חדשות בארץ

רפורמת הכשרות אושרה. מקלב: "יום שחור"

הוועדה לשירותי דת יהודיים אישרה את רפורמת כשרות של השר לשירותי דת, מתן כהנא, לקריאה שנייה ושלישית. חבר הכנסת יעקב אשר מיהדות התורה: "ימינה וישראל ביתנו מבצעים חיסול ממוקד למוסד הרבנות הממלכתי"

השר מתן כהנא (צילום: אוליביה פיטוסי)השר מתן כהנא (צילום: אוליביה פיטוסי)
אא

(עודכן: 12:22)

הוועדה לשירותי דת יהודיים אישרה הבוקר (רביעי) את רפורמת הכשרות של השר לשירותי דת, מתן כהנא, לקריאה שנייה ושלישית. במהלך הדיונים דחתה הוועדה אלפי הסתייגויות שהגישו חברי האופוזיציה, אך קיבלה מספר הסתייגויות בהסכמת הקואליציה. החוק יעלה להצבעה סופית במסגרת אישור תקציב המדינה וחוק ההסדרים.

השר כהנא הודה לחברי הוועדה ולעומדת בראשה, חברת הכנסת יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), על אישור התוכנית: "תודה מיוחדת לחברי הכנסת מהאופוזיציה, שלמרות התנגדותם הנחרצת לחוק רבים מהם פעלו בענייניות ראויה לכל שבח והכניסו שינויים מועילים ותיקונים חשובים. אני מתחייב בפניכם לעשות הכל כדי שתוכנית הכשרות תשפר את שירותי הכשרות, ותחזק את מעמדה של הרבנות הראשית".

מנגד, במפלגות החרדיות תקפו את אישור הרפורמה. חבר הכנסת אורי מקלב (יהדות התורה) אמר: "זהו יום שחור. אתם אולי מסיימים פה, אבל כעת אני רק מתחיל את המלחמה. לצרכני הכשרות לא יהיה אמון וביטחון בכשרות. לא ראיתם לעיניכם לא את זכויות האזרח ולא את זכויות הדת בארץ ישראל. החוק אולי עבר אבל אנחנו רק מתחילים כעת את המלחמה, נגיע לכל ילד במדינה ליידע אותו כי הכשרות שלכם הינה פייק מוחלט".

עמיתו למפלגה של מקלב, חבר הכנסת יעקב אשר, הוסיף: "100 שעות דיוני הוועדה בהם השתתפנו הוכיחו מעל לכל ספק שמדובר ברפורמה שאין לה דבר וחצי עם הוזלת מחירים, להיפך. ימינה וישראל ביתנו מבצעים חיסול ממוקד למוסד הרבנות הממלכתי שהקים הרב קוק זצ"ל עוד בימי המנדט הבריטי. זהו חילול השם, מה שהבינו הגויים לא מבינים היום לצערנו בממשלת ישראל".

מסיעת ש"ס נמסר בתגובה: "זהו יום עצוב לעם ישראל, שבו אבן גדולה בחומת המדינה היהודית נופלת. המרחב הציבורי בישראל עומד להפוך ל'לא כשר'. מאחורי ה'רפורמה' אין כוונה להיטיב עם צרכני הכשרות שעתידים לשלם ביוקר, אלא לזרוע חורבן ובלבול בתחום ולפתוח שוק פרוע של ארגוני כשרות פיקטיביים שיכשילו המוני יהודים במאכלות אסורות. השר מתן כהנא הוא המוציא לפועל של ליברמן ומלינובסקי בדרך להחרבת הסטטוס קוו ופגיעה קשה במוסד הרבנות הראשית".

יו"ר מפלגת נעם, חבר הכנסת אבי מעוז תקף: "היום יום עצוב לזהותה היהודית של מדינת ישראל, היום אישרו בוועדה את הרפורמה בכשרות שתוצאתה היחידה תהיה מחיקת הכשרות והרס הכשרות הממלכתית, הכשרות שהעם בשדות נסמך עליה וזוכה לאוכל כשר. השר כהנא, יחד עם שותפו הבכיר השר ליברמן ויחד עם ארגון רבני צהר, יהיו רשומים בהיסטוריה היהודית כמי שהרסו את הרבנות הראשית לישראל שהקים אותה מרן הרב קוק זצ"ל, וכמי שהרסו את מערך הכשרות הממלכתית במדינת ישראל".

חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) אמר: "מהיום אזרחי ישראל צריכים לבדוק היטב כל תעודה, שלא ייכנסו בטעות למקום שבו ההכשר מפוברק על ידי ועדת מלינובסקי וכהנא. הרבנות הראשית תקבע את הסטנדרט? תהיה גוף מפקח? שקר וכזב! אתמול הצענו למשוך את כל ההסתייגויות בתנאי שהרבנות תוכל לפקח על תקני הכשרות, והם שללו זאת. יום שחור ליהדות".

הרב עמיחי אליהו, יו"ר איגוד רבני קהילות, הגיב: "מתן כהנא הפך להיות הקבלן המבצע של גלעד קריב והתנועה הרפורמית. מתן, חבל שההיסטוריה לא תזכור את הזכויות שלך כלוחם למען ביטחון ישראל, אלא כנהג D9 שמרסק את היהדות במדינה".

תגיות:רפורמהאורי מקלבכשרותיעקב אשרמתן כהנא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה