חדשות בארץ

פיגוע בשומרון: אם לשישה נרצחה ביער ריחן

אסתר הורגן הי"ד, תושבת היישוב טל מנשה שבצפון השומרון, יצאה לריצה בשמורת הטבע יער ריחן הסמוכה ליישובה. לאחר שעות ארוכות של חיפושים, היא אותרה ביער ללא רוח חיים. ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן: "הברברים לא ישברו אותנו"

החיפושים ביער ריחן (צילום: יחידת החילוץ שומרון ובקעת הירדן)החיפושים ביער ריחן (צילום: יחידת החילוץ שומרון ובקעת הירדן)
אא

(עודכן: 10:45)

אסתר הורגן, תושבת היישוב טל מנשה שבצפון השומרון, אותרה הלילה (שני) ללא רוח חיים ביער ריחן הסמוך למקום מגוריה, כשסימני אלימות קשים על גופה. המשטרה והשב"כ פתחו בחקירה, בחשד לפיגוע על רקע לאומני.

הורגן הי"ד, בת 52 ואם לשישה ילדים, יצאה אתמול בשעות הצהריים המוקדמות לריצה בשמורת הטבע יער ריחן הסמוכה ליישובה. בשעות הערב, לאחר שלא הצליח ליצור איתה קשר, הזעיק בעלה את כוחות הביטחון. כוחות צבא ומשטרה, מתנדבים מהיישובים הסמוכים ואנשי יחידת חילוץ שומרון פתחו בסריקות אחריה. היא אותרה בסביבות השעה אחת לפנות בוקר. אנשי מד"א שהוזעקו לזירה נאלצו לקבוע את מותה.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הגיע למקום. יחד עם רב היישוב, הוא נאלץ להודיע לבני המשפחה את הבשורה המרה.

דובר מד"א זכי הלר מסר: "בשעה 01:45 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב שרון על אישה מחוסרת הכרה, ביער שקד בצפון השומרון. חובשים ופראמדיקים של מד"א מדווחים על אישה כבת 50 ללא סימני חיים וקובעים את מותה".

פאראמדיק מד"א אסף תפוחי סיפר: "כשהגענו, הובילו אותנו למקום שבו שכבה אישה כבת 52 מחוסרת הכרה. ביצענו בדיקות רפואיות, היא הייתה ללא נשימה, ללא דופק וללא כל סימני חיים, ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותה".

הנרצחת הותירה אחריה את בעלה, שתי בנות וארבעה בנים, הקטן שבהם בן 13 חגג בר מצווה לפני כשלושה חודשים.

דגן ספד להורגן: "אישה יקרה מלאה כל כך בטוב לב, בעזרה לאנשים, יוצאת בצהרי היום במרכז מדינת ישראל, לפעילות ספורטיבית דקה מהבית שלה, ונרצחת על ידי בני עוולה. מול איזה רשע אנחנו עומדים. אני רוצה לומר בצורה ברורה לברברים האלו מהרשות הפלסטינית מול כל העולם: לעולם לא תשברו אותנו. ההתיישבות בשומרון תפרח, תגדל ותיבנה יחד עם כלל מדינת ישראל, כי אתם ברשות הפלסטינית הברברית בחרתם במוות ואנחנו בחרנו בחיים. אתם מתנהגים כמו ברברים בימי הביניים, ואנחנו נמצאים בשנת 2020 ועם ישראל ינצח".

שר הפנים אריה דרעי הביע זעזוע וכאב על הרצח: "ליבי נקרע על ששת היתומים שנכנסו למעגל השכול האכזרי. תנחומיי למשפחה ולתושבי טל מנשה והשומרון. סמוך ובטוח כי צה"ל וכוחות הביטחון ישימו ידיהם על מבצעי הרצח הנתעב".

שר הביטחון בני גנץ כתב: "אני משתתף בצערה העמוק של משפחת הורגן בעקבות הרצח המתועב של אסתר ז"ל. כוחות הביטחון כבר פועלים כדי לשים את ידם על הרוצח המתועב. לעולם לא נקבל מציאות שחיי אדם הופכים להפקר".

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, אמר: "אסתר הורגן הי"ד, אם לשישה ילדים, יצאה אתמול מביתה מבלי שוב. היא נרצחה באכזריות, שפכו את דמה רק בגלל שהיא יהודייה. ברגעים אלו ליבנו עם משפחתה. בעזרת השם נבוא חשבון עם המרצחים, לא ננוח ולא נשקוט עד שהאחראים לרצח המתועב הזה ישלמו את המחיר".

יו"ר האיחוד הלאומי, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', כתב בטוויטר: "מתעוררים לאירוע קשה וכואב בצפון השומרון. שולח תנחומים למשפחתה של הנרצחת הי"ד, ומבקש לחבק ולחזק את תושבי היישוב טל מנשה והשומרון כולו. כוחות הביטחון ישימו בעזרת השם את ידיהם על מבצעי הפיגוע הנורא הזה ויבואו איתם חשבון. 'וניקיתי דמם לא ניקיתי'".

חבר הכנסת ינון אזולאי (ש"ס) קרא לחזק את ההתיישבות בשומרון: "בוקר של זעזוע וצער גדול מהפיגוע הנורא שהתרחש הלילה בשומרון, בו נרצחה אסתר הורגן הי"ד באכזריות על ידי בני עוולה. מעומק הלב אני שולח את תנחומיי למשפחתה, לאביה ולששת ילדיה שייבדלו לחיים ארוכים. דווקא ביום קשה כזה אנחנו צריכים לחשוב איך לחזק ולעזור להתיישבות בשומרון. מי יתן שלא נשמע עוד שוד ושבר בגבולנו".

תגיות:יהודה ושומרוןפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה