חדשות בריאות

ספטמבר השחור: למעלה מ-650 נפטרים מקורונה בחודש האחרון

על פי נתוני משרדי הבריאות, 588 חולים מאושפזים במצב קשה, מהם 205 מחוברים למכונות הנשמה. פעוט כבן שנתיים שנדבק בקורונה מאושפז בבית החולים הדסה עין כרם במצב קריטי

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן היום (ראשון), כי 18 חולי קורונה נפטרו בסוף השבוע כתוצאה מסיבוכי הנגיף. על פי נתונים לא סופיים, בחודש ספטמבר נפטרו 655 חולים – יותר מחודש אוגוסט, אז נרשמו 628 מקרי פטירה. מניין הנפטרים מפרוץ המגפה עלה ל-7,783, מהם יותר מ-1,350 בגל הקורונה הנוכחי.

אתמול אובחנו 1,709 מאומתים חדשים לקורונה. כ-63 אלף בדיקות פוענחו, ושיעור הבדיקות החיוביות עמד על 2.76%. בבתי החולים מאושפזים 588 חולים במצב קשה, מתוכם 254 במצב קריטי. 205 חולים מחוברים למכונות הנשמה.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, התייחס הבוקר באופטימיות זהירה למגמת הירידה בתחלואה. "ככל שהמגמה תימשך, נוכל לומר שאנחנו בתחילה של היציאה מהגל הרביעי", אמר בריאיון לכאן ב'. "יש לנו כברת דרך לעבור. עדיין יש אלפי מאומתים מדי יום, אבל להערכתי אנחנו בכיוון נכון".

קבינט הקורונה צפוי להתכנס הערב, לאחר מספר שבועות בהם ראש הממשלה נפתלי בנט נמנע מלכנסו. ברקע המתיחות בין בנט ובכירי משרד הבריאות, שהמליצו במשך שבועות להחמיר את מגבלות ההתקהלות, הבהיר פרופ' אש כי לאור מגמת הירידה בתחלואה, הגורמים המקצועיים לא ידרשו בישיבת הקבינט להחמיר את ההגבלות: "כל מה שחשבנו לעשות בשבועות האחרונים – כרגע הופך להיות פחות רלוונטי. כל עוד מגמת הירידה נמשכת, לא צריך צעדים נוספים של החמרה בהגבלות".

פרופ' אש התייחס בדבריו לכוונתם של בנט ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון ליישם את מתווה "הכיתה הירוקה", לפיו רק התלמיד שאובחן כחולה קורונה ייכנס לבידוד בעוד שאר התלמידים ימשיכו ללימוד בכיתה ויעברו בדיקות קורונה יומיות. "הבידוד של מי שהיה במגע עם מאומת הוא אמצעי חשוב מאוד כדי למנוע את המשך ההדבקות", אמר. "במערכת החינוך, בה יש לא מעט הדבקות, הבידודים הם נטל גדול מאוד, ומנסים למצוא דרכים כדי לצמצם את הצורך לבודד ילדים שהיו במגע עם מאומת".

"האלטרנטיבה היא לעשות בדיקות חוזרות", הוסיף אש. "אנחנו בוחנים זאת בפיילוט בשבועיים הקרובים, ואם נמצא שזה מספיק בטוח ולא מגביר את ההדבקות – ייתכן שיהיה סוף למדיניות הגורפת של בידודים במערכת החינוך".

בתוך כך, פעוט כבן שנתיים שנדבק בקורונה מאושפז בבית החולים הדסה עין כרם במצב קריטי. הפעוט, הסובל ממחלות רקע שכוללות מחלות נשימתיות, מורדם ומונשם.

מנהל מחלקת קורונה בהדסה, פרופ' דרור מבורך, הזהיר כי הגל הרביעי לא חלף: "עדיין יש לא מעט מונשמים וחולים על אקמו", אמר בריאיון ל-103FM. "נחמד להיות אופטימיים ובאמת יש ירידה בחולים הקשים, אבל זה פשוט לא נגמר. יש הרבה חולים. מעל 100 אלף ילדים חלו בחודש האחרון. זה לא הסוף, וממש לא צריך ללכת לכיוון הזה".

תגיות:נגיף הקורונהמנכ"ל משרד הבריאותפרופ' נחמן אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה