מעניין

המורה המגמגמת שריגשה את הרשת

אם היו אומרים לכם שיש לילדכם או לילדתכם מורה מגמגמת, איך הייתם מגיבים? דניאל ישורון, מורה בבית ספר לחינוך מיוחד, כתבה פוסט שריגש את הרשת

  • ח' חשון התשפ"ב
דניאל ישורוןדניאל ישורון
אא

"קוראים לי דניאל ישורון, אני בת 27, מורה, ואני מגמגמת מסוף גיל ההתבגרות. מאז שאני זוכרת את עצמי תמיד כולם עטפו וחיבקו אותי ובחיים לא צחקו או לעגו, לא לי ולא עליי. תמיד הייתי מוקפת בכל-כך הרבה תמיכה, אבל כשהגמגום שלי התפרץ, התסכול שלי גבר על הכול. אדם שמגמגם לפעמים יעדיף לא להגיד את אשר על ליבו מחשש שיגמגם, לעיתים הוא יודע מתי יגמגם ועושה חושבים עם עצמו מה כן להגיד ומה לא. המחשבות של אדם מגמגם רצות כל כך מהר, אבל מה לעשות שלוקח עוד כמה רגעים עד שהמילים יוצאות מהראש או בעיקר מהלב, הישר לחיי המציאות."

"אני רוצה להתמקד ולדבר דווקא על האדם שעומד מאחורי הגמגום. אני מורה בבית ספר לחינוך מיוחד לתלמידים על הרצף האוטיסטי. כשהתחלתי את דרכי בהוראה, ועוד הרבה לפני, רק כשחשבתי מה ללמוד, ידעתי בליבי שזה יהיה משהו שקשור בילדים. כל הדרך שלי הייתי מלווה בהרבה מאוד רגשות ותחושות, הרבה פעמים רציתי לוותר ולהרים ידיים ולהגיד ״דיי מספיק זה לא בשבילי!״. בזמן הלימודים שלי הייתי בהתנסות מעשית כל שנה בבית ספר אחר, וכל שנה הוכחתי לעצמי מחדש מי זאת דניאל. נכון, דניאל מגמגמת אבל דניאל עוד הרבה דברים אחרים ונפלאים. דניאל יצירתית, טכנולוגית, בעלת שמחת חיים, משקיענית, אכפתית, אחראית, מוכשרת, ועוד הרבה דברים טובים. הדבר הכי חשוב שלמדתי על עצמי משלל ההתנסויות זה שמורה צריך לחנך לערכים, לדוגמה אישית ולקבלת האחר… ומי יכול לעשות את זה יותר טוב ממני."

"בעבר חשבתי שהגמגום הוא זה מה שמכתיב לי את חיי וזה "כל" מה שכולם רואים כשהם פוגשים אותי. לשמחתי אני מקבלת מפעם לפעם תזכורות, שהסביבה שלי ובעיקר התלמידים לא מסתכלים רק על זה, אלא הם נהנים בחברתי, לומדים ממני, מקשיבים לי, משתפים אותי, מדברים איתי ובעיקר מקבלים ואוהבים אותי כמו שאני."

"העבודה שלי כיום עם ילדים על הרצף האוטיסטי היא עוצמתית מאוד ובעיקר מאתגרת! כל פעם לפני שאני מכינה שיעור ומלמדת בכיתה אני עדיין קצת מתרגשת וחוששת, אבל ברגע שאני מתחילה לדבר כל החששות נעלמים כאילו לא היו. אני מרגישה שבגלל שאני מגיעה עם קושי משל עצמי, אני יכולה להבין אותם הכי טוב מכולם, יותר טוב מכל מורה אחר. למרות שחלקם לא מדברים, דווקא אני, יכולה להבין את הרגשות, התחושות, הרצונות, המחשבות, ואת כל מה שלא נאמר במילים אבל נאמר לי ברגש גדול שלא נגמר"

"אז אם היו אומרים לכם שיש לילדכם או לילדתכם מורה שגם מגמגמת וקוראים לה דניאל, איך הייתם מגיבים?"

תגיות:רץ ברשתחינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה