חדשות בארץ

סערה במליאה: האם יו"ר הקואליציה ’גנבה’ את הצעת החוק?

חברי כנסת מהאופוזיציה טענו, כי יו"ר הקואליציה עידית סילמן העתיקה הצעת חוק שהוגשה על ידי חברת הכנסת מיכל וולדיגר. חבר הכנסת יעקב מרגי: "העתיקה אותו מילה במילה. זו ממשלת השינוי? ביזיון"

בניין הכנסת (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)בניין הכנסת (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

חברי כנסת מהאופוזיציה תקפו היום (רביעי) בחריפות את יו"ר הקואליציה עידית סילמן (ימינה), שהעלתה להצבעה בקריאה טרומית הצעה לתיקון חוק ביטוח בריאות ממלכתי. הם טענו, כי מדובר בהצעת חוק של חברת הכנסת מיכל וולדיגר ממפלגת הציונות הדתית ש'נגנבה' במלואה על ידי סילמן.

ההצעה של וולדיגר נועדה לסייע למתמודדי נפש, ולהעביר את הסמכויות לטיפול בהתמכרויות ממשרד הבריאות לקופות החולים. לפני כחודשיים וחצי הפילה הקואליציה את החוק. השרה פנינה תמנו שטה, שהקריאה בדיון את עמדת משרד הבריאות, טענה כי אין צורך בחוק שכן ניתן להסדיר את הנושא באמצעות תקנות.

אלא שסילמן, שהייתה בין המתנגדים לחוק של וולדיגר, וחברת הכנסת שרן השכל (תקווה חדשה) הגישו לאחר מכן הצעות חוק זהות לזו של וולדיגר. בהצבעה היום זכתה ההצעה של סילמן לרוב בקריאה הטרומית. ההצעות של וולדיגר וסילמן, שהוצמדו אליה, עברו אף הן.

בנאומה במליאה אמרה וולדיגר: "אני שמחה שהצעת חוק שעמלתי עליה רבות, ולצערי הרב הקואליציה הפילה במליאה לפני כחודשיים, עולה שוב. זה אומנם באופן עקרוני מנוגד לתקנון הכנסת, שקובע שחוק שנפל צריך להמתין חצי שנה, אבל את נפגעי התחלואה הכפולה התקנון לא מעניין, מעניין אותם החיים שלהם. לכן, בלי ספוילרים, אני אצביע בעד. אצביע בעד הצעת החוק שנגנבה ממני ובעד הצעת החוק שלי".

נאומה של סילמן, בו הציגה את החוק, הופרע על ידי חברי האופוזיציה. חברת הכנסת אורית סטרוק (הציונות הדתית) צעקה לעברה "בושה מה שעשית". חבר הכנסת משה ארבל (ש"ס) שאל בקריאת ביניים "למה הצבעת נגד, כיו"ר קואליציה, נגד החוק של וולדיגר?".

חבר הכנסת יעקב מרגי מש"ס תקף מעל הדוכן: "חברת הכנסת עידית סילמן העתיקה את החוק של מיכל וולדיגר מילה במילה. זו ממשלת השינוי? בזה אתם מתפארים? עולה לה בבריאות לומר שזה חוק של וולדיגר? ביזיון, אני מתבייש. מעולם לא נהגנו ככה בבית הזה, ידענו לפרגן אחד לשני. התנהגות כזו תחזור אליכם כבומרנג".

סגן יו"ר הכנסת, אחמד טיבי, שניהל את הישיבה, אמר: "התופעה שבה הקואליציה דוחה הצעות חוק של חברי אופוזיציה, ואחר כך אתה מוצא אותן מועתקות כדי לקדם אותן על ידי הקואליציה – היא תופעה לא לעניין, והיא פוגעת בעבודת הכנסת. יש כאלה שקוראים לזה גניבה או ‘קופי פייסט'. זה מקומם".

יו"ר הקואליציה מסרה בתגובה לטענות נגדה: "לא יעזרו צעקות דרמטיות וריקות מתוכן מצד האופוזיציה. אחרי עבודה פוליטית ומקצועית מאומצת – ל-120 אלף מכורים ומתמודדי נפש תהיה כתובת טיפולית אחת".

תגיות:מליאת הכנסתיעקב מרגימיכל וולדיגרעידית סילמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה