חדשות בארץ

חגיגה: ח"כית מהקואליציה נסעה לאבו דאבי במימון זר – ללא אישור

נסיעתה של חברת הכנסת אמילי מואטי לאיחוד האמירויות מומנה על ידי ארגון זר, אולם בניגוד לנדרש מואטי לא קיבלה לכך אישור מראש מוועדת האתיקה של הכנסת. מואטי: "חשבתי שמדובר במשלחת ממשלתית, אדווח בדיעבד"

אבו דאבי (צילום: שאטרסטוק)אבו דאבי (צילום: שאטרסטוק)
אא

הרכבת האווירית של הקואליציה לחו"ל ממשיכה לספק כותרות: חברת הכנסת אמילי מואטי ממפלגת העבודה טסה בשבוע שעבר לאיחוד האמירויות, ולא דיווחה שנסיעתה מומנה על ידי מכון מחקר אמריקני. כך חשף הערב (ראשון) מיכאל שמש בכאן חדשות.

על פי כללי האתיקה של הכנסת, חברי כנסת נדרשים להגיש בקשה רשמית בכתב לוועדת האתיקה לקבלת מימון זר לנסיעתם, ולקבל מראש את אישורה לכך. מואטי נסעה יחד עם משלחת של שרים וסגני שרים, שקיבלו אישור למימון הזר. במקביל, המדינה מימנה את עלויות האבטחה של המשלחת בסך של יותר מ-100 אלף שקלים, וכן העניקה מימון בסך של עשרות אלפים שקלים לכיסוי שהותם של עוזרים שהשרים דרשו לצרף לנסיעה.

בתגובה לפרסום, מסרה מואטי: "חשבתי שמדובר במשלחת ממשלתית שלא דורשת אישור. כשהבנתי שלא, התכוונתי לדווח בדיעבד. בשנייה שאהיה במשכן, אפנה לוועדת האתיקה לדווח על הנסיעה".

בשבוע שעבר חשף שמש, כי נסיעתם של השר לשירותי דת מתן כהנא ועוזריו לדובאי מומנה על חשבון תקציב המיועד למימון ימי עיון והעשרה עבור עובדי משרדו. בלשכתו של כהנא אמרו כי נסיעתו למדינה המפרצית הייתה חיונית בשל היותו חבר בקבינט המדיני-ביטחוני, וכי היא אושרה בידי כלל הגורמים הרלוונטיים כנדרש: "בפני השר לא הובאה שום הצעת החלטה לתעדף את הנסיעה על פני פעילות לעובדים".

תגיות:הכנסתאבו דאביועדת האתיקהאמילי מואטי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה