חוה שמילוביץ'

מסר של אהבה: התנאי להענקת אהבה לאחרים, הוא להעניק אותה קודם כל לעצמך

אני מחליטה להפסיק לחפש בחוץ את הצרכים שלי, וקודם כל לוקחת אחריות באמת למלא אותם בעצמי, בכוח בחירתי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בגלל שהתורה מצווה עלי "ובחרת בחיים", השנה הזו, היום הזה וכל יום מחדש אני משתדלת לבחור בחיים, היינו, לבחור כל יום כיצד להיות יותר קרובה ודבוקה למקור חיי, למקור יצירתי-לבוראי.

אחד הציוויים העיקריים שהקב"ה ציווה אותנו, הוא הציווי "ואהבת לרעך - כמוך".

הציווי הזה נוגע מאוד מאוד לחיים, קשור לחיים, מחובר לחיים.

כי כל אחת מאיתנו זקוקה לאהבה, לאישור, ליחס.

הסוד הגדול שצריך להיזכר בו בכל רגע, הוא שהציווי הזה כולל את האהבה לעצמנו, שכן כתוב "כמוך". זאת אומרת שהיכולת שלנו ל"ואהבת לרעך", היכולת שלנו לקיים ציווי זה במערכות יחסים שלנו, באמת מתחילה מאיתנו, ממערכת יחסים שלנו עם עצמנו!

כולנו מצפות שמישהו יאהב אותנו, שמישהו יראה, ירגיש ויבחין בצרכים שלנו - וימלא אותם.

אבל בדרך כלל זה לא קורה באופן אוטומטי.

העיקרון החשוב והעמוק שאני מלמדת ומפנימה בקורסים שלי, שיכול לשנות הרגל זה, הרגל שלעיתים מותיר אותנו חסרות ומאוכזבות, הוא שהקב"ה רוצה ללמד כל אחת מאתנו לפנות פנימה במקום החוצה.

שראשית כל, לפני הפניה החוצה לחפש אנשים שימלאו את הצרכים שלנו, עלינו להתכנס פנימה ולדאוג שצרכים אלו יתמלאו מבפנים, מתוכך ומתוך חיבור אל הבורא - מקור כל הכוחות.

הכוונה היא, שברגע שאת תקשיבי למסר של הקב"ה, עצם זה שהוא לא מאפשר לצרכים להגיע מאנשים הסובבים אותך - אז תסכימי להפסיק  את המרוץ להשיג את הדברים מבחוץ, תסכימי ותתחילי להתחבר פנימה ולקחת אחריות על האושר שלך, על השמחה שלך. תלמדי להתחבר למקור האהבה ולהרגיש אהובה כל הזמן, וללא תנאי.

על זה אני עובדת השנה בסדנאות שלי שבקמפוס היהודי, וכאן אני מעניקה לכן תובנות ראשוניות שכל אחת יכולה לקחת כבר ברגע הזה.

אני מחליטה להפסיק לחפש בחוץ את הצרכים שלי, וקודם כל לוקחת אחריות באמת למלא אותם בעצמי, בכוח בחירתי!

לבחור באור, לבחור בחיים, לבחור בלב פתוח, לבחור לחגוג את החיים, לא משנה מה את מקבלת מהסביבה החיצונית ומה לא.

ובזה רציתי לשתף אתכן: במה אני בוחרת?

אני בוחרת השנה הזו, היום הזה וכל יום מחדש בתוך כל העומס והמשימות והנתינות החוצה: לא לשכוח לאהוב את עצמי, אהבת אמת, אהבת הנשמה.

זו משימה כל כך לא קלה בתוך כל סדר היום העמוס, למצוא זמן למלא את עצמי באנרגיות, שיתנו לי כוח להמשיך את החיים מתוך שמחה וטוב לבב.

בתוך כל העומס למצוא זמן לדברים שאני אוהבת, לממש חלומות וצרכים ולהחליט לתת לעצמי – בעצמי.

אז המסר שלי עבורך היום הוא עמוק מאוד, פשוט מאוד, חשוב מאוד, ויכול להביא גאולה פרטית לחייך: להחליט לקחת את האושר שלך לידיים שלך, ולא להעביר אותו בטעות לאף אחד בעולם, לפני שאת לוקחת עליו אחריות קודם.

הסוד המדהים השני, הוא שברגע שתעשי זאת - גם המציאות מבחוץ תיראה ותיחווה בתוכך לגמרי אחרת, או שהיא ממש תשתנה לטובה.

כי ברגע שתפתחי את הערוץ הפנימי הזה של אהבת העצם (כך זה נקרא בלשון הקודש), יפתח ערוץ האהבה בחייך, ותתחילי להרגיש אהובה ולקבל אהבה.

ברגע שתחליטי לקחת אחריות השנה הזו על מילוי הצרכים שלך באופן בלתי תלוי בגורמים חיצוניים, פתאום תראי איך שכל מי שמסביבך דואג לך ורוצה לפרגן לך ולתמוך בצרכים שלך.

זוהי עבודה קשה מאוד לפעמים, אך שכר גדול בצידה.

לעומת זאת, כאשר אנו מצפות שהכל יגיע מבחוץ, שמישהו יראה אותך וייתן לך אהבה, שמישהו יראה וימלא את הצרכים - בד"כ אנו נוחלות אכזבה כואבת וממושכת...

אז קדימה, לעבודה.

את מבינה שצריך לשנות כיוון, ולהחליט עמוק בתוך הלב - השנה הזו אני מתחילה מבפנים. זה יקרין אחר כך החוצה וישתקף בכל מערכות היחסים שלי.

אני מתחייבת לאהבה, מתחייבת לעשות את עצמי מאושרת, לתת לעצמי את הצרכים שלי, לאשר את האושר שלי, לאשר מבפנים את כל מה שאני זקוקה כדי להיות מלאת חיות ושמחה. לבחור באור.

 

תרגול להפנמת "מסר של אהבה"

אני מזמינה כל אחת לחשוב עם עצמה: מה יכול למלא אותי השנה? מה השנה הזו יכול לקדם אותי למקום הרבה יותר טוב? מה השנה הזו אוכל לעשות כדי להרגיש אהובה יותר, מוזנת יותר?

תחשבי השנה הזו, שאם היית מצאת משהו שיכול לעזור לך מדי שבוע להתחבר לעצמך ולא לשכוח מעצמך, להתחבר לקב"ה ולהתמלא באנרגיה, משהו שהיה עוזר לך מידי שבוע לאוורר מבפנים ולשחרר רגשות שליליים שהודחקו, משהו שהיה עוזר לך להרגיש הרבה יותר טוב, יציבות, אמונה שמחה וביטחון - האם היית הולכת על זה בתור נתינה לעצמך השנה?

אני ממליצה לך (ולכל אישה) לפנות זמן ולהשקיע גם כסף על מנת למלא את הצרכים העמוקים שלך ושל נשמתך, כדי לשכלל את הנתינה שלך לאחרים. להיות מקור של אור לכל מי שמסביבך.

ממש עכשיו אני ממליצה לך לקבל על עצמך מחויבות מעשית של אהבה אמתית לעצמך.

זכרי!

התנאי לאהבת אחרים, לנתינה לאחרים הוא – קודם כול אהבת עצמנו!

אהבת עצמנו מתבטאת בדאגה להזין את עצמנו. זהו תנאי הכרחי לכך שנוכל להזין אחרים.

כדי שהילדים שלי ילמדו לדאוג לעצמם, לאהוב את עצמם ולהעריך את עצמם – הם חייבים אמא שמעריכה ואוהבת את עצמה, ודואגת להתמלא באנרגיות.

אם שמעריכה את עצמה - בהכרח תעביר זאת גם לילדיה, והם ידעו להעריך את עצמם בעתיד - וגם להרגיש הערכה לאמא שלהם. איזו מתנה חשובה תעניקי להם על ידי כך!

אהבת עצמנו מחוללת ניסים בחיינו.

קבלי ממני את מסרי האהבה ששלחתי לך במאמר ההדרכה הזה, וגם את המסר שאת ראויה לכל הטוב.

באהבה לנשמתך, חוה שמילוביץ.

לתגובות havaor20@gmail.com

תגיות:חוה שמילוביץ'אהבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה