אסטרולוגיה ומזלות

התאמת מקצוע וזיווג לפי השמות: 5 דברים ש(אולי) לא ידעתם על נומרולוגיה

האם כדאי לבדוק את השמות שלנו במחשבון נומרולוגיה ולראות אם אנחנו מתאימים זה לזו? האם על פי המפה הנומרולוגית כדאי לי שנה הבאה להפוך להיות עצמאי ולפתוח את העסק שתמיד חלמתי עליו? 5 שאלות ותשובות על שיטת הנומרולוגיה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1.  מה זה? נומרולוגים מנתחים את שם האדם ותאריך הלידה שלו, ועל פי ניתוח זה מתייחסים לאישיות האדם, וכן ממליצים מהן התקופות הטובות למהלכים שונים בחייו, כמו שינוי מקום עבודה או מגורים, ומהן התקופות שבהן פחות מומלץ לעשות שנויים בתחומים מסוימים. על ידי יצירת מפה נומרולוגית, טוענים הנומרולוגים, ניתן לחזות את גורלו של האדם. כמו כן, על ידי מפה זו הם מסיקים מידע שונה על האדם, כמו יכולות וכישורים, ייעוד, קונפליקטים וחסמים, התאמה למקצוע ועוד.

2. איך? נומרולוגיה היא שיטה הטוענת כי לכל מספר קיים תדר אנרגטי ספציפי אותו הוא מייצג, אפיון מסוים ומשמעות מיסטית המאפשרים לקבל מידע על אותו פרט. השיטה מתבססת על צירופי מספרים ונוסחאות. האמונה העומדת בבסיס השיטה היא כי העולם מתנהל על פי חוקים המתבטאים באמצעות מספרים.

3. איפה הבעיה? הבעיה העיקרית היא בחיזוי העתיד. התורה ציוותה אותנו בציווי "תמים תהיה עם ה' אלקיך" (דברים י"ח, י"ג), ורש"י מפרש "התהלך עמו בתמימות ותצפה לו ולא תחקור אחר העתידות, אלא כל מה שיבוא עליך קבל בתמימות ואז תהיה עמו ולחלקו", וכן הרמב"ן מבאר "שנייחד לבבנו אליו לבדו ונאמין שהוא לבדו עושה כל והוא היודע אמתת כל עתיד, וממנו לבדו נדרוש העתידות מנביאיו או מאנשי חסידיו רצונו לומר אורים ותומים, ולא נדרוש מהוברי שמים ולא מזולתם, ולא נבטח שיבואו דבריהם. על כל פנים אבל אם נשמע דבר מהם נאמר: הכל בידי שמים כי הוא אלקי האלקים עליון על הכל היכול, בכל משנה מערכות הכוכבים והמזלות כרצונו, מפר אותות בדים וקוסמים, יהולל ונאמין שכל הבאות תהיינה כפי התקרב האדם לעבודתו. ולפיכך אחר אזהרת שאלת העתידות מקוסם ודורש בעד החיים אל המתים אמר: שתהיה תמים עם השם בכל אלה ולא תירא ממגיד עתיד, אבל מנביאו תדרוש ואליו תשמע". גם הספורנו כותב על כך "שלם עמו שגם בדרישת העתידות לא תדרוש זולתו, אבל תדרוש על ידי נביא או על ידי אורים ותומים".

מלבד זאת, חז"ל אמרו "אין מזל לישראל" (מסכת שבת), כלומר שעם ישראל הוא מעל המזלות ויכול לשנות את גורלו בכוח מעשיו. הנהגת הקב"ה עם ישראל היא מעל המציאות הטבעית. אברהם אבינו חזה בכוכבים שהוא לא יזכה לבנים, אך הקב"ה אומר לו על כך: "ויוצא אתו החוצה ויאמר הבט נא השמימה וספר הכוכבים אם תוכל לספר אתם ויאמר לו כה יהיה זרעך" (בראשית ט"ו, ה'). רבנו בחיי מבאר על פסוק זה: "ודעת רבותינו ז"ל שהוציאו חוץ מן המערכה, וכן דרשו 'ויוצא אותו החוצה' - אמר לו 'צא מאצטגנינות שלך' [=לחזות בכוכבים]. הבט נא השמימה, אין לשון הבטה אלא מלמעלה למטה... ודרשו רבותינו ז"ל שהגביהו למעלה מן הכוכבים והמזלות, והיו הכוכבים ומזלות מדרס לרגלו... ומכאן הוכיחו ז"ל אין מזל לישראל כי הם למעלה מהם".

כמו כן, לאדם ניתנה בחירה חופשית, וגם במידה ונגזר עליו דבר מסוים ביכולתו לבטל את הגזרה ולשנות את עתידו על ידי פעולות רוחניות שונות, כגון תפילות, תשובה ומעשים טובים.
הרב בנימין שמואלי כותב לשואלת באתר בעניין זה: "לעניין קורות האדם אין למזלות כל משמעות אצלנו היהודים, אלא הכל נגזר בראש השנה עפ"י מעשי האדם בגלגול זה ובגלגולים קודמים".

4. ומה לגבי בדיקת זיווג? לשאלה "האם ניתן לבדוק התאמת זיווג על ידי בדיקת נומרולוגית של השניים?" עונה הרב מנשה בן פורת: "אין לסמוך על התאמת שמות, מה שמכונה 'נומרולוגיה'. היו הרבה מעשים, שכמה 'באבות' אמרו לבני זוג שאינם מתאימים, ולאחר מכן נשאלו רבנים אמיתיים, כגון הרב בן ציון אבא שאול זצ"ל והרב עובדיה יוסף זצ"ל, ואמרו להם שלא להתחשב בזה. הם שמעו לרבנים והתחתנו, והיום הם חיים באושר ובעושר, יש להם ילדים בריאים והם שמחים בהם. יש רק לסמוך על השכל והרגש. אם על פי הבדיקות שעשית הוא בחור טוב ומתאים לך, וגם יש בינכם רגש חיובי (קליק), זה הסימן שהוא בן הזוג שלך משמיים".

5. אבל הרי כן קיימת ביהדות נומרולוגיה קבלית ועניין במספרים, אז למה ההתנגדות? הרב אלי עמר מסביר איפה המספרים תופסים מקום ביהדות: "הנומרולוגיה היהודית היא למעשה ערך המספרים [=גימטריה]. ביהדות המספרים מבטאים רובד מעמיק. לכל אות יש גימטריה שמסמלת כוח רוחני. כלומר, בשם האדם לא טמון רק כוח האותיות, אלא גם הערך המספרי של האותיות... לאדם יש שם שמורכב מאותיות, ולאותיות יש ערך מספרי. כך האדם מקבל לא רק אנרגיה מהאותיות אלא גם מהערך המספרי של האותיות".

אז מדוע רבנים לא ימליצו לפנות לייעוץ נומרולוגי? על כך משיב פוסק הלכה מ"בית ההוראה המרכזי לדיינות – דין":  "נכון שמצינו עניינים הנראים כנומרולוגיה גם ביהדות, ולכן ישנה משמעות רבה לספרה שבע ["כל השביעין חביבין"] וכדומה, אך רק לדברים כאלו שגילו לנו חז"ל. כיום מצוי שאנשים נדמה להם שמבינים את עומק תורת המספרים, ועל פי זה מכוונים בני אדם, ללא קשר לתוכן הפנימי של המספר, ופעמים רבות גורמים ליצירת תלות בהם כדי לשלוט על האדם השואל אותם".

מקורה של הנומרולוגיה הקבלית הוא בספר היצירה המיוחס לאברהם אבינו, המדבר על משמעות האותיות והמספרים, אך כיום ישנם הרבה שרלטנים ואנשים אינם יראי שמים שהקשר ביניהם לבין הבנה בתורת הקבלה הוא כרחוק מזרח ממערב, ואנשים רבים מתוך נאיביות מולכים שולל על ידם.

קראו גם בעל האתר לנומרולוגיה: "ברגע שהבנתי שעם ישראל הוא מעבר למזל – עזבתי הכל"

תגיות:מזלותנומרולוגיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה