חדשות יהדות

המבצע הושלם בנס: כך ניצל ניצול שואה שנפטר בסין - משריפת גופתו, כמקובל 

הסיפור שמרגש את המגזר: ימים ספורים לפני ראש השנה נפטר לבית עולמו יהודי בשם שמואל יוסף בריסקין, איש עסקים שחי בשנים האחרונות בסין. רגע לפני שהרשויות העבירו את גופתו לשריפה, הצליח שליח חב"ד להעבירו לארץ במבצע מיוחד

אא

הסיפור שמרגש את המגזר: ימים ספורים לפני ראש השנה נפטר לבית עולמו יהודי בשם שמואל יוסף בריסקין - יליד צרפת ששינה את שמו לסם והתגורר בשנים האחרונות בסין. 

כשהתקבלה ההודעה על מותו ברשויות המקומיות - הן ביקשו לשרוף את גופתו, כפי מנהג המקום, אולם התערבות מיוחדת של שליחי חב"ד מסין והונג קונג, בשיתוף עם המחלקה הבינלאומית של זק"א - הצליחה לארגן ברגע האחרון את מבצע החילוץ של גופתו מהרשויות המקומיות, ולהביאו לקבורה בישראל. 

שמואל, שהיה איש עסקים מוכר בקהילה היהודית במדינה - נפטר בבית החולים לאחר שמצבו הבריאותי הידרדר. מי שיזמה את הקשר הראשוני עם שלוחי חב"ד בסין היא אחותו של שמואל, אישה כבת 90 שחיה בארה"ב ויצרה קשר עם שליח חב"ד הרב שלום חזן, מהעיר שאנזן. "אחותו סיפרה על אחיה שגר לבדו בסין ואושפז בבית רפואה מקומי בעקבות זיהום קשה שפשט בכל גופו", סיפר הרב חזן. 

האחות סיפרה לרב חזן כי בשנים האחרונות נקלע שמואל לקושי כלכלי גדול שלא אפשר לו לקבל טיפול נאות בבית החולים. "מיד אישרנו לבית החולים להעביר אותו לחדר טיפול נמרץ והעברנו סכום כסף שגויס מאנשי הקהילה", המשיך הרב חזן וסיפר. "לצערי, עוד באותו לילה שמואל החזיר את נשמתו ונפטר".

הרב חזן, שידע כיצד הדברים מנוהלים בזמנים כאלה וידע כי יש סכנה בכך שגופתו של שמואל תועבר לשריפה, לא בזבז זמן קצר ופעל בנחישות כדי להביאו לקבר ישראל. לאחר מאמצים רבים ובשיתוף פעולה עם יו"ר ועד רבני זק"א הרב יעקב רוזה - שמואל הובא בהצלחה לקבורה יהודית בארץ, ונטמן במוצאי שבת האחרונה. 

 

תגיות:יהודיםסיןקבורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה