חדשות בארץ

בר לב: לצה"ל אין תפקיד בתוכנית למאבק נגד הפשיעה בחברה הערבית

השר לביטחון הפנים, עמר בר לב, הכחיש את הדיווחים לפיהם צה"ל יהיה מעורב במאבק נגד הפשיעה בחברה הערבית: "בדיון בצוות השרים לא דובר בשום צורה שהיא על הצורך במעורבות צה"ל"

בר לב (צילום: Basel Awidat/Flash90)בר לב (צילום: Basel Awidat/Flash90)
אא

השר לביטחון הפנים, עמר בר לב, הכחיש הבוקר (שני) את הדיווחים לפיהם צה"ל יהיה מעורב במאבק נגד הפשיעה בחברה הערבית. "הבהרה – לדיוק הדברים שפורסמו במספר כלי תקשורת", כתב בטוויטר. "בדיון בצוות השרים למאבק בפשיעה ברחוב הערבי אמש לא דובר בשום צורה שהיא על הצורך במעורבות צה"ל במאבק, ואין לצה"ל שום תפקיד בתוכנית שמוביל המשרד לביטחון הפנים בראשותי".

בר לב הוסיף, כי "בכל שלוש שעות הדיון המילה צה"ל הוזכרה רק בהקשר של גנבות אמל"ח מבסיסיו ומניעתן".

צוות השרים למאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית התכנס אתמול לישיבתו הראשונה, בסיומה נמסר כי ראש הממשלה בנט אישר את תוכנית העבודה בנושא שהוצגה על ידי סגן השר לביטחון הפנים, יואב סגלוביץ'. על פי הודעת משרד ראש הממשלה, במסגרת התוכנית "תתבצע עבודה מתואמת בשיתוף כלל המשרדים והגופים הרלוונטיים, לרבות משטרת ישראל, שירות הביטחון הכללי, המטה לביטחון לאומי, הייעוץ המשפטי לממשלה, פרקליטות המדינה, רשות המיסים, הרשות לאיסור הלבנת הון ועוד".

עוד נמסר, כי הוחלט על טיפול ממוקד בסוגיית אמצעי הלחימה הבלתי חוקיים, בשיתוף צה"ל ושב"כ. בהודעה הודגש, כי "אין צורך בשינוי חוק השב"כ. שירות הביטחון הכללי יפעל בהתאם לצורך ובמסגרת החוק הקיים, שמאפשר את הפעלת הסמכויות הנדרשות על ידו".

לאחר פרסום הודעת לשכת ראש הממשלה, הביע גורם ביטחוני תמיהה על ההחלטה לערב את צה"ל באיסוף נשק לא חוקי במגזר הערבי. על פי הדיווח בוואלה, הגורם ציין כי שר הביטחון ונציגי צה"ל כלל לא השתתפו בדיון: "לצה"ל אין מושג על מה מדובר, נבדוק את זה".

יו"ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה, תקף את החלטת הממשלה לערב את צה"ל ושב"כ במאבק בפשיעה בחברה הערבית: "להילחם בפושעים ולא בדמוקרטיה – האחראית הבלעדית על אכיפת החוק בקרב אזרחים היא המשטרה, לא ארגוני ביון וצבא. אחרי עשורים שהממשלה והמשטרה התייחסו אלינו כל חצר אחורית, הדבר האחרון שאנחנו צריכים הוא עוד מאותו היחס: משטרה ליהודים ושב"כ לערבים".

בעקבות תקרית התקיפה האלימה של שוטרים בכפר קאסם, ביקר אתמול מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי בתחנת המשטרה בעיר. הוא הצהיר, כי הפיקוד המשטרתי בראשותו מעניק גיבוי מלא לשוטרים להיאבק באלימות: "יש לכם אלות. נתתי אישור לכל השוטרים, ואני רוצה לראות אותם מסתובבים עם אלות עליהם. הכל בהתאם לפקודות ולנהלים של משטרת ישראל. כשיש אירוע של שימוש בכוח, יש לכם את כל הכלים, ואתם תקבלו גיבוי מלא ממני ומכל סגל הפיקוד לשימוש באמצעים האלה".

"אני רוצה להבהיר לכולם, שהאלימות שהופנתה כלפי השוטרים לא תרתיע אותנו מלהמשיך ולפעול בכל זמן ובכל מקום – לא במגזר הערבי, לא מול משפחות הפשע ולא בשום מקום אחר", הצהיר שבתאי. "נמשיך לפעול באותה נחישות ובאותה מקצועיות, כמו שפעלו השוטרים פה ביום שישי, ונמשיך לתת את המענה שאנחנו נדרשים לתת".

תגיות:פשיעההחברה הערביתעמר בר לב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה