השבת שלי

מרים פרץ על השבת שלה: "אני מקפידה בכל שבת להקריא לנכדים סיפורים מהתנ"ך"

האוכל המרוקאי האותנטי, המרכיב הסודי בקציצות הבשר, ההשקעה בנכדים ובילדים והטוב שזה עושה לה על הלב לראות את הילדים שמחים: כך נראית השבת בביתה של מרים פרץ 

אא

איך נראה היום הקדוש בשבוע בביתה של מרים פרץ? "בשישי מגיעים אליי לפחות שלושה מילדיי עם הנכדים", היא מספרת בראיון ל'ישראל היום'. "כולנו שומרי שבת, אז הם נשארים לישון אצלי. אנחנו פותחים מזרנים בכל הבית, ואני מארגנת לנכדים את החצר והמשחקים. יש לי בימבות מכל הסוגים".

בראיון סיפרה פרץ כי שבת זה אצלם משפחתיות, ומשפחתיות זה קודש. בעבר נהגה לעלות באופן קבוע לבית העלמין בהר הרצל, כדי לפקוד את קברו של בנה - סגן אוריאל פרץ ז"ל אך כשאיבדה את בנה אלירז ז"ל שהיה רב סרן, היא כבר לא נוהגת לעשות זאת בתדירות גבוהה כמו פעם.

כמו ברוב בתי ישראל, לקראת שבת היא מכינה את המטעמים האהובים על ילדיה: אוכל מרוקאי שכולל דגים ובשרים, כשלקציצות הבשר היא מכניסה מרכיב סודי לדבריה, שיבולת שועל במקום פירורי לחם. "במוצ"ש כולם יוצאים ממני עם שק אוכל, כי הבישולים שאני עושה מספיקים לכל משפחה לפחות עד יום רביעי. הם גם 'עושים קניות' אצלי במזווה וזה הכי כיף בעיניי, כי הם עובדים קשה ואני רוצה שיבואו אלי לבית המלון של סבתא. אני רוצה לראות את ילדיי שמחים בעודי בחיים. תפיסת העולם המשפחתית תמיד היתה אצלנו. זה קודש. שבת זה בית משפחתי. האסונות שפקדו אותנו העצימו את המסורת הזו".

עוד המשיכה פרץ וריגשה כאשר סיפרה שילדיה הולכים לבית הכנסת, וכשהם חוזרים מבית הכנסת, "אנחנו מתאספים להתחיל את הקידוש. אנחנו רוקדים עם הילדים ליד השולחן ובסלון ושרים את 'שלום עליכם' ואת 'אשת חיל'. הנכדים מחכים לזה בכיליון עיניים. אני מקפידה בכל שבת להקריא לנכדות ולנכדים סיפורים מהתנ"ך, והם מקשיבים בכמיהה. בשבת אנחנו גם מוציאים את אלבומי התמונות מפעם, וזו חוויה מיוחדת".

כשהתבקשה לסיים את הראיון עם טיפ למשך השבוע, אמרה פרץ כי צריך לזכור שלכל שבת יש מוצאי שבת והכוונה היא שלהכל יש זמן. "סוד החיים הוא איזון בין העבודה והטרחה לבין מציאת הזמן לנשמה, לערכים ולמשפחה. העולם לא יכול להתקיים בלי מציאת המקום למרגוע של השבת", היא מסכמת. 

תגיות:מרים פרץהשבת שלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה