חדשות בארץ

"ציון אפס לממשלה": הביקורת החריפה של חברת הקואליציה

חברת הכנסת ג'ידא רינאוי-זועבי ממרצ תקפה את הממשלה על הטיפול במשברי הפשיעה והקורונה בחברה הערבית: "הגענו למצב שבו 40 היישובים האדומים הם ערבים. ההתייחסות של הממשלה שערורייתית"

"התרעתי בפניו": הורוביץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)"התרעתי בפניו": הורוביץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חברת הכנסת ג'ידא רינאוי-זועבי ממרצ מתחה הבוקר (חמישי) ביקורת חריפה על הממשלה: "אני נותנת ציון אפס לממשלה בטיפול בשני המשברים הגדולים שהחברה הערבית מתמודדת איתם – הפשע והקורונה", אמרה בדיון בוועדת הכספים.

"אומנם אני חלק מהקואליציה, אבל חובתי הראשונה, המיידית, החשובה והאמיתית היא כלפי הציבור הערבי שאותו אני מייצגת", הצהירה רינאוי-זועבי. "כבר חודשיים שלמים אני מתריעה בפני שר הבריאות, שהוא מהמפלגה שלי, ובפני שרת החינוך ושר התקשורת. בנושא של הקורונה הגענו למצב שבו 40 היישובים האדומים הם יישובים ערבים. אין תקציבים להסברה, אין מספיק תחנות בדיקה ביישובים הערבים, אין מספיק מתחסנים, אין אכיפה".

"אין שום דבר – כאילו שהחברה הערבית היא החצר האחורית בכל מה שקשור לקורונה. אני מתריעה כבר חודשיים בפני השרים, ואני לא אשתוק. מה שקורה זה פשוט שערורייה, וההתייחסות של הממשלה, שאני חלק ממנה, בנושא של הקורונה והפשיעה היא שערורייתית".

כזכור, בתחילת החודש שעבר עוררה רינאוי-זועבי סערה כשאמרה כי בכוחה של מפלגתה למנוע מהממשלה לנקוט בפעולה צבאית נרחבת. דבריה נאמרו בריאיון לרדיו מכאן, בעקבות מטח רקטות כבד ששיגר חיזבאללה מלבנון לעבר שטח ישראל: "בנט יודע שאם הממשלה תלך לעימות צבאי – הקואליציה תיפול כי גם מרצ וגם רע"מ לא יסכימו לדבר כזה", טענה. "הנוכחות של מרצ ורע"מ בקואליציה מגבילה את חדותה של כל החלטה צבאית".

רינאוי-זועבי הוסיפה, כי אם בנימין נתניהו היה ראש ממשלה – הממשלה הייתה מגיבה ביתר עוצמה על הירי של חיזבאללה: "ברגע שהממשלה תחליט על משהו צבאי – תהיה סכנה לקואליציה. זה נמצא בהסכמים הקואליציוניים. הממשלה הסכימה שהיא תעסוק רק בעניינים כלכליים ואזרחיים".

"בנט מבין היום, וזו פרשנות שלי, שהמצביע הימני נעלם לו והוא לא יחזור, ולכן הוא צריך להבין שהוא קרוב יותר לשמאל", סיכמה רינאוי-זועבי.

תגיות:החברה הערביתנגיף הקורונהג'ידא רינאוי-זועבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה