חדשות בארץ

הזוי: קראה "להכיל" את הפרעות בלוד – ותקבל פרס מהקרן החדשה

פידא שחאדה, חברת מועצת העיר לוד שטענה כי היה צריך "להכיל" את הפרעות הערביות חודש מאי, תקבל פרס מטעם הקרן החדשה לישראל

  • כ' חשון התשפ"ב
בית כנסת בלוד שהוצת בהתפרעויות (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בית כנסת בלוד שהוצת בהתפרעויות (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חברת מועצת העיר לוד, פידא שחאדה, שטענה כי היה צריך "להכיל" את הפרעות הערביות בערים המעורבות במהלך חודש מאי, תקבל את פרס גלנטר מטעם הקרן החדשה לישראל. על פי אתר הקרן, הפרס מוענק בכל שנה מאז 2013 לפעילים ישראליים בולטים שתרמו תרומה משמעותית בתחום הצדק החברתי בישראל.

שחאדה, החברה במועצת העיר לוד מאז 2018, התראיינה בחודש יולי ל"ידיעות אחרונות" והתייחסה לאירועי האלימות הקשים שעברו על העיר: "אתם לא אוהבים לשמוע את זה, אבל אנחנו עם כבוש מה זה שקט. מה זה נחמד", אמרה. "הייתם צריכים להכיל את זה. כן, פשוט להכיל את זה. אם לילה אחד לא היינו שקטים, הייתה צריכה להיות הבנה של הממסד. להגיד לעצמכם, 'היו שקטים 70 שנה, אז ניתן להם לילה אחד של להתפרע'. טיפה אמפתיה, אמפתיה שקטה וטובה לחברה הערבית, לתת לנו לאוורר".

"ברור שאני נגד אלימות", הוסיפה שחאדה. "אבל אם אני עם שקט כל הזמן ואז יום אחד אני באה ושורפת פחים ושוברת זכוכית של בניין עירייה, בעיניי זה חלק לגיטימי מהתקוממות. לא רציתי שיגיעו לבתים של אנשים, שישרפו דירות, לדעתי זה קרה רק בלילה השני וזה היה לי יותר מדי, אבל אני חושבת שמה שגרם לזה זה שאתם לא הפגנתם אמפתיה למאבק שלנו".

מאיר ליוש, פעיל חברתי המתגורר בלוד, חשף בטוויטר את החלטת הקרן החדשה לישראל, ותקף: "אז מי מקבלת פרס על שותפות יהודית-ערבית מטעם הקרן החדשה? יקירת העיר לוד, הלא היא פידא 'הייתם צריכים להכיל את זה. להגיד לעצמכם, 'היו שקטים 70 שנה, אז ניתן להם לילה אחד של להתפרע'. טיפה אמפתיה, לתת לנו לאוורר" שחאדה. כשתשאלו את עצמכם מי מסית בתוככי מדינת ישראל – תזכרו את הפרס הזה".

כתבת "גלובס", שירית אביטן כהן, הגיבה על דבריו של ליוש: "לא, זה פשוט הזיה בכל כך הרבה רמות. מי שהכחישה שנשרפו בתי כנסת בעיר שלה. מי שלא יכלה הייתה לרגע להביע אמפתיה לתושבי לוד שחששו לצאת מהבתים או למותו של ילד בשדרות. איזה מוסר מעוות".

תגיות:לודהקרן החדשה לישראלפרעות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה