חדשות בריאות

תת-זן חדש של דלתא זוהה בישראל

תת-הזן אובחן אצל ילד בן 11 שחזר ממולדובה. בימים האחרונים דווח במדינות באירופה, ובפרט בבריטניה, על התפשטותו של הווריאנט החדש. בשלב זה לא ידוע האם מדובר בווריאנט מדבק וקטלני יותר, והאם הוא עמיד לחיסון

(צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)(צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
אא

וריאנט חדש של נגיף הקורונה זוהה היום (שלישי) בישראל, כך מסר הערב משרד הבריאות. מדובר בתת-זן של וריאנט דלתא, המכונה AY4.2, שהתגלה במספר מדינות באירופה.

תת-הזן החדש התגלה אצל ילד בן 11 שחזר ממולדובה. הוא זוהה בעת נחיתתו בנתב"ג, שהה בבידוד ונכון לעכשיו לא התגלו מגעים נוספים מאומתים: "החקירה נמצאת בעיצומה. משרד הבריאות עוקב באופן שוטף אחר כל סוגי הווריאנטים והתפתחותם".

בימים האחרונים דווח במדינות באירופה, ובפרט בבריטניה, על התפשטותו של תת-הזן החדש. בשלב זה לא ידוע האם וריאנט זה מדבק וקטלני יותר, והאם הוא עמיד לחיסון.

בבריטניה אובחנו ביממה האחרונה קרוב ל-44 אלף מאומתים חדשים לקורונה. 223 בני אדם מתו במהלך 24 שעות – נתון שיא מאז חודש מרץ. אתמול אובחנו במדינה קרוב ל-50 אלף מאומתים חדשים – הנתון הגבוה ביותר מאז אמצע חודש יולי. 

וריאנט דלתא הוא הווריאנט הדומיננטי בתחלואת הקורונה בבריטניה, אולם על פי הדיווחים בתקשורת הבריטית 6% ממקרי התחלואה שעברו ריצוף גנטי התגלו כשייכים לתת-הזן החדש.

בתוך כך, מניין הנפטרים בישראל מנגיף הקורונה מפרוץ המגפה עלה ל-8,021, כ-1,600 מהם נפטרו בגל התחלואה הנוכחי. בבתי החולים מאושפזים 354 חולים במצב קשה, מהם 179 במצב קריטי. 157 חולים מחוברים למכונות הנשמה.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה