חדשות בארץ

ח"כית ממרצ: "בנט יודע שאם הממשלה תלך לעימות צבאי – הקואליציה תיפול"

בריאיון לרדיו מכאן, אמרה חברת הכנסת ג'ידא רינאוי-זועבי ממרצ כי בכוחה של מפלגתה למנוע מהממשלה יציאה לפעולה צבאית נרחבת: "אם נתניהו היה ראש ממשלה – תגובת הממשלה הייתה חזקה יותר". חבר הכנסת שלמה קרעי: "הממשלה הזו מסוכנת. גורמים קיצוניים השתלטו על הגה הספינה, בעוד קברניטיה שקועים בתרדמת"

בנט (צילום: Ohad Zwigenberg/POOL)בנט (צילום: Ohad Zwigenberg/POOL)
אא

(עודכן: 15:33)

חברת הכנסת ג'ידא רינאוי-זועבי (מרצ) טענה היום (ראשון), כי בכוחה של מפלגתה, החברה בקואליציה, למנוע מהממשלה לנקוט בפעולה צבאית נרחבת.

ברקע מטח הרקטות הכבד ששיגר חיזבאללה שלשום מלבנון, אמרה רינאוי-זועבי בריאיון לרדיון מכאן: "בנט יודע שאם הממשלה תלך לעימות צבאי – הקואליציה תיפול כי גם מרצ וגם רע"מ לא יסכימו לדבר כזה. הנוכחות של מרצ ורע"מ בקואליציה מגבילה את חדותה של כל החלטה צבאית".

"אם נתניהו היה ראש ממשלה – תגובת הממשלה הייתה חזקה יותר", הוסיפה רינאוי-זועבי. לדבריה, "ברגע שהממשלה תחליט על משהו צבאי – תהיה סכנה לקואליציה. זה נמצא בהסכמים הקואליציוניים. הממשלה הסכימה שהיא תעסוק רק בעניינים כלכליים ואזרחיים".

"בנט מבין היום, וזו פרשנות שלי, שהמצביע הימני נעלם לו והוא לא יחזור, ולכן הוא צריך להבין שהוא קרוב יותר לשמאל", סיכמה רינאוי-זועבי.

דבריה של חברת הכנסת ממרצ גררו תגובות סוערות בימין. חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) תקף: "כשהאחים המוסלמים קובעים את סדר היום בממשלת ישראל, יחד עם האנטי ציוניים במרצ והעבודה, אין ספק שזועבי צודקת. הזועבי אותה זועבי והים אותו ים. הממשלה הזו מסוכנת. גורמים קיצוניים השתלטו על הגה הספינה, בעוד קברניטיה שקועים בתרדמת. חייבים להתעורר לפני שיהיה מאוחר מדי".

עמיתו למפלגה של קרעי, חבר הכנסת מיקי זוהר, כתב: "ממשלה שלא מסוגלת ללכת לעימות צבאי ושלא מסוגלת לשמור על הבריאות של האזרחים שלה – חייבת ללכת הביתה".

בליכוד פרסמו את התגובה הבאה: "בנט ולפיד נכשלו לא רק מול הקורונה אחרי שבנט עיכב בשבעה שבועות את הבאת החיסון השלישי לישראל. הם נכשלו לא רק בתקציב שבו הטילו מיסים כבדים על אזרחי ישראל. בנט ולפיד נכשלים גם בביטחון – והיום חברת הקואליציה שלהם, ח"כ רינאוי זועבי ממרצ, אמרה את האמת".

"בנט לא מסוגל לשמור על ביטחון ישראל מכיוון שהממשלה שלו תלויה במנסור עבאס ובשמאל הקיצוני", הוסיפו בליכוד. "נפיל את הממשלה המסוכנת הזאת ונחזיר את ישראל למסלול של הצלחה: גם בקורונה, גם בכלכלה וגם בביטחון".

חבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה כתב כי הוא "חותם" על דבריה של רינאוי-זועבי "ומוסיף גם את מפלגת העבודה ונציגתה אבתיסאם מרעאנה בועדת חוץ וביטחון. לא במקרה היום (ולא לפני שלושה חודשים) בחרו בחיזבאללה לחצות קו שלא נחצה מזה 15 שנה".

חבר הכנסת אופיר סופיר מהציונות הדתית הגיב: "כשסיוט הופך למציאות: ממשלת בנט-רע"מ-מרצ מסוכנת לביטחון ישראל". יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הגיב בקצרה: "מסוכן מאוד".

בציוץ נוסף התייחס סמוטריץ' להודעתו של ראש הממשלה נפתלי בנט על מינויו של מייק הרצוג לשגריר ישראל בארצות הברית: "כל אדם יודע שהאנשים שהוא מציב סביבו בתפקידי מפתח במעגל הרגיש של קבלת ההחלטות משפיעים מאוד על המדיניות שהוא מוביל. בנט מרחיק מעליו במכוון אנשי ימין ומציב בתפקידים המדיניים והביטחוניים הרגישים אנשי שמאל – תסלחו לי שאני לא קונה את הבלוף של המושג 'אנשי מרכז'".

"כשזה מתווסף למעגל פוליטי שמאלי מאוד שמקיף אותו בממשלה ובקבינט, זה יכול ללמד על הכיוון שהממשלה הזו הולכת אליו", המשיך סמוטריץ'. "עשר מעלות ימינה זה לא יהיה. וזו צריכה להיות קריאת השכמה נוספת לעיוורים ולתמימים שטרם התפכחו מאשליית הימין שלו ושל שותפיו".

תגיות:נפתלי בנטלבנוןמרצחיזבאללהבצלאל סמוטריץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה