חדשות בריאות

מדאיג: זינוק במספר הילדים הסובלים מסיבוכי קורונה מסכני חיים

נתונים מהחודש שחלף מצביעים על זינוק מדאיג במספר הילדים ובני הנוער שסבלו מסיבוכים קשים ומסכני חיים כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורונה

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ברקע כוונתם של ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון ליישם את מתווה "הכיתה הירוקה", שנועד לפטור מבידוד תלמידים שנחשפו לחולי קורונה במערכת החינוך, דווח הבוקר (ראשון) ב"ידיעות אחרונות" על עלייה מדאיגה במספר הילדים ובני הנוער שסבלו מסיבוכים רפואיים כתוצאה מהידבקות בנגיף.

על פי הדיווח של שרית רוזנבלום, למעלה מ-50 ילדים ובני נוער, שסבלו מסיבוכים של קורונה, טופלו בחודש ספטמבר בבתי חולים בארץ. מהנתונים המעודכנים, שנאספו על ידי האיגוד לרפואת ילדים, עולה כי 11 ילדים חוו מצוקה נשימתית קשה בגלל הנגיף, ורבים מהם נאלצו לקבל הנשמה. 43 ילדים סבלו מתסמונת PIMS – דלקת רב-מערכתית חריפה ומסכנת חיים, התוקפת ילדים ובני נוער מספר שבועות לאחר ההחלמה מקורונה. מדובר בזינוק של פי ארבעה לעומת הנתונים שנרשמו בחודש אוגוסט.

על פי נתוני משרד הבריאות, למעלה מ-100 אלף ילדים אובחנו כמאומתים לקורונה מאז נפתחה שנת הלימודים ב-1 בספטמבר. על פי ההערכות, התחלואה הרבה בקרב הילדים צפויה להוביל בטווח הזמן הקרוב לעלייה במספר החולים הקשים בגילאים אלו.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, התייחס הבוקר למתווה "הכיתה הירוקה", לפיו רק התלמיד שאובחן כחולה קורונה ייכנס לבידוד בעוד שאר התלמידים ימשיכו ללימוד בכיתה ויעברו בדיקות קורונה יומיות. "הבידוד של מי שהיה במגע עם מאומת הוא אמצעי חשוב מאוד כדי למנוע את המשך ההדבקות", אמר בריאיון לכאן ב'. "במערכת החינוך, בה יש לא מעט הדבקות, הבידודים הם נטל גדול מאוד, ומנסים למצוא דרכים כדי לצמצם את הצורך לבודד ילדים שהיו במגע עם מאומת".

לדברי אש, "האלטרנטיבה היא לעשות בדיקות חוזרות. אנחנו בוחנים זאת בפיילוט בשבועיים הקרובים, ואם נמצא שזה מספיק בטוח ולא מגביר את ההדבקות – ייתכן שיהיה סוף למדיניות הגורפת של בידודים במערכת החינוך".

תגיות:מערכת החינוךנגיף הקורונהPIMSכיתה ירוקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה