חדשות בארץ

עשרה חודשים לאחר הפיגוע: הכנסת ספר תורה לעילוי נשמת אסתר הורגן הי"ד

ביישוב טל מנשה שבצפון השומרון התקיימה הכנסת ספר תורה לעילוי נשמתה של אסתר הורגן הי"ד שנרצחה בפיגוע טרור. ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן: "סגירת מעגל מצמררת". בנימין הורגן, בעלה של אסתר: "התורה אשר האירה את דרכה היא המקור לכוחנו"

  • י"א חשון התשפ"ב
(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

מאות השתתפו בסוף השבוע באירוע הכנסת ספר תורה ביישוב טל מנשה שבצפון השומרון, לעילוי נשמתה של אסתר הורגן הי"ד, תושבת היישוב שנרצחה לפני כעשרה חודשים בפיגוע טרור.

את ספר התורה התרים ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, מאיש עסקים שביקש להישאר בעילום שם. באירוע השתתפו בני משפחתה של הורגן, רבנים ואישי ציבור, תושבים ואורחים. המשתתפים צעדו בשירה ובריקודים ברחובות טל מנשה עד לבית הכנסת ביישוב, ובסיום האירוע נערכה סעודת מצווה.

בנימין הורגן, בעלה של אסתר הי"ד, דיבר באירוע על שמה של אסתר ועל משמעותו, ועל הלימוד של אסתר והסתרת פנים. "זכינו ב"ה להכניס ספר תורה בבית הכנסת החדש בטל מנשה לזכרה של אהובתנו אסתר הי"ד, במעמד מרגש המשלב שמחה של מצווה עם הכאב החד של חסרונה. התורה אשר האירה את דרכה של אסתר היא המקור לכוחנו כיחידים, כמשפחה וכעם, ודרכה ננציח את מורשתה וזכרה של אסתר: 'כי לא תישכח מפי זרעו'".

דגן סיפר על סגירת המעגל המצמררת שחווה בהכנסת ספר התורה: "כאשר הלכתי לכיוון הבית עם ספר התורה, היה לי דז'ה וו של לפני עשרה חודשים, כשהיינו צריכים ללכת ולספר למשפחת הורגן שקרה הנורא מכל. כעת אנחנו הולכים באותה דרך, רק שהפעם עם ספר תורה בשמחה ובריקודים".

"אני חושב שאם היה רגע בשנים באחרונות שהרגשתי מה זה נצח ישראל, זה הרגע הזה", הוסיף דגן. "עם כזה עם תורה כזו, ובנימין היקר שרוקד עם ספר תורה לזכר אשתו מהבית עד לבית הכנסת, ומרגישים את הנשמה נכנסת לשם. בזכות כל אלו עם ישראל ינצח, ואנחנו ננצח בעזרת השם".

"אני רוצה לברך אותך, בנימין היקר, ואת כל המשפחה היקרה בשם כל תושבי השומרון ובשם כל עם ישראל כולו, שבעזרת השם תוסיפו רק אור ושמחה ואהבה ובריאות, ושלא רק תנוחמו בבניין הארץ, אלא שנשמח כולנו יחד, בהגעה למיליון יהודים בשלב הראשון בשומרון. תודה רבה שאתם מחזקים אותנו".

הרב ד"ר אליהו רחמים זייני, ראש ישיבת "אור וישועה" בחיפה, דיבר על המדרגה של ההרוגים והנרצחים על קידוש השם וחיזק את בני המשפחה ואנשי היישוב: "הקמתם פה יישוב במסירות נפש, אתם מקיימים אותו במסירות נפש עילאית, זה דבר עצום".

אלי ליפשיץ, יו"ר מזכירות היישוב, אמר: "כולנו נפעמים ולומדים מהכוחות של בנימין הורגן, איך לקח את כל עוצמות הכאב והעצב. מתוך הטוב והישר שהקרינה אסתר הי"ד, בנימין עוסק יום ולילה בקידום ארץ ישראל על ידי הקמת פארק אסתר ביער הצמוד ליישוב, ובתורת ישראל כפי שאנו רואים כאן בהכנסת ספר התורה".

ריאיון מטלטל ודומע עם בנימין הורגן

תגיות:הכנסת ספר תורהאסתר הורגן הי"ד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה