חדשות בארץ

המתקפה הבוטה של זהבה גלאון נגד הימין: "לך מפה לפני שנטפל בך"

יו"ר מרצ לשעבר, זהבה גלאון, פרסמה טור בוטה נגד הימין, על רקע פרשת היועצת הפרלמנטרית של חבר הכנסת רם בן ברק שהצטלמה עם אנשי דת מוסלמים המעורבים בהסתה ובתמיכה בטרור. גולשים מצדה הימני של הרשת הגיבו בסערה

  • י"ט חשון התשפ"ב
עיתון "הארץ", בעיגול זהבה גלאון (צילומים: יונתן זינדל, פלאש 90)עיתון "הארץ", בעיגול זהבה גלאון (צילומים: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר מרצ לשעבר, זהבה גלאון, פרסמה היום (שני) טור דעה חריף בעיתון "הארץ", שהוקדש למתקפה בוטה על הימין תוך מתיחת ביקורת על נציגי השמאל-מרכז השותפים בקואליציה.

ברקע המתקפה של גלאון נגד השמאל עמדה החשיפה בנוגע לליניר אבו הזאז, היועצת הפרלמנטרית של יו"ר ועדת החוץ והביטחון, חבר הכנסת רם בן ברק. כזכור, באתר "הקול היהודי" פורסם כי אבו הזאז השתתפה בקורס המאורגן על ידי עמותת אל-אקצא והצטלמה עם אנשי דת מוסלמים המעורבים בהסתה ובתמיכה בטרור.

בעקבות הסערה שפרצה, השעה בן ברק את אבו הזאז. אומנם בסוף השבוע הוא הודיע על החזרתה לעבודה, אולם עצם ההשעיה עוררה את זעמה של גלאון שטענה כי מדובר בהפגנת חולשה מול "הזאבים של הימין הקיצוני", כלשונה: "יש נקודה קריטית שהמרכז טרם הבין", כתבה. "הימין שלנו אינו שמרני – הוא מהפכני. המטרה שלו היא להפיל את הדמוקרטיה הישראלית ולהקים תחתה מדינה ליהודים בלבד".

"חלק ניכר מהמסע ימינה של הפוליטיקה הישראלית הוא הצורך של אנשי מרכז לרקוד 'מה יפית' מול הפריץ הימני. כשהם חוברים אליו למסע שטנה נגד ארגוני זכויות האדם, הם אינם מבינים שהם מכשירים את הימין המהפכני, ויתר על כן – הם חותרים תחת עצמם".

גלאון הבהירה את עמדתה, כי "התשובה לימין פשוטה: תקשיב, יא חתיכת בהמה גזענית, שונאת זרים, שחותרת לגרור אותנו למשטר טליבאני – איננו פוחדים ממך. יש לנו עקרונות: שוויון, אהבת האדם, חירות, אחווה. ועכשיו לך מפה, לפני שנטפל בך כמו שטיפלנו בפשיסטים המקוריים".

"אבל לכך צריך אומץ לב אזרחי, עמוד שדרה, ולאנשים רבים מדי במרכז-שמאל אין כזה. אולי כעת, משהבינו שגם איש מצוין כמו סגן ראש המוסד נהפך ל'שונא ישראל', הם ילמדו לפתח אחד. מותר לקוות", סיכמה גלאון.

דבריה של יו"ר מרצ לשעבר חוללו סערה בצד הימני של הרשתות החברתיות. יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הגיב: "אין מה לומר. אין על הסגנון המהוגן והממלכתי של השמאל. ברור שהמטרה של בנט ושקד בהקמת הממשלה איתם הייתה אחדות וריפוי. לא חס וחלילה אמביציות פוליטיות בלתי נשלטות שנעטפו באריזת אחדות מזויפת ושקרית".

כתב "גלובס" אבישי גרינצייג צייץ את המתקפה של גלאון על הימין, וכתב: "יו"ר מרצ לשעבר בעיתון 'הארץ' עם אידאולוגיה של קללות, ניבולי פה ושיח אלים". הוא ציין, כי הקטע הבוטה הודגש במקור על ידי עורך "הארץ": "לעורך היה חשוב להדגיש את הקטע המפואר כאילו מדובר בציטוט אלמותי של נתן אלתרמן או גלילאו גליליי".

"שימו לב שגלאון מדגישה שוב ושוב שהיא מדברת על 'הימין' כולו", הוסיף גרינצייג. "כמה שנאה באדם אחד. כמה גינויים והתנערות מצד ימין היו על השתלחות מיותרת ומכוערת מצד מגיש אנונימי שמעד בלשונו, כולל גינוי מהתחנה בו הוא משדר. עכשיו תראו כיצד דבריה של גלאון ב'הארץ' עוברים בשתיקה, בחיבוק וגם בתרגום לאנגלית".

הפעיל החברתי מאיר ליוש הגיב: "מה שמדהים הוא שאנשים כמו זהבה גלאון לא מבינים בכלל מה הבעיה במה שהם אומרים או כותבים. בלילה עצומה של שטנה ושנאה מצופה בשוקולד".

תגיות:זהבה גלאוןהתקשורת הישראלית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה