חלומות

מצמרר: הנפטר הגיע בחלום וביקש להחזיר את הגזל

"קיבלתם מגיסי סכום של 3,000 דולר וזה כסף שלא אמור להיות שלכם. תחזירו לו את הכסף, ועד שלא תחזירו לו את הכסף - אני מקפיד עליכם": החלום שמצמרר את המגזר החרדי

אא

סיפורים על נפטרים שמגיעים בחלום ומבקשים להחזיר גזלות שהותירו בחייהם - ישנם למכביר, אך כל סיפור וסיפור כזה שקורה, רק ממחיש לנו יותר ויותר את חשיבות הדברים והפנמתם. 

לאחרונה התפרסם סיפור מצמרר נוסף, שהצליח לרגש ולהסעיר את תושבי ירושלים, אך לא רק: לפני כמה שנים נפטר תושב העיר שהתגורר באחת השכונות החרדיות. בשבועות האחרונים הגיע אותו נפטר בחלומו של בנו, והודיע לו על כספי גזל שהם מוכרחים להחזיר. 

"קיבלתם מגיסי סכום של 3,000 דולר וזה כסף שלא אמור להיות שלכם. תחזירו לו את הכסף, ועד שלא תחזירו לו את הכסף - אני מקפיד עליכם", אמר להם. 

הבן התעורר מהחלום כשהוא נסער במיוחד, כיוון שידע שכל מה שאביו אמר לו בחלום - אמת הוא. 

מסתבר שלפני שנים, אביו והגיס שעליו דובר עשו עסקה משותפת אך לגיס לא היה כסף לשלם את כל סכום העסקה, והנפטר הוא זה שנאלץ לספוג את החוב אך  במרוצת הזמן החזיר הגיס את החוב. 

לאחר שהמנוח נפטר, מצאה האלמנה שלו שטר חוב שמחייב את אחיה לשלם את סכום החוב - זאת למרות שהוא זכר שכבר שילם. היות ולא רצה לצער את אחותו האלמנה, שילם הגיס בשנית את סכום החוב, ומחל על כך בלבו. 

לאחות אמר הגיס כי גם אם הוא לא חייב את הסכום הזה "אני נותן לך אותו במתנה גמורה".

אשת הנפטר קיבלה את הכסף אך הנפטר כאמור, לא נרגע על כספי הגזל שהגיעו לאשתו, וביקש רשות משמיים לרדת בחלום של בנו ולהעביר את המסר. 

הבן, שכאמור ידע במה דברים אמורים, ניגש לשאול את הרב שיכנזי - שאכן אמר כי יש צורך להחזיר את הגזל, ואף לפרסם את הסיפור לתועלת הרבים. 

תגיות:חלוםנפטראמונהמסעיר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה