חדשות בארץ

המתמחים מאיימים: "נגיש 2,300 מכתבי התפטרות"

בארגון הרופאים המתמחים "מרשם" דוחים את המתווה של שרי הבריאות והכלכלה לקיצור התורנויות ומאיימים להגיש מחר את התפטרותם של 2,300 מתמחים, סטאז'רים ומתמחים. שר הבריאות ניצן הורוביץ: "לא מבין מה זה יעזור, אנחנו הולכים למהלך של קיצור"

הורוביץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)הורוביץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ארגון הרופאים המתמחים "מרשם", ד"ר ריי ביטון, דחתה היום (רביעי) את המתווה שהציגו שר הבריאות ניצן הורוביץ ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי לקיצור תורנויות המתמחים. "שיקרו אותנו, הונו אותנו, מכרו אותנו וסיפרו לנו סיפורים", אמרה במסיבת עיתונאים. "ביד רועדת ובלב כבד נגיש מחר מכתבי התפטרות של 2300 מתמחים, סטאז'רים וסטודנטים".

ביטון ציינה כי במתווה "יש התחלה של קיצור תורנויות, ואנחנו מברכים על כך. אבל לצערנו זה לא מספיק. כלמודי ניסיון, עם מאבק של מעל עשור בו ממסמסים אותנו פעם אחר פעם, אנחנו לא יכולים לתת לזה לקרות. סליחה מאזרחי מדינת ישראל. אנחנו מצטערים מהצעד הקיצוני שאנחנו נאלצים לעשות".

"במתווה אין בשורה אמיתית", הוסיפה ביטון. "הדרישות שלנו היו ברורות. לצערי מה שניתן לנו זה קיצור במקצועות שאינם כירורגיים. 90 אחוזים מהמתמחים ימשיכו בתורנויות של 26 שעות ברצף. כדי שהמתווה יהיה מקובל עלינו, 25 עד 30 אחוזים מהמתמחים צריכים להיכנס לתוכו, כולל מחלקות פנימיות ומלר"דים בכל הארץ, כבר ב-2022. העובדה שהם מוחרגים מהמתווה בלי שום צפי היא בלתי מתקבלת".

על פי המתווה שהציגו הורוביץ וברביבאי, קיצור התורנויות ממשמרת של 26 שעות ל-18 שעות יתבצע בהדרגה. בשלב הראשון, שייכנס לתוקף באפריל 2022, יוחל המתווה על עשרה בתי חולים בפריפריה בלבד, ובמקצועות שאינם כירורגיים. הרחבת המתווה לבתי חולים נוספים ברחבי הארץ מיועדת לשנת 2026.   

הורוביץ הגדיר את המתווה כ"בשורה היסטורית. הרכבת יצאה מהתחנה". בהתייחסו לאיום המתמחים בהתפטרות, אמר השר: "אני לא מבין מה זה יעזור. אנחנו הולכים למהלך של קיצור, אנחנו מתחילים בהדרגה כי אין מספיק רופאים לאיוש התקנים שמתפנים כתוצאה מקיצור התורנויות. זה לוקח זמן, וזה ההיגיון במהלך – מתחילים בפריפריה ועוברים לכל הארץ".

תגיות:מתמחיםמערכת הבריאותניצן הורוביץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה