חדשות בריאות

בן 17 שנדבק בקורונה מאושפז במצב קשה

על פי החשד, הנער לקה בתסמונת הנדירה המכונה PIMS-TS, התוקפת ילדים ובני נוער מספר שבועות לאחר שהחלימו מקורונה. משפחתו מבקשת להתפלל לרפואת יצחק אלחנן בן שרה

מכשיר אקמו (תמונה: שאטרסטוק)מכשיר אקמו (תמונה: שאטרסטוק)
אא

במצבו של נער כבן 17, תלמיד ישיבה המתגורר באשדוד, שאושפז בבית החולים אסותא בעיר לאחר שנדבק בקורונה, חלה היום (שני) הידרדרות פתאומית. הוא הועבר בשעות הערב לבית החולים שניידר בפתח תקווה, שם חובר למכשיר אקמו, המחליף את פעולת הלב והריאות. מצבו מוגדר קשה. משפחתו מבקשת להתפלל לרפואת יצחק אלחנן בן שרה.

על פי החשד, הנער לקה בתסמונת הנדירה המכונה PIMS-TS, התוקפת ילדים ובני נוער מספר שבועות לאחר שהחלימו מקורונה. התסמונת תועדה במאות מקרים ברחבי העולם, ובארץ נתגלו עד כה עשרות מקרים.

מאפייניה של התסמונת דומים למחלת קוואסקי, או לדלקת שפוגעת במערכות שונות בגוף. התסמינים מהם סובל החולה הם של דלקת רב-מערכתית, ויכולים לבוא לידי ביטוי בחום גבוה וממושך, כאבי בטן, פריחות והפרעה בתפקוד של איברים חיוניים, כגון הלב והריאות. בתסמונת נצפית גם מעורבות של תסמינים במערכת העיכול, סימנים לדלקתיות בקרומים כמו הפה ופריחות שונות בעור.

בתוך כך, משרד הבריאות מסר הערב כי מחצות אובחנו 473 נדבקים חדשים בקורונה. מספר הבדיקות שפוענחו עומד על כ-21 אלף, ושיעור החיוביים מסתכם בכ-2.2%. אתמול אובחנו 654 מאומתים, ושיעור הבדיקות החיוביות עמד על 3%.

נכון להערב, 665 חולי קורונה מאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ. 385 חולים נמצאים במצב קשה, ביניהם 163 מונשמים. מחצות נפטרו חמישה חולים נוספים, ומניין הנפטרים הכולל עלה ל-2,579.

תגיות:משרד הבריאותאקמונגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה