כתבות מגזין

בעל האתר לנומרולוגיה: "ברגע שהבנתי שעם ישראל הוא מעבר למזל – עזבתי הכל"

הנומרולוג עידו הלפרין עזב את הנומרולוגיה לטובת היהדות, בעקבות חלום מדהים שחלם. "הבנתי שעם ישראל הוא מעל למזל, ואין שום הגיון לפעול לפי הנומרולוגיה", הוא אומר. ומה הוא עושה במקום?

הנומרולוג עידו הלפריןהנומרולוג עידו הלפרין
אא

אם הייתם שואלים את עידו הלפרין לפני כחצי שנה מהו עיסוקו, אין ספק שהוא היה מביט עליכם בפליאה. מה, באמת אינכם יודעים? הרי הוא אחד השמות המובילים בארץ בתחום הנומרולוגיה ומנהל את האתר הנומרולוגי הגדול בארץ, עם יותר מ-80 מאמרים פרי עטו ועשרות אלפי צפיות.

לענף הנומרולוגיה הוא הגיע אחרי שעבר הרבה מאוד קורסים בתחום במשך 13 שנים, ואחר כך פיתח וטיפח שיטות ייחודיות באופן עצמאי, מה שגרם לו להפוך להיות פורץ דרך ומבוקש מאוד בתחום.

כן, עד לפני כחצי שנה זה היה מקצועו ובכך הוא התעסק, אלא שמאז השתנו הדברים, ועידו הלפרין של היום רחוק כמזרח ממערב מנושא הנומרולוגיה. ולא רק שהוא רחוק, אלא שהוא גם מנצל כל הזדמנות אפשרית כדי להעביר את המסר עד כמה שצריך להתרחק מהנומרולוגיה, כי לא ייתכן בשום פנים ואופן שיהודי, בן לעם ישראל שהוא מעל למזל יתעסק בתחום העוסק במזלות.

 

החלום ששינה את חיי

אבל כמי שנולד למשפחה חילונית בעיר בנימינה, ובמשך שנים לא שמע מילה על יהדות, לא היה לו קל להגיע למסקנות האלו.

"תהליך החזרה בתשובה שלי לא קרה ביום אחד, אלא שלב אחרי שלב", מספר עידו. "לפני בערך חמש שנים התחלתי להרגיש תחושה מסוימת של ריקנות שגרמה לי להתקרב קצת ליהדות. בשלב מסוים התחלתי להניח תפילין, אחר כך התחלתי לשמור שבת וכשרות, ואחרי שנתיים וחצי כבר הייתי דתי ברמה די בסיסית. כזה ששומר שבת, חגים וכשרות. מצד שני גם המשכתי לעסוק בנומרולוגיה, וזה היה מבחינתי שילוב מצוין. לרגע לא חשבתי על לימוד תורה. ידעתי שהתורה מחזיקה את העולם, ולכן תכננתי להרוויח הרבה כסף ולתרום ממנו ללומדי תורה, כדי שגם בי יידבק משהו מן הזכות שלהם, אבל לא חשבתי ללמוד בעצמי".

אלא שאז הגיע החלום ששינה את חייו. "חלמתי את החלום הזה בליל שבת", הוא מספר. "זה היה החלום הכי צלול שחוויתי בחיים שלי ועד עכשיו אני זוכר ממנו ממש כל פרט. החלום התחיל בכך שהנשמה שלי מרחפת בחלל, מבלי שאני שולט בתנועה שלה והתחושה היא די סתמית ומשעממת. תוך כדי ריחוף אני חושב מחשבות, ופתאום, ללא שום התרעה, הבליחה בי המחשבה על כך שאולי כדאי שאתחיל ללמוד תורה. "באותו רגע", מתרגש עידו, "הנשמה שלי בבת אחת טסה לשמיים, כל הרקיע נצבע בצבעים יפהפיים, פרצה לה מנגינה יפהפייה ואני חשתי אושר שלא מהעולם הזה. זו הייתה הרגשה שמעולם קודם לא הרגשתי כמותה.

"ואז", הוא מוסיף, "הרהרתי לעצמי - אבל איך אוכל ללמוד תורה? הרי אני עוסק כל היום בנומרולוגיה? ומיד כל הצבעים התפוגגו, האושר נעלם בבת אחת, והנשמה חזרה לרחף באופן סתמי ומשעמם. כל כך הצטערתי על כך, אז במהירות חזרתי למחשבה של: 'אני חייב ללמוד תורה'. ומיד – צבעים ומנגינות וצלילים – אושר ענק. אני זוכר שחשבתי בליבי באותו זמן: 'תראה מה זה, עוד לא למדת מילה אחת, רק חשבת שאתה רוצה ללמוד וכבר אתה מרגיש כזה אושר, ואיך מרגישה נשמה של אדם שלמד תורה במשך כל חייו?"

בהמשך החלום אומר עידו שהוא נזכר פתאום בכל המועדונים שהוא אהב באותה תקופה לבקר בהם. "באותו רגע שנזכרתי בכך, שוב נעלמו כל הצלילים, הצבעים והאושר, ושוב הנשמה שלי ריחפה, ומצאתי את עצמי נכנס למועדון ריקודים, דרך התקרה. ריחפתי במועדון וצפיתי בנשים ובגברים רוקדים. התחושה הייתה כל כך סתמית, וחשבתי לעצמי – אני לא רוצה להיות פה. אני רוצה ללמוד תורה, ובאותו רגע שוב טסתי לשמיים וראיתי את השירים והצלילים. מבחינתי היה ברור – אין שום אפשרות אחרת, אני מתחיל ללמוד תורה".

 

חיים של תורה

"החלום הזה היכה בי מאוד חזק", מציין עידו, "אני זוכר שאחרי שקמתי הרהרתי על מה שראיתי והכל היה לי ברור ונהיר. השאלה הראשונה ששאלתי את עצמי הייתה – למה מגיע לי לקבל כזה מסר? והאמת היא שעד עכשיו אני לא יודע את התשובה. אולי זה בגלל שיש לי זכות אבות. היה לי סבא רבא צדיק גדול – רבי כמוס אגיב זצ"ל מטריפולי. הוא היה הרב של אור יהודה ונפטר לפני כעשרים שנה. ייתכן שהקב"ה זיכה אותי להתקרב אליו בזכותו. הדבר השני שאמרתי לעצמי הוא שאני חייב לקבל הרגע קבלה שתשנה את החיים שלי, והחלטתי שמעכשיו אני מקדיש מידי יום חצי שעה לתורה".

אלא שבאותו זמן עידו לא ממש ידע מה פירוש המושג 'ללמוד תורה'. "לא ידעתי מה זו גמרא ואיך לומדים אותה. אז התחלתי בספרים שהיו לי בספרייה – מסילת ישרים, פלא יועץ, שערי תשובה ואורחות צדיקים. בכל יום הייתי יושב וקורא במשך חצי שעה. לפעמים אפילו במשך שעתיים או שלוש. הרגשתי ממש התעלות ומאוד אהבתי את זה".

ועם זאת, עידו מציין שבאותה תקופה הוא המשיך לעסוק בנומרולוגיה, אלא שבשלב מסוים הוא התחיל להבין שמשהו פה לא בסדר. "היה לי קשה לומר את זה לעצמי, כי בסך הכל זו הפרנסה שלי והשקעתי בכך כל כך הרבה כסף. היה לי גם מאוד קל להשתכנע בכך שזו לא באמת בעיה, כי הסברתי לעצמי: יש את הנושא של חיזוי עתידות שהוא בוודאי אסור על פי היהדות ואין להתעסק בו,  אבל יש דברים שהם נראים לכאורה טריוויאליים ופשוטים, כמו למשל שנים מסוימות שהן טובות למהלכים מסוימים. למשל שנה שטובה לזוגיות, או שנה אחרת שטובה לעסקים. אז למה לא להיעזר בנוסחאות הנומרולוגיות? אבל הגעתי מהר מאוד למסקנה שאם אני נומרולוג ומנהל את החיים שלי לפי הדברים האלו – אז זה סותר את היהדות. התפקיד של יהודי הוא ללכת לפי דרך התורה, ובעצם זה שהוא הולך לפי דרך התורה הוא קרוב יותר לה' ומגיע למקום שהוא גבוה יותר מכל המזלות האלו. אז למה לנו לרדת בדרגה ולהתנהל לפי המזלות? אין בכך שום הגיון".

והוא גם מדגיש: "יהודי יכול לחיות מעל הכל, בזכות זה שהוא יהודי. לצורך הדוגמא ניקח את אברהם אבינו – הוא היה אסטרולוג דגול, ממש ענק. הוא ראה בכוכבים שלא יהיו לו ילדים, אבל מה הקב"ה אמר לו? 'עזוב הכל, שים את כל העניינים האלו בצד, כי כן יהיו לך ילדים'. כי זה בדיוק הרעיון. לעם ישראל לא כדאי ללכת לפי המזלות, כי התפילות שלנו, המעשים שלנו והצדקה שאנחנו נותנים – אלו הם דברים שיכולים לשנות הכל. הדרך של היהודי היא להתפלל לה' ולקיים תורה ומצוות, ולא על פי המזל".

אחרי חיבוטי נפש רבים אומר עידו שהוא פנה להתייעץ עם כמה רבנים והם היו תמימי דעים בנוגע לכך שעליו לעזוב את המקצוע. "אחד מהם אמר לי: 'יש להפסיק הכל, כי אלו עלולים להיות כוחות טומאה'. רב אחר אמר: 'אוי ואבוי שהתעסקת עם זה'. הם חיזקו אצלי את ההרגשה שאני באמת צריך לעזוב, כי הדבר הזה הוא לא יהודי".

"זה לא היה קל", הוא מודה. "כי השינוי הגיע במכה אחת, והוא היה שינוי מאוד משמעותי – בבת אחת עזבתי את הנומרולוגיה, ובאותה תקופה, בלי קשר, גם הפסקתי לעשן אחרי שהייתי מעשן כבד. במקביל רכשתי דירה על יד ישיבת בניין ציון – ישיבה לחוזרים בתשובה בשכונת רמות בירושלים, והתחלתי ללמוד גמרא שזה היה ממש חידוש עבורי. כל החידושים האלו קרו בבת אחת, והם היו באמת מטלטלים. זה לא היה קל בכלל, אבל האמונה מאוד עזרה בלי באותה תקופה, וגם ההבנה שהאושר הפנימי נמצא בתוך הדברים האלו. ברוך ה', כיום, אחרי כמה חודשים של הסתגלות, אני כבר נמצא ממש בפנים. אפילו כעת, בימי בין הזמנים יש לי חברותא, כי ההרגשה שלי היא שאני לא מסוגל להתנתק מלימוד התורה אפילו ליום אחד, הוא מביא לי ממש אור".

ומה עם פרנסה?

"ברור שברגע שעזבתי את הנומרולוגיה הפסדתי הרבה כסף. צריך גם להבין שבמשך השנתיים וחצי שקדמו לחזרה בתשובה חוויתי התקדמות מאוד גדולה והשקעתי עשרות אלפי שקלים בקידום האתר שלי ובבניית קורס אינטרנטי, ואת כל ההפסדים האלו הייתי צריך לספוג. אבל זכיתי לקיים את 'ואהבת את ה' בכל מאודך', ואני מאושר בכך. בינתיים אני לא דואג מבחינה כלכלית. חסכתי במשך השנים ויש לי כסף בצד. התכנית שלי היא ללמוד במשך שנתיים ממש כל היום, ואחרי שאקבל בסיס רוחני אוכל להתחיל לשלב עבודה".

במקביל לכך מציין עידו שהוא גם הקים דף פייסבוק לזיכוי הרבים. "בגלל שאני יודע שיש הרבה אנשים שעקבו אחריי, אז אני מנסה לעשות תיקון באמצעות זיכוי הרבים ומכניס לדף הפייסבוק שלי הרבה תכנים של יהדות. התורה באמת ממלאת אותי כיום ואני מרגיש שאני עושה נחת לבורא עולם".

תגיות:נומרולוגיהחזרה בתשובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה