חדשות בארץ

"לא בזדון": הח"כית שנסעה במימון זר ללא אישור – מתנצלת

חברת הכנסת אמילי מואטי אמרה, כי לא ידעה שנסיעתה לאיחוד האמירויות מומנה על ידי גורם זר: "טעות של מתחילות". יו"ר הכנסת מיקי לוי ימריא ביום רביעי לכנס ראשי פרלמנטים באתונה

נתב"ג, תמונת ארכיון (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)נתב"ג, תמונת ארכיון (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

חברת הכנסת אמילי מואטי ממפלגת העבודה הגיבה הבוקר (שני) על הפרסום, לפיו נסעה לאיחוד האמירויות מבלי לדווח שהנסיעה מומנה על ידי מכון מחקר אמריקני. "אני מרגישה מאוד לא בסדר, זה לא בסדר לא לדווח לוועדת האתיקה", אמרה בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן ב'.

מואטי הסבירה, כי מדובר בטעות בתום לב: "חשבתי שאני נוסעת במשלחת שרים. כאשר חברי כנסת מצטרפים למשלחת מטעם הממשלה, לא צריך לעדכן את ועדת האתיקה. התקשרו מלשכת השר פריג' ואמרו שאני מוזמנת להצטרף למשלחת שרים, רק שם הבנתי שזו לא משלחת שרים". היא הדגישה, כי לא ידעה שהמימון לנסיעה מגיע מגורם לא ממשלתי: "זה לא בזדון. אם הייתי יודעת – הייתי מדווחת ומקבלת אישור".

"בפעם הבאה אבדוק", הוסיפה מואטי. "זו לגמרי אחריות שלי. זו טעות של מתחילות".

על פי כללי האתיקה של הכנסת, חברי כנסת נדרשים להגיש בקשה רשמית בכתב לוועדת האתיקה לקבלת מימון זר לנסיעתם, ולקבל מראש את אישורה לכך. מואטי נסעה יחד עם משלחת של שרים וסגני שרים, שקיבלו אישור למימון הזר. במקביל, המדינה מימנה את עלויות האבטחה של המשלחת בסך של יותר מ-100 אלף שקלים, וכן העניקה מימון בסך של עשרות אלפים שקלים לכיסוי שהותם של עוזרים שהשרים דרשו לצרף לנסיעה.

בכנסת רעננו היום את הנהלים, ושלחו מייל לכל חברי הכנסת בו הובהר כי "כל נסיעה לחו"ל טעונה אישור מראש של ועדת האתיקה, למעט השתתפות במשלחת מטעם הכנסת ולמעט נסיעות במימון עצמי מלא". עוד הובהר כי "אין ליידע את הוועדה בדבר נסיעה במימון גורם חיצוני, אלא לבקש את אישורה".

בתוך כך, נמשכת הרכבת האווירית לחו"ל של חברי הקואליציה. יו"ר הכנסת מיקי לוי ימריא ביום רביעי הקרוב לכנס ראשי פרלמנטים באתונה, וישהה בחו"ל עד יום ראשון. ועדת הכנסת בראשות חבר הכנסת ניר אורבך (ימינה) אישרה את בקשתו של לוי כי חבר הכנסת איתן גינזבורג (כחול לבן) יחליף אותו בעת היעדרו מהארץ.

תגיות:הכנסתמיקי לויאמילי מואטי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה