חדשות בארץ

מרגי לקואליציה: "אתם עולים עם D9 על הכנסת"

חברי הכנסת מהסיעות החרדיות והציונות הדתית הודיעו על החרמת המשך הדיון בוועדה לשירותי דת יהודיים, בשל התנהלותה של הקואליציה. ח"כ יעקב אשר: "בושה וכלימה. אנחנו פורשים תחת מחאה גדולה"

מרגי (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)מרגי (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

הוועדה לשירותי דת יהודיים, הדנה ברפורמת הכשרות, יצאה הערב (שלישי) להפסקה, לאחר שחברי הכנסת מהסיעות החרדיות והציונות הדתית הודיעו כי הם מחרימים את המשך הדיון ומוותרים על נימוק ההסתייגויות לרפורמה במסגרת הזמן שהוקצב להם. הוועדה תתכנס שוב בשעה 22:00 כדי להצביע על נוסח החוק וההסתייגויות שנותרו.

החלטתם של נציגי האופוזיציה התקבלה לאחר שעות של דיון סוער, במהלכו האשימו את יו"ר הוועדה יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) בניהול כוחני של הישיבה. מלינובסקי ניהלה עמם משא ומתן על מנת להגיע להסכמות על קיצור משך הדיון באלפי ההסתייגויות שהוגשו, אולם הודיעה לבסוף כי היא משתמשת בסמכותה לכפות נוהל חריג וקבעה כי לדיון יוקצו חמש שעות נוספות בלבד.

באופוזיציה הגיבו בזעם על החלטתה של מלינובסקי. חבר הכנסת יעקב אשר (יהדות התורה) אמר: "גם לאחר שהגשנו כולנו הסתייגויות שרובן ככולן מאוד ענייניות, בחרו פה בתהליך כוחני זה. רצינו למצות בכל זאת את הדברים בצורה רצינית ולא ניתן לנו. הבריטים נתנו להקים פה את הרבנות הראשית, ואתם עוקרים ובועטים את זה. בושה וכלימה תכסה את פניכם. אנחנו פורשים תחת מחאה גדולה. לצערי הרב יו"ר הוועדה, יו"ר הכנסת והייעוץ המשפטי לא מאפשרים לנו לעשות את העבודה הנכונה. אנו דנים פה ברפורמה שנוגעת בנפשם של הרבה מאוד אנשים בכלל ישראל, שבשבילם אוכל כשר זה כמו אוויר לנשימה".

חבר הכנסת יעקב מרגי (ש"ס) תקף: "אתם עולים כאן עם D9 על התקנון של הכנסת ועל היועצים המשפטיים שסתמתם להם את הפה. מי שעולה עם D9 על הכנסת – זה יתפוצץ לו בפרצוף. אנחנו נאמץ את השיטות והנורמות שלכם. תתביישו לכם, רמסתם כל מנהל תקין. הדברים האלו לא יישכחו".

יו"ר מפלגת נעם, חבר הכנסת אבי מעוז, אמר כי "לא ניתן פה זמן לאנשי מקצוע להביע ולהציג את דבריהם. כל ההסתייגויות שלי הן לגופן של דברים, אבל כל רגע יש החלטות שמשתנות. יו"ר הוועדה חוזרת בה מהסכמה תוך כדי כמה פעמים. אנחנו כבר לא יכולים להמשיך להיות פה למשחק. הדורסנות של הקואליציה הגיעה לשיאים. הייעוץ המשפטי מכופף הכל כדי להעמיד בלוליינות את הכנסת עבור מה שהממשלה מבקשת".

תגיות:רפורמהכשרותיעקב אשריעקב מרגייוליה מלינובסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה