חדשות יהדות

פדיון כפרות תשפ"ב 2021. הנוסח המלא: "זה הכסף ילך לצדקה"

האם ירון עשה תשובה כמו שצריך על השנה החולפת? איך הוא מנסה "לברוח" מהבעיה, ואיך לבסוף הוא פותר אותה? סיפור שמסופר כמעט על כל אחד מאתנו

  • ח' תשרי התשפ"ב
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

ירון חוזר מיום עבודה מתיש. רוחות הימים הנוראים של תשרי מנשבות בשמיים. מכל עבר יום הכיפורים הקרב במהירות הבזק קורא לו לעצור את המרוץ שהוא נמצא בו ולחשוב: האם הוא עשה תשובה כמו שצריך? על כל הדברים שקרו בשנה שעברה? מפלצת הייאוש נכנסת מבעד לדלת. האם הוא באמת התוודה, התחרט וקיבל לעתיד שלא לעשות דברים שכבר עשה אותם בשנים הקודמות? על כך שלא תמיד הוא היה סבלני לאשתו; על המחשבות הלא טובות שהוא חושב על אבי, השכן; על דיבורי החולין ששמע בשבת, ושהתבייש למחות על כך בפני המשמיעים; על הפעמים שבהן שלח את הילדים לשחק האחד עם השני במקום להתעניין בשלומם; על כך שלא הצליח להתפלל בכוונה; על הפעמים שלא הגיע לבקר את הוריו כי הוא היה עייף ועסוק. כל כך הרבה דברים יש לו לטפל בהם לפני יום הכיפורים.

 

הוא מבין שה' מזמן לו כאן משהו

למפלצת הייאוש יש נטייה לגרום לנו לברוח מהבעיה. טלפון זמין הוא נתיב בריחה שימושי ונפוץ. ירון נושם נשימה עמוקה, ומנסה להסיח את המחשבות המטרידות באמצעות אפליקציית הידברות. מה חדש בהידברות? הוא תוהה. הכתבה הראשונה שהוא פוגש עוסקת ב...פדיון כפרות. ירון נאנח ומשנה גישה. הוא מבין שה' מזמן לו כאן משהו. באמת שהוא עדיין לא הספיק השנה להתעסק בפדיון כפרות. סימן זה סימן. הרי מטרת המנהג היא לעורר את האדם לתשובה. זה לא שהוא חושב שהכסף הוא תעודת ביטוח למחיקת עוונות. הוא רק מקווה שהצדקה שייתן תכפר על עוונותיו ו... צמרמורת אוחזת בגופו כשהוא חושב האם מתוחים דינים על בני ביתו, על אשתו היקרה ועל ילדיו האהובים.

צדקה מעבירה את רוע הגזירה. לפני שהוא הוא לוחץ בקלות על הקישור, הוא אומר את נוסח פדיון הכפרות:

בְּנֵי אָדָם יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת, אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל: יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת, וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק: אֱוִילִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם, וּמֵעֲווֹנוֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ: כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם, וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת: וַיִּזְעֲקוּ אֶל אֲ־דֹנָי בַּצַּר לָהֶם, מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם: יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם, וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם: יוֹדוּ לַא־דֹנָי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם: אִם יֵשׁ עָלָיו | מַלְאָךְ מֵלִיץ, אֶחָד מִנִּי אָלֶף, לְהַגִּיד לְאָדָם יָשְׁרוֹ: וַיְחֻנֶּנּוּ, וַיֹּאמֶר, פְּדָעֵהוּ מֵרֶדֶת שַׁחַת, מָצָאתִי כֹפֶר:

ירון תורם בשמחה וביד רחבה.

לאחר מכן הוא אומר שלוש פעמים: זֶה חֲלִיפָתִי, זֶה תְּמוּרָתִי, זֶה כַּפָּרָתִי. זֶה הַכֶּסֶף יֵלֵךְ לִצְדָקָה , וַאֲנִי אֵלֵךְ לְחַיִּים טוֹבִים אֲרֻכִּים וּלְשָׁלוֹם:

פדיון הכפרות מעורר אותו לתשובה בשעת לילה זו. ירון מנצל את שעת הכושר ומתחיל בתשובתו אל הבורא. מחר הוא יחזור על פדיון הכפרות עבור בני ביתו. כמה הוקל לו.

בית הידברות מאחלים לכם חתימה טובה! בזכותכם כספי פדיון הכפרות יחולקו למשפחות נזקקות כסלי מזון, ויאפשרו להם לחגוג בכבוד את החגים הבאים עלינו לטובה. בזכותכם עוד תינוקות יינצלו מגזר דין מוות. חייהם יינצלו מהפלה ובנוסף, בזכותכם מפעל זיכוי הרבים המופלא של הידברות ימשיך לגדול באמצעות הפצת עוד תורה ועוד יהדות לכל יהודי בארץ ובעולם. לחצו כאן לפדיון כפרות אונליין. 

תגיות:חדשות יהדותפדיון כפרות אונליין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה