חדשות בארץ

מטח כבד מלבנון, חיזבאללה קיבל אחריות לירי

למעלה מעשר רקטות נורו מלבנון לעבר ישראל, מרביתן יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל והיתר נפלו בשטחים פתוחים. כוחות צה"ל פתחו בירי ארטילרי לעבר מקורות הירי בדרום לבנון

גבול ישראל-לבנון, ארכיון (צילום: דורון הורוביץ, פלאש 90)גבול ישראל-לבנון, ארכיון (צילום: דורון הורוביץ, פלאש 90)
אא

(עודכן: 11:56)

הסלמה בצפון: אזעקות צבע אדום הופעלו הבוקר (שישי) ביישובים עין קניא ונווה אטי"ב שבצפון רמת הגולן ובקיבוץ שניר שבאצבע הגליל. דובר צה"ל מסר, כי למעלה מעשר רקטות נורו מלבנון לשטח ישראל. מרבית השיגורים יורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית, והיתר נפלו בשטחים פתוחים במרחב הר דב. במד"א אמרו, כי לא התקבלו קריאות על נפגעים.

חיזבאללה קיבל עליו את האחריות לשיגור הרקטות. בהודעה רשמית שהוציא ארגון הטרור, נאמר כי הירי בוצע לעבר עמדות ישראליות באזור חוות שבעא (הר דב), בתגובה לתקיפה הישראלית האווירית שלשום בשטח לבנון. בתגובה ראשונית לשיגור הרקטות, החלו כוחות צה"ל בירי ארטילרי לעבר מקורות הירי בדרום לבנון.

מלשכתו של ראש הממשלה נפתלי בנט נמסר כי הוא עודכן במתרחש בצפון: "בשעה הקרובה יקיים ראש הממשלה התייעצות עם שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל אביב כוכבי ובכירי מערכת הביטחון".

מצה"ל נמסר כי בשלב זה אין הנחיות מיוחדות ליישובים הסמוכים לגבול לבנון; יש להיכנס למרחב מוגן רק בהישמע אזעקה. עיריית קריית שמונה הודיעה לתושבים, כי ההנחיה היא לקיים שגרת חיים מלאה, תוך שמירה על עירנות. המקלטים שנפתחו שלשום יישארו פתוחים גם בסוף השבוע.

כזכור, שלשום בוצעו שלושה שיגורים משטח לבנון לעבר אזור קריית שמונה. שיגור אחד נפל בשטח לבנון, ושניים נפלו בתוך ישראל. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים. כוחות צה"ל הגיבו בירי ארטילרי לאורך הגבול עם לבנון. בלילה שבין רביעי לחמישי תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר מרחבים בדרום לבנון מהם נורו רקטות לעבר ישראל ותשתית המשמשת לטרור.

תגיות:רמת הגולןאזעקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה