חדשות בארץ

המפכ"ל לשוטרים: "יש לכם גיבוי מלא להשתמש באלות"

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ביקר בתחנת משטרת כפר קאסם, והצהיר כי הפיקוד המשטרתי מעניק גיבוי מלא לשוטרים למאבק באלימות: "יש לכם אלות, אני רוצה לראות אתכם מסתובבים איתן". ראש הממשלה נפתלי בנט: "מצפה מהחברה הערבית לשיתוף פעולה מלא במלחמה כנגד הפשע והאלימות בחברה הערבית"

שבתאי בתחנת כפר קאסם, היום (צילום: דוברות המשטרה)שבתאי בתחנת כפר קאסם, היום (צילום: דוברות המשטרה)
אא

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, הגיע היום (ראשון) לתחנת משטרת כפר קאסם, וקיים הערכת מצב מיוחדת בעקבות תקיפת השוטרים בלילה שבין חמישי לשישי.

שבתאי שוחח במקום עם מפקדי התחנה והשוטרים. נלוו אליו סגנו ניצב דוד ביתן, מפקד מחוז מרכז ניצב משה ברקת, ראש אג"מ ניצב אבי ביטון, ראש אח"מ ניצב יגאל בן שלום, ומפקד מרחב שרון תת-ניצב חיים שמואלי.

המפכ"ל התייחס בדבריו לפעילות השוטרים, ואמר כי למרות האלימות נגדם הם הצליחו לעצור את החשודים המרכזיים בתקיפה. הוא ציין כי לרשות השוטרים עומדים אמצעים, לרבות אלות, בהם ניתן לעשות שימוש במקרי אלימות מסוג זה, והדגיש כי הוא ופיקוד המשטרה מעניקים גיבוי מלא לשוטרים.

"אני רוצה להבהיר לכולם, שהאלימות שהופנתה כלפי השוטרים לא תרתיע אותנו מלהמשיך ולפעול בכל זמן ובכל מקום – לא במגזר הערבי, לא מול משפחות הפשע ולא בשום מקום אחר", הצהיר שבתאי. "נמשיך לפעול באותה נחישות ובאותה מקצועיות, כמו שפעלו השוטרים פה ביום שישי, ונמשיך לתת את המענה שאנחנו נדרשים לתת. במקביל, אני בא לתמוך ולחזק את השוטרים בעשייה היומיומית. לא פשוט להתמודד עם סדרי כוחות כל כך קטנים מול היקפי אלימות מאוד מורכבים".

"אני חייב להגיד שרוב התושבים בכפר קאסם מאוד קואופרטיביים, מאוד תומכים. אנחנו צריכים לתת לקבוצה הנומרטיבית את השירות, לטפל בלא נורמטיביים, בעבריינים שצריך לשים עליהם את היד ולסכל כל אירוע מצידם".

שבתאי הוסיף, בהתייחסו לתקיפת השוטרים, כי מדובר ב"אירוע אלימות מאוד קשה, עם שני שוטרים ומתנדבים. בסופו של דבר, הם יוצאים משם עם שני עצורים – שני העבריינים הדומיננטיים – כשהם אזוקים".

"יש לכם אלות", אמר המפכ"ל לשוטרים. "נתתי אישור לכל השוטרים, ואני רוצה לראות אותם מסתובבים עם אלות עליהם. הכל בהתאם לפקודות ולנהלים של משטרת ישראל. כשיש אירוע של שימוש בכוח, יש לכם את כל הכלים, ואתם תקבלו גיבוי מלא ממני ומכל סגל הפיקוד לשימוש באמצעים האלה. נעמוד לצדכם ומאחוריכם. באתי לחזק אתכם, להגיד לכם יישר כוח על העשייה. לא לחשוש, להמשיך לתקוף את מי שצריך לתקוף ולהביא אותו לדין כמו שצריך".

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בצהריים, בפתח ישיבת צוות השרים למאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית, כי המצב בתחום זה "הגיע לקו האדום". לדבריו, "הממשלה שלנו לוקחת את הנושא ברצינות גדולה. בתיאום עם השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, ועם השרים האחרים, הקמנו צוות עבודה בין-משרדי בראשות ניצב בדימוס, סגן השר לביטחון פנים יואב סגלוביץ', כדי להתמודד עם הפשיעה והאלימות בחברה הערבית. יואב ישמש כפרויקטור הממשלתי למיגור הפשיעה והאלימות בחברה הערבית. אנחנו כממשלה מעניקים ליואב ולצוות את הכלים ואת הגיבוי כדי להצליח במשימה".

בהתייחסו לתקיפת השוטרים בכפר קאסם, אמר בנט: "אני מצפה שהציבור הערבי – נבחרי הציבור, אנשי הציבור הערבי, אנשי תקשורת מהחברה הערבית ואחרים – יעמדו מאחורי השוטרים וכוחות הביטחון. וכן, הציבור הערבי כולו צריך לעמוד מאחורי המדינה. המדינה מתגייסת עכשיו כדי להגן על האזרחים הערבים ממכת הפשע, מהנשק הבלתי חוקי, מהרצח ומהפרוטקשן. זה יצריך הרבה זמן, מאמץ ומשאבים. ובזמן שהמדינה מתגייסת, הציבור הערבי חייב להבין שכוחות הביטחון הם לא האויב, הם הפתרון. לא להאשים את המדינה, אלא ללכת איתה יד ביד. אני מצפה מהחברה הערבית לשיתוף פעולה מלא במלחמה כנגד הפשע והאלימות בחברה הערבית".

תגיות:משטרת ישראלאלימותכפר קאסםהחברה הערביתקובי שבתאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה