חדשות בארץ

שיקלי ליו"ר ועדת חו"ב: "נפלת על הראש?"

העוזרת הפרלמנטרית של יו"ר ועדת החוץ והביטחון, רם בן ברק, הצטלמה עם אנשי דת מוסלמים בכירים המעורבים בהסתה ובתמיכה בטרור. בן ברק, השוהה בחו"ל, מסר בעקבות הסערה כי העבודה של העוזרת הוקפאה עד ל"בירור מעמיק"

בן ברק (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בן ברק (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ליניר אבו הזאז, העוזרת הפרלמנטרית של יו"ר ועדת החוץ והביטחון, חבר הכנסת רם בן ברק (יש עתיד), השתתפה בקורס המאורגן על ידי עמותת אל-אקצא והצטלמה עם אנשי דת מוסלמים המעורבים בהסתה ובתמיכה בטרור. כך נחשף הערב (חמישי) באתר "הקול היהודי".

על פי הדיווח, בין הדמויות עימן הצטלמה אבו הזאז נמנים עכרמה סברי, המופתי לשעבר של ירושלים, שהביע תמיכה בפיגועי התאבדות והורחק לא אחת מהר הבית. רק בתחילת השבוע הוא זומן לחקירה במשטרה בחשד להסתה והורחק שוב משטח ההר.

אבו הזאז הצטלמה גם עם נג'אח בכיראת, אחד מהמרצים בקורס ובכיר בווקף, שנעצר והורחק פעמים רבות מהר הבית בשל מעורבותו בהסתה. עמותת אל-אקצא מופעלת על ידי הפלג הדרומי של התנועה האסלאמית המזוהה עם רע"מ.

יצוין כי בתוקף תפקידה כעוזרתו של בן ברק, שכיהן בעבר כסגן ראש המוסד, אבו הזאז משתתפת בישיבותיה של ועדת החוץ והביטחון.

חבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה הגיב על הפרסום: "אני מודה שחשבתי שאי אפשר יהיה להפתיע אותי בכל הנוגע לאובדן הדרך של השמאל בישראל (המתכנה בטעות 'מרכז'), אבל ח"כ בן ברק שבר כל שיא אפשרי. להעסיק כיועצת אישית בכירה – אסלאמיסטית פנאטית, בלשכת יושב ראש ועדת חוץ וביטחון. תגיד לי, אתה נפלת על הראש?"

יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', קרא לבן ברק לפטר את העוזרת: "ועדת החוץ והביטחון היא הוועדה הרגישה ביותר בכנסת. לא יעלה על הדעת שמי שמקיימת קשרים הדוקים עם גורמים הקשורים לטרור תשתתף בדיוניה ותיחשף למידע הרגיש שעולה בהם. הכתובת על הקיר. טוב יעשה רם בן ברק אם יראה לה את הדלת החוצה מיד".

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, מסר: "בקואליציה לא רק יושבים עם תומכי טרור, אלא גם מעסיקים את חבריהם. מדובר בשערורייה, כשיועצת יו"ר הוועדה החשופה לחומרים מסווגים, רגישים וביטחוניים מתרועעת עם תומכי טרור, היא מסכנת את בטחון ישראל. מצופה מיו"ר הוועדה לפטר את היועצת, או לפחות להעבירה מתפקידה ולשלול לה את הסיווג הביטחוני".

בעקבות הסערה, הודיע בן ברק: "הקפאתי הערב את פעילותה של עו"ד ליניר אבו הזאז בצוות לשכתי עד לחזרתי מביקור בחו"ל. בחזרתי ארצה אבצע בירור מעמיק מול עו"ד אבו הזאז ומול גורמים נוספים בדבר שאלות שעלו בנוגע להתנהלותה. אקבל את מסקנותיי בהתאם. כיו"ר ועדת חוץ וביטחון אעמיד תמיד את נס ביטחון המדינה לפני כל שיקול אחר".

פרשן חדשות 12, עמית סגל, הגיב על הודעתו של בן ברק וטען כי הוא "מצטדק פה ומגלגל עיניים. אתמול פניתי אליו שוב ושוב, והוא שחרר תגובות שמצדיקות את השתתפותה של העוזרת בסמינר עם תומכי הטרור. הוא לא באמת גילה זאת הערב, הוא פשוט גילה שיש מחיר ציבורי כשיו"ר ועדת חוץ וביטחון מעסיק מי שאוהבת ללמוד מתומכי פיגועי התאבדות. התנהלות מבישה מצידו".

"אני רוצה לחדד כדי שהאירוע החמור הזה לא יעבור בשתיקה", הוסיף סגל. "אתמול בערב בן ברק ניסה להילחם בפרסום ולהסביר שאין אייטם. היא הייתה ממשיכה לעבוד באחת הלשכות הרגישות במדינה, לולא הכתבה פורסמה בקול היהודי. לבושתי לא הספקתי לפרסם בעצמי".

תגיות:הסתהרם בן ברקהתנועה האסלאמית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה