חדשות בריאות

מורים ללא תו ירוק שיסרבו להיבדק – לא יקבלו שכר

בעקבות החלטת קבינט הקורונה, הודיע משרד החינוך כי מורים ללא תו ירוק או בדיקת קורונה שלילית לא יורשו להיכנס למוסדות החינוך ולא יקבלו שכר

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

משרד החינוך הודיע היום (חמישי), כי החל מה-3 באוקטובר עובדי הוראה לא יורשו להיכנס למוסדות החינוך ללא הצגת תו ירוק או תוצאה שלילית בבדיקת קורונה מהירה (אנטיגן).

במכתב שנשלח למנהלי בתי הספר ולמפקחות על הגנים, בעקבות החלטת קבינט הקורונה, הבהיר משרד החינוך כי במידה ועובד ההוראה אינו רשאי להיכנס למוסד החינוכי, היעדרותו תיחשב כהיעדרות שאינה מוצדקת והוא לא יהיה זכאי לקבלת שכר.

עוד הודגש, כי עובד ללא תו ירוק או בדיקה שלילית בתוקף לא יוכל לקיים הוראה מרחוק כחלופה לעבודתו במוסד החינוכי: "לאור החלטת הממשלה, אין להוציא עובד כזה לחופשה ללא תשלום, ויש לפעול בהתאם למתווה המפורט, שמטרתו לאפשר תקופת הסתגלות עם כניסתן של התקנות לתוקף, מתוך שאיפה להביא לתפקוד מיטבי של מערכת החינוך ולכך שכל עובדי ההוראה ישתלבו בעבודתם, תוך קיום הוראות התקנות".

מיכל כהן, מנכ"לית משרד החינוך לשעבר החברה בוועדה המייעצת לפרויקטור הקורונה, מסרה בתגובה להנחיות משרד החינוך כי מדובר ב"החלטה נכונה ומתבקשת – גם מהותית וגם ערכית. לא יעלה על הדעת שצוותי הוראה לא מחוסנים שבמקביל גם מסרבים להציג בדיקה שלילית – ייכנסו לכיתות הלימוד. הדרישה מההורים, מהילדים, מהמורים ומכלל הציבור חייבת להיות זהה – צאו להתחסן. זו הדרך היחידה לשמר שגרת חיים לאורך זמן ושגרת חינוך בפרט".

יצוין, כי ב-3 באוקטובר יחולו השינויים הבאים בתוקף התו הירוק:

* מי שהתחסן בשלוש מנות ועבר שבוע מהחיסון השלישי – התו יהיה תקף למשך חצי שנה ממועד קבלת החיסון השלישי.

* מי שהתחסן בשתי מנות ועבר שבוע מהחיסון השני (שבועיים בחיסון מודרנה) – התו יהיה תקף למשך חצי שנה ממועד קבלת החיסון השני.

* מי שהחלים מקורונה – התו יהיה תקף למשך חצי שנה ממועד אישור ההחלמה.

* מי שהחלים וקיבל חיסון – התו יהיה תקף למשך חצי שנה ממועד קבלת החיסון.

* ילדים וילדות בגיל 12 ומטה שקיבלו תשובה שלילית בבדיקת PCR במסגרת 'מגן חינוך' – אין שינוי בתוקף התו, התו יהיה תקף ל-7 ימים, עד סוף היום השביעי שלאחר הבדיקה.

תגיות:חיסוןמערכת החינוךנגיף הקורונהתו ירוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה