סיפורים אישיים

מצמרר: נפלה מגובה של 3 ק"מ ונשארה בחיים

בשנת 1971 יוליאנה קפקה, אז נערה בת 17, נפלה מגובה של 3 ק"מ לאחר שהמטוס עליו הייתה עם אמה התפרק באוויר. היא הייתה הניצולה היחידה והצליחה לשרוד לבדה בג'ונגל במשך 11 ימים. "היו לי סיוטים במשך שנים. המחשבה למה הייתי הניצולה היחידה רודפת אותי. היא תמיד תרדוף"

אא

בדצמבר 1971, טסה יוליאנה קפקה, אז נערה גרמניה בת 17, עם אמה בטיסה פנימית בפרו. המטוס נקלע לסערה קשה, נפגע מברקים רבים, וכתוצאה מכך התפרק באוויר והתרסק. קפקה נפלה מגובה של כ- 3 ק"מ באוויר ובחסדי שמיים שרדה את הנפילה. היא הייתה הניצולה היחידה בהתרסקות המטוס מעל פרו והצליחה לשרוד לבדה, עם עצם בריח שבורה וחתך עמוק בידה, במשך 11 ימים ביער האמזונס.

קפקה נולדה בלימה, בירת פרו, לאב ביולוג ואם זואולוגית, שניהם ילידי גרמניה. הם היגרו לפרו לצורך מחקר על בעלי חיים. בשנת 1971, קפקה עלתה לטיסה פנימית עם אמה כדי לפגוש את אביה ששהה בעיר פוקלפה.

במהלך הטיסה, המטוס נקלע לסערת ברקים, מה שגרם לו להתפרק בגובה של 3.2 ק"מ מעל פני היום. בעקבות ההתרסקות נהרגו 91 נוסעים ואנשי צוות, אך קפקה נשארה חגורה למושב לאורך כל הנפילה, וכנראה זה מה שהציל את חייה. בדרך נס היא הצליחה לשרוד את הנפילה עם עצם בריח שבורה, חתך עמוק בידה ועין ימנית נפוחה.

הרצון הראשון לאחר שקמה מן ההריסות היה לאתר את אמה, שישבה לידה במטוס, אך היא לא הצליחה למצוא אותה. לימים נודע לה שגם האם שרדה את ההתרסקות, אך היא מתה מפצעיה לאחר מספר ימים.

בתמונה הקטנה: קפקה בשנת 2019בתמונה הקטנה: קפקה בשנת 2019

קפקה אספה ממתקים שהיו במקום התרסקות והחלה לצעוד. היא מצאה נחל קטן וזכרה שאביה תמיד אמר לה שלצד נחלים ונהרות גדולים תמיד יש יישובים עם בני אדם. הנחל סיפק לה מים צלולים וקפקה המשיכה ללכת בג'ונגל הסבוך. בלילות לא הצליחה להירדם בגלל עקיצות יתושים רבות שהלכו והזדהמו. לאחר תשעה ימים היא מצאה סירה לצד בקתה ובתוכה מיכל דלק. היא שפכה דלק על פצעיה שהיו מכוסים בתולעים כי נזכרה שראתה פעם את אביה מרפא כלב מתולעים בג'ונגל בעזרת דלק. "ספרתי את הרימות כשהם התחילו לצאת מזרועי, היו 35 רימות. נשארתי שם אך רציתי לעזוב. לא רציתי להניע את הסירה כי לא רציתי לגנוב אותה", סיפרה קפקה לאחר מכן.

לאחר מספר שעות הגיעו למקום חוטבי העצים שהתגוררו בבקתה. הם טיפלו בפצעיה ושטו איתה במשך 7 שעות עד לעיירה קרובה ומשם היא הוטסה לבית החולים. "היו לי סיוטים במשך זמן רב, במשך שנים", אמרה קפקה בשנת 2010, "המחשבה למה הייתי הניצולה היחידה רודפת אותי. היא תמיד תרדוף".

לאחר האסון, קפקה עברה לגרמניה והחלימה לחלוטין מפצעיה. ב-2011 יצא לאור ספרה על מסע ההישרדות שלה בג'ונגל הפרואני. 

כיצד כל אחד מאיתנו יכול לזכות לניסים בחייו הפרטיים? הרב עופר שרביט בקטע קצר ומחכים

 

 

תגיות:היסטוריהנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה