המצעד

בן הארבע צייר ספינה ואמר: "זו הספינה שלי, אבל היא מתה וכולם קפאו בים"

שלושה סיפורי גלגולי נשמה מסמרי שיער. ומה היהדות אומרת על זה?

אא

מי לא שמע על הילד הדרוזי בן השלוש וחצי, ששמו אוניל? כשסיפורו התפרסם, אפילו אמנון לוי נדהם מהעובדה שמדובר בילד שנולד בכפר הדרוזי מג'דל שמס, ולא דיבר עד גיל שנתיים. 

בגיל שנתיים התחיל הילד - בלי שום הסבר ושום סיבה, לדבר אנגלית בריטית שוטפת. 

מומחים שהוזעקו לבדוק את פשר התופעה קבעו כי הילד הקט, שמעולם לא שמע אנגלית בביתו, שלט בשפה כמו 'אדם בוגר מן היישוב', ודיבר בה בצורה שוטפת, כשמאידך, הערבית שפת אמו - לא נקלטה אצלו בצורה טובה כל כך. 

קלינאית תקשורת שבדקה את הילד מקרוב והציגה בפניו מאזניים תוך שהיא שואלת 'מה זה', נדהמה לפשר תשובתו של אוניל, שמבלי להתבלבל אמר לה: "מעבירים עם זה מים ממקום למקום", עובדה שאוניל לא יכול היה לדעת בגילו הצעיר, בין היתר משום שלא נחשף מעולם למידע מעין זה. 

קראו כאן את סיפורו המלא

 

 

ויליאם בארנס - 'זו הספינה שלי, אבל היא מתה'

מי שעוקב אחר סיפורי גלגולי נשמות יידע לספר שסיפורו של וויליאם בארנס הוא אחד המרגשים שנשמעו אי פעם. כשהיה בן ארבע צייר וויליאם הקטן ספינה שממנה מיתמרות ארבע ארובות עם עשן סמיך בתוכן. כשסיים לצייר ניגש עם הציור להוריו, הראה להם אותו ואמר: "זו הספינה שלי, אבל היא מתה".

הוריו התייחסו למשפט הזה בחיוך, אולם כאשר וויליאם החל להתעקש ששמו אינו וויליאם אלא טומי, ודרש מבני המשפחה לקרוא לו אך ורק טומי - העניין התחיל להיות מוזר. 

"הוא דיבר הרבה דברים על ספינה גדולה שטבעה בים, והאנשים שבה קפאו ולוחות פלדה שנפלו מעליו כל הזמן", סיפרו הוריו המבוהלים בראיון שנעשה עמם כשהסיפור עלה לכותרות. "זה היה המון מידע בבת אחת, ולא ידענו איך להתייחס אליו. היינו בטוחים שהוא בודה את הכל מלבו, כי הרבה דברים היו לא הגיוניים".

ואז החלו הסיוטים בלילות. 

וויליאם נהג להתעורר כמעט בכל לילה מחלום אחר, שבו סיפר סיפורים הזויים ביותר על 'ספינה שטובעת', 'גלים גבוהים שכיסו את הכל', 'לוחות ברזל שנופלים סביבי וכמעט נפלו עליי' ועוד...

הוריו לא ידעו כיצד להגיב לזה, וכך הוא למעשה הלך וגדל - עם הסיפורים שסיפר לעצמו כל העת על כך שהוא דמות אחרת לגמרי, מתקופה אחרת לגמרי. ואז, כשהגיע וויליאם לגיל 25, הוא הבין שזה לא יכול להימשך כך, ופנה לקבלת עזרה מקצועית בדמות היפנוזה, שעד מהרה גילתה לו מדוע הוא מרגיש את מה שהוא מרגיש ומספר את מה שהוא מספר, כבר מגיל ארבע: בהיפנוזה סיפר ווילאם כי שמו המלא הוא תומאס (טומי) אנדרוז, שהיה בעצם המהנדס הראשי של הטיטאניק. 

וויליאם אגב נולד ביום שבו טבעה הטיטאניק. 

מומחים שנבדקו לבדוק את מהימנות סיפורו, שוכנעו כי הוא דובר אמת וסיפרו כיצד וויליאם שחזר בהיפנוזה שלו פרטים אותנטיים על הטביעה של הספינה ההיסטורית כמו גם מותו של אנדרוז, על הסיפון. 

דאלאונג - הילד התאילנדי שהיו לו שני גלגולים

כשדאלאונג מתאילנד היה ילד קטן בן שלוש, הוא עלה לכותרות והתפרסם בשל סיפורו המדהים, שבמסגרתו, כך הונח לאחר מחקרים ומאמרים רבים שפורסמו בנושאו, הוא חווה שני גלגולים. 

על פי הדיווחים בתקשורת המקומית, בגלגול הראשון שלו היה דאלאונג צבי שניצוד על ידי צייד מקומי, ובגלגול השני היה נחש קוברה שהתעמת עם שני כלבים ונהרג על ידם לבסוף. בעל הכלב שהתערב בקרב ביניהם הוא זה שהכריע לבסוף את הנחש, ולאחר שהרג אותו הוא סחב אותו איתו הביתה. 

כשדאלאונג היה בן שלוש הוא זיהה את אותו בעלים של כלב, מר הייו שמו, והוא כעס עליו כל כך, עד שהוא ניסה לחפש כלי נשק כדי להרוג אותו. 

רק כשאמו שאלה אותו מדוע התנהג כך למר הייו, היא גילתה את העובדה המצמררת שעומדת מאחורי ההתנהגות התוקפנית. "תבדקי את הכתף שלו", אמר לאמו. "יש לו שם סימן שאני השארתי לו כשהייתי נחש".

אביו של דאלאונג ניגש לאמת את הסיפור מול מר הייו, ואכן מצא כי נחש הקוברה שעמו התעמת, השאיר צלקת על כתפו. 

תגיות:יהדותגלגולי נשמההמצעד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה