חדשות בארץ

"פשיטת רגל ערכית ומוסרית": ש"ס ויהדות התורה נגד רפורמת הכשרות של כהנא

ש"ס ויהדות התורה הודיעו כי לא ישתתפו בדיונים על רפורמת הכשרות שמקדם השר לשירותי דת, מתן כהנא: "הצגה מביכה"

כהנא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)כהנא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ש"ס ויהדות התורה הודיעו היום (חמישי), כי לא ישתתפו בדיונים על רפורמת הכשרות של השר לשירותי דת, מתן כהנא. בהודעה משותפת שפרסמו לאחר הדיון הראשון בסוגיה, שהתקיים בוועדה למיזמי תשתיות לאומיות מיוחדים ושירותי דת יהודיים של הכנסת, תקפו שתי המפלגות: "פשיטת רגל ערכית ומוסרית כפי שנראתה היום בדיון על רפורמת הכשרות ההרסנית – לא הייתה מעולם".

"מול חבריו לשעבר מהציונות הדתית, שמנסים לשמור על מעמד הרבנות הראשית כגוף ממלכתי, התייצב השר כהנא כשהוא מגובה ב'עורכי הדין' חברי הכנסת יוליה מלינובסקי וולדימיר בליאק, שבגילוי נאות הצהירו שמפריעה להם חותמת הכשרות ואף מקפידים לאכול שלא בכשרות".

"אלו הם עמיתיו של השר כהנא במאבקו ההירואי לחיסול מוסד הרבנות בישראל, וברור לכל כי רפורמה זו לא תוזיל אלא תייקר את מוצרי המזון לציבור".

"ש"ס ויהדות התורה החליטו שלא להשתתף בהצגה המביכה הזו, וימשיכו להיאבק בכל דרך על צביונה היהודי של המדינה ולהבטיח כי שירותי הכשרות יהיו נגישים לכל יהודי החפץ לאכול כשרות אמיתית ולא פיקטיבית".

בדיון הסוער בוועדה, מתח יו"ר מפלגת נעם, חבר הכנסת אבי מעוז, ביקורת חריפה על כהנא ואמר כי הרפורמות שהוא מוביל יהפכו את ישראל למדינת כל אזרחיה: "כנראה התאהבת באות כ"ף. כהנא שמך. בזמנך במשרד הדתות הבאת שלוש רפורמות עד כה – כשרות, כותל, כניסה לישראל (גיור). על ידי שלוש הרפורמות האלה, אתה מביא לדבר אחד – להסיר את המונופול של הרבנות הראשית, כמו שאתם קוראים לזה, מחיינו הציבוריים. ברגע שאתה מסיר את המונופול של הרבנות הראשית מחיינו הציבוריים, הפכת את מדינת ישראל לכ"ף החמישית. מדינת כל אזרחיה".

חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית) תקף: "אני אוכל רבנות, כל ימיי אכלתי רבנות – אני לא אוכל אצל 'צוהר', חד וחלק. אני לא סומך על הכשרות שלהם, כי הם פועלים מסיבות עסקיות. 'צוהר' זה גוף כשרות עסקי שמרוויח כסף מהכשרות".

תגיות:רפורמהיהדות התורהש"סכשרותמתן כהנא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה