חדשות בארץ

משבר המתמחים: מאות מכתבי התפטרות אישיים יוגשו לבתי החולים

לאחר הגשת ההתפטרות הקולקטיבית וברקע המבוי הסתום במגעים עם משרד הבריאות, הודיע ארגון הרופאים המתמחים "מרשם" על תחילת השלב הראשון בהתפטרות האישית של המתמחים

מחאת המתמחים (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)מחאת המתמחים (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

ברקע המבוי הסתום במגעים בין המתמחים ומשרד הבריאות, יחל היום (שני) בשעה 13:00 השלב הראשון בהתפטרות האישית של המתמחים. רופאים מתמחים בכ-30 מחלקות יגישו את מכתבי ההתפטרות האישיים להנהלות בתי החולים.

כזכור, לפני כשבוע וחצי הגישו למעלה מ-2,500 מתמחים, סטאז'רים וסטודנטים מכתב התפטרות קולקטיבי למשרד הבריאות. המתמחים דחו את המתווה לקיצור התורנויות שהוצג על ידי שר הבריאות ניצן הורוביץ ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי. המתווה יחול בשלב ראשון על עשרה בתי חולים בלבד בפריפריה, ולדברי המתמחים מדובר במתווה חלקי שאין בו בו בשורה של ממש עבורם.

בארגון הרופאים המתמחים "מרשם" אמרו הבוקר, כי בין היתר יוגשו מכתבי התפטרות של מתמחים מ-12 מחלקות פנימיות, 7 מחלקות נשים, 4 מחלקות ילדים, 3 מחלקות כירורגיות, 2 מלר"דים, 2 מחלקות נוירולוגיה ומחלקת פסיכיאטריה: "ככל שלא יהיה שינוי במתווה קיצור התורנויות בימים הקרובים, יוגשו מאות מכתבי התפטרות נוספים בעשרות מחלקות נוספות ברחבי בתי החולים בארץ".

"בימים האחרונים נעשה מצידנו מאמץ כנה מול השר הורוביץ ומשרד הבריאות, אך לצערנו הרב לא הייתה כל התקדמות", נמסר עוד מארגון המתמחים. "למעשה, לאורך כל השבועות האחרונים, למעט פגישה חטופה, שר הבריאות הדיר עצמו מהמגעים איתנו. מאלצים אותנו להגיע לצעד החריג של הגשת מכתבי התפטרות אישיים, לרגע לא האמנו שנגיע ליום הקשה הזה".

"המחויבות שלנו הינה למטופלים שלנו, אלה ששמים בידינו את חייהם. לא נוכל להמשיך לתת להם את הטיפול הרפואי שמגיע להם, לא נוכל להמשיך לסכן אותם ואת עצמנו בתורנויות של 26 שעות. הגיע הזמן ששר הבריאות יתעורר, בעוד 14 ימים יחלו מכתבי ההתפטרות של השלב הראשון להיכנס לתוקף".

על פי המתווה שפרסמו משרדי הבריאות והכלכלה, נקבע כי בשלב ראשון יוחל קיצור תורנויות המתמחים בעשרה בתי החולים בפריפריה, על כלל המחלקות למעט מחלקות כירורגיות. בבתי חולים אלה יופחת מספר שעות העבודה המקסימלי בתורנות מ-26 שעות ל-18 שעות.

עוד נקבע במתווה כי ממוצע שעות העבודה בשבוע, עבור מתמחים עליהם יוחל, לא יעלה על 63 שעות. מתמחה שעליו חל המתווה יבצע לא יותר מ-6 תורנויות בחודש; הסמכות להחרגה בעניין זה תעבור ממנהל המחלקה למנהל בית החולים. החל מינואר 2023 לא ניתן יהיה לחרוג כלל מ-6 תורנויות לחודש.

השלב הראשון במתווה החדש ייכנס לתוקף ב-31 במרץ 2022. במחלקות טיפול נמרץ כללי והרדמה ייכנס המתווה לתוקף שנה לאחר מכן, ב-31 במרץ 2023. המתווה יורחב באופן הדרגתי לכלל בתי החולים ברחבי הארץ עד סוף שנת 2026.

תגיות:מתמחיםמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה