עלון הידברות

מדברות מהשטח: "לא תאמינו מה עובר על העלון עד שהוא מגיע אליכם"

מדוע מזל גרמה למפיצה לא לישון? איך התגלה שטליה היא מנהלת הלוגיסטיקה של עלון הידברות? ובאילו תחנות עובר העלון עד שהוא מגיע לידי הקוראים? היכרות מסקרנת עם הנפשות הפועלות ועם הרוח החיה שנושבת בין דפי העלון

  • ה' כסלו התשפ"ג
אא

יותר מעשור הן עובדות בעבודה שהן הכי אוהבות. טליה זכריה היא מנהלת הלוגיסטיקה וההפצה של עלון הידברות, ומזל כפיר אחראית על פניות האנשים המעוניינים להצטרף לנבחרת מפיצי העלון.

יד ההשגחה הובילה את מזל לפני שנים לראות ולהרגיש מקרוב מקרה שיעזור לה הרבה בעבודתה: "לפני כמה שנים מצאתי ילד בן 5 שהלך לאיבוד בתחנת אוטובוס בצומת גהה. שאלתי אותו: 'מה אתה עושה פה'? והוא אמר שהוא לא יודע. לקחתי אותו אליי הביתה, והתקשרתי למשטרה. בהתחלה חקרו אותי כדי לוודא שחלילה לא חטפתי אותו, ואז התתברר שאימו של הילד חיפשה אותו, ופנתה למשטרה. את המראה הזה אני ראיתי בבית שלי: האמא, לבושה בבגדי בית בליווי השוטרים, צועקת בשמו של הילד, ומחבקת אותו.

אני מסבירה לאנשים שיחשבו על ריבונו עולם. כמה ילדים שלו הלכו לאיבוד מאז החורבן, והוא בוכה? הוא אומר: 'אתם הילדים שלי. מה שתרצו אני אביא לכם!' ככה אני מרגישה את בורא עולם", היא אומרת.

מזל עובדת בהידברות כתריסר שנים, אבל היא מדברת בהתלהבות על התפקיד שלה כמו עובדת שקיבלה הרגע את משרת חלומותיה. מזל היא דוגמה ברורה לכך שאנשים עם שליחות מגיעים אל יעדם. במהלך השיחה איתה היא עונה לטלפונים של מתעניינים וכל כולה אהבת ישראל.

"אני מחבקת את האנשים. לפעמים אני לוקחת את העבודה אליי הביתה גם בעשר בלילה. אני אוהבת את העבודה כי בעצמי היה לנו בבית ארגון זיכוי הרבים. אני מאוד אוהבת את העלונים. אני מכניסה את האנשים לאווירה של ללכת עם ה' יד ביד".

גם טליה זכריה, מנהלת הלוגיסטיקה וההפצה, מסכימה: "העבודה בעלון היא לא כמו כל עבודה. זו שליחות שלמרות שיש בה את כל אילוצי לוח הזמנים והלחץ, יש את הסיפוק העצום של הרגע שאחרי. יש אנחת רווחה בסיום העבודה על העלון. כשאני שומעת את התגובות של האנשים, אני מבינה מה אני עושה – אני עובדת בעלון הגדול, הנפוץ והאהוב בארץ".

 

"לא ישנתי כל הלילה. המילים שלך נכנסו לי לנשמה"

כשמזל מתבקשת לספר לי סיפור מעניין על העבודה שלה, היא שולפת במהירות סיפור מרגש: "דיברתי עם אישה צעירה ומקסימה שהתעניינה בקשר להפצת עלונים. דיברתי אל ליבה, ואמרתי לה: 'את לא מבינה כמה הקב"ה בוכה, אלו דמעות הוא מזיל. הקב"ה איבד את עם ישראל. הרבה אנשים הולכים ומתבוללים'. ככה, ממש נכנסתי אל תוך ליבה. האישה חזרה אליי אחרי יומיים ואמרה: 'לא ישנתי כל הלילה. המילים שלך נכנסו לי לתוך הנשמה'. כמובן שהיא ביקשה להיות מנויה להפצת העלונים".

ככה מזל מדברת לאנשים: "בורא עולם מזיל דמעות שעם ישראל נמצאים במצב של התבוללות. הילדים שלו אבדו..." היא מדברת ללב כי היא מאמינה בזה. ככה היא מרגישה את בורא עולם. מבקשים ממנה בעבודה ללמד איך לדבר אבל היא לא יודעת להסביר איך, כי היא אומרת שזה משהו פנימי.

מה הוביל אותך לעבוד בתפקיד כזה מעניין?

"אני בעלת תשובה, ואני אוהבת מאוד את עם ישראל. לנו אישית היה בעבר ארגון לזיכוי הרבים, בביתנו בפרדס כץ, בני ברק. באחד הימים בעלי חזר מבית הכנסת עטוף בטלית, והוא פגש ילדים שלא ידעו מה זה יהודי עטוף טלית. בעלי אמר לעצמו: 'מה?! ילדים? יהודים? לא יודעים מה זה טלית'? הוא קנה תיק, וביקש את עזרתי בגיוס תרומות, הוציא אישור להקמת עמותה, ואני עברתי מבית לבית, מחנות לחנות. בעלי קנה משחקים ופרסים, חיבר תשבצים עם שאלות מהתורה, וחילק לילדים. ארבע פעמים בשבוע קיימנו קריאת תהילים בבית, וכך הוקם הארגון הביתי שלנו. בעלי היה קונה את החוברות של הרב זמיר כהן, אני אישית הייתי נוסעת לתחנה מרכזית בתל אביב כדי לחלק את החוברות לחיילים שהיו יורדים מהאוטובוסים. הם היו באים אליי שבוע לאחר מכן ואומרים: 'בזכותך התחזקנו'. זה עשה לי טוב. זה כל כך עושה לי טוב כשאני רואה יהודים שמסתובבים, אני יודעת שאני זו שעצרתי אותם, הצלתי אותם, ולימדתי אותם מהי יהדות. בעלי אומר שלכל יהודי צריכים להגיע דברי תורה כדי שיחזור בתשובה".

גם אתם יכולים להיות חלק מיחידה מובחרת של הצבא הרוחני הגדול בעולם. נצלו את ההזדמנות לצבירת זכויות רבות. טלפון אחד, וכבר אתם חלק מהנבחרת. חודש ראשון חינם! התקשרו 073-222-1388 או לחצו כאן.

 

את יכולה לשתף את הקוראים בסיפורים מעניינים נוספים?

"איש אחד התקשר אליי פעם, ואמר לי שאשתו לא יודעת מה זה שבת. כלום. בקורונה קיבלה את העלון, זה מצא חן בעיניה מאוד, והיא התחילה להתעניין. דרך העלון אנשים נחשפים גם לאתר הידברות, וכך הם מגלים אוצר של שלום בית, אוצר של חינוך ילדים, דברים נפלאים. הם מרותקים מההרצאות שיש שם, ואז הם מגיעים לסמינר של הידברות. בעלון הזה יש חיים. זה שער הכניסה לחיים יהודיים. אני קוראת לזה 'עלון הקסם'. העלון בנוי בצורה נפלאה. הוא פשוט מקרב יהודים".

ולסיום יש לה סיפור נוסף: "בחורה אחת סיפרה לי שהיא הלכה בגשם, ומצאה את העלון על המדרכה, רטוב. היא אמרה לי: 'העלון קרץ לי. לקחתי אותו ומאותו עלון רטוב שהרמתי - התחזקתי, והיום אני במדרשיה. אני רוצה להיות מפיצה כדי שתהיינה עוד בנות כמוני'".

 

עלון מספר 1

באחד הימים נכנסה טליה זכריה, מנהלת הלוגיסטיקה וההפצה, אל מרפאת השיניים שביישוב שלה. המזכירה ראתה את שמה, ושאלה אותה אם היא קשורה לעלון הידברות.

"הופתעתי כי אני לא כתבת, אבל מסתבר שאנשים קוראים גם את האותיות הקטנות. המזכירה אמרה לי שאצלם בבית הם תמיד קוראים את העלון. זה עלון מספר 1 אצלם.

אני עובדת בהידברות כבר 14 שנים ומעל עשור אני מנהלת הלוגיסטיקה וההפצה של העלון. מאז שהוקמה המחלקה, למעשה".

ספרי על העבודה שלכם, עד לרגע שהעלון מגיע לידיים של הקוראים בעונג שבת.

"מהשלב הראשוני של היווצרות העלון – אני אחראית שהדברים יקרו. מטרת העל היא לעמוד בלוח הזמנים לפני המשלוח לדפוס. אסור שיקרו עיכובים בכל תחנה ותחנה. שלא יהיה כדור שלג. אני עם היד על הדופק לוודא שכל חוליה מעבירה את הלפיד הלאה. בכל שלב אני מעורבת ומוודאת שהמשימות בוצעו.

"הכתבים שולחים לעורכת את הכתבות, לאחר מכן מתבצעת הגהה לשונית, והחומרים מועברים לאישור עורך העיתון. השלב הבא הוא אישור התוכן הכתוב מול הוועדה הרוחנית. אחר כך מגיע העיצוב הגרפי והוספת תמונות, והוועדה הרוחנית מאשרת את הוספת התמונות ובודקת שאכן, הכל תקין. העלון מועבר לאישור מנכ"ל ארגון הידברות, ובנוסף, אני מבקשת שכל מי שאחראי על הפרסומים, יאשר שהפרטים נכונים. למשל, פרסום על נופש הידברות – אני מוודאת שהאחראי על הפרסום מטעם הידברות מאשר את הפרטים. בשלב הבא העלון מקבל את חותמת האישור הסופי של הוועדה הרוחנית, ואז הוא מגיע לבית הדפוס. בכל פעם אני מעדכנת את בית הדפוס בכמויות ההדפסה כי מתווספים תמיד מפיצים חדשים, והכמויות עולות. בנוסף, אני מציינת את אופן האריזה, כלומר, כמה עלונים נארזים בכמה שקיות: אריזה אחת עם 750 עותקים, אריזה נוספת עם 500 עותקים וכו'. כשהעלון מגיע מהדפוס, אני מעדכנת את המובילים בכל חלקי הארץ, מהמובילים זה מגיע לשליחים, מהשליחים אל בתיהם של המפיצים, ומהמפיצים העלון מגיע אל כל אדם שפותח אותו בשבת, ונהנה מהתכנים שלו".

לסיום, טליה מבקשת להעביר מסר לכל המפיצים שעושים את עבודת הקודש: "זה לא מובן מאליו. זה תפקיד רציני. יישר כח! אנחנו מחכים להכיר מפיצים חדשים שרוצים להגדיל תורה ולהאדירה".

גם אתם יכולים להיות חלק מיחידה מובחרת של הצבא הרוחני הגדול בעולם. נצלו את ההזדמנות לצבירת זכויות רבות. טלפון אחד, וכבר אתם חלק מהנבחרת. חודש ראשון חינם! התקשרו 073-222-1388 או לחצו כאן.

תגיות:עלון שבתעלון הידברותפעילות הידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה