כתבות מגזין

הגמ"ח של משפחת טייר: ’’כמעט כל דבר שהקב’’ה נתן לנו - עשינו ממנו צרכי ציבור’’

גמ''ח ביתי שלא מבייש ארגון חסד גדול: רכב, ביצים, פלטות, אירועים, כיסאות, ספרים וחדרי אירוח - הכירו את הגמ''ח המקורי של משפחת טייר

(בעיגול: עידו טייר, העומד בראש הגמ’’ח)(בעיגול: עידו טייר, העומד בראש הגמ’’ח)
אא

שם הגמ"ח: רב תחומי

מיקום הגמ"ח: מודיעין עילית - חפציבה

מה כולל הגמ''ח: כיסאות, פלטות, ביצים במחיר עלות, שולחנות ועוד

וותק הגמ"ח: כ-14 שנה

 

לא סתם בחרנו לפתוח את המדור עם הגמ''ח המקורי הזה. תוכלו למצוא בו כמעט כל מה שאתם צריכים, החל מביצים, פלטות לשבת, ספרי קריאה לילדים, חדר אירוח עם מיטה מוצעת ואפילו רכב לנסיעה מחוץ לעיר. שוחחנו עם לאה טייר ושמענו ממנה על הגמ''ח המיוחד.

איזה סוג גמ''ח את מנהלת ומה הוביל אותך לפתוח דווקא גמ''ח מסוג כזה?

''אז זהו, הגמ"חים שלנו הם ללא כותרת, ולמעשה יש לנו הרבה יותר מגמ"ח אחד. לפעמים אנחנו כן מנסים להגדיר במה מדובר, כדי שיהיה ברור מה אנו מציעים הפעם, אבל בגדול הרעיון הוא שכל מה שה' נותן לנו זה כדי להעביר אותו הלאה, ובעיקר אם יש לנו את האפשרות. 

"הכל התחיל כשקנינו רכב והרגשנו רגשי הכרת הטוב גדולים כל כך לבורא עולם. מיד החלטנו שאם מישהו יזדקק לרכב שלנו כעזרה ניתן לו אותו בשמחה וכך עשינו. אחרי כמה שנים הרחבנו את הבית, ושוב הרגשנו רגשי הכרת תודה גדולים, תחושה של: 'אתה ה', נתת לנו להרחיב את גבולנו, לכן כל מי שירצה להשתמש בזה יוכל בשמחה'. ואז הקצנו חדר לאירוח, שבהתחלה שימש כל מיני אנשים שרצו מקום לישון בשבת או ביום חול. אחר כך היו זמנים שהחדר הזה היה דירת קבע לבחורות שהיו צריכות לגור בו ובהמשך שירת למטרות נוספות. אני גם מציעה את הבית שלי לכל מיני אירועים קטנים, אפילו שהם לא קשורים אליי. למשל אזכרה של אבא של שכנה, וורט של שכנה אחרת, שיעורים שונים וסדרות של שיעורים ששמחתי לנדב את ביתי על כל ענייניו, כולל לעצב את האירוע, להכין פינת קפה וכו'. האמת שזה פשוט התענוג שלי.

''מהפרויקטים הגדולים הללו בעצם, החלטנו באופן בלתי רשמי לפתוח כל מיני גמח"ים כאלו ואחרים. זאת אומרת, כמעט כל דבר שהקב"ה נתן לנו השתדלנו לעשות אותו כצורכי ציבור. כשקניתי מקרר חדש החלטתי לשמור את המקרר הישן ותליתי שלט לכל השכנים שמי שזקוק למקום במקרר או במקפיא שיבוא אלינו. ברוך ה' זכינו לאחסן הרבה מאכלים בזמנים קריטיים או בזמנים בעייתיים כמו מקרר שהתקלקל וכדומה.

''יש לנו בגמ''ח כ-20 כיסאות כתר שעוברים מאירוח לאירוע, ברוך ה'. יש פלטות לשבת, ציוד לעיצוב שולחנות, אגרטלים, פרחים, אבנים, ראנרים ועוד. יש גם כיסא או סלקל לתינוק לרכב, אבל הגמ"ח השימושי ביותר הוא גמ"ח ביצים שנמכרות אצלנו ללא מטרות רווח, והגמ"ח המקורי ביותר הוא גמ"ח של ספרים וספרי קומיקס שהיה ממוקם מחוץ לביתנו. שכנים רוו מזה הרבה נחת ובעיקר בשבתות, אז היו יושבים בחדר המדרגות ילדים וקוראים ספרים. כעת הכנסנו את הגמ"ח אל תוך הבית בשל בלאי עצום בספרים, אבל עדיין דופקים אצלנו המון ילדים ולוקחים ספרים כמעט כמו בספרייה''.

מה החלק שאת הכי אוהבת בגמ''ח שלך?

''החלק האהוב עליי ביותר זה להרגיש שאני עושה את מה שנכון עם מה שהשם נותן לי. שהדברים שלי לא סתם 'מתבזבזים', יש להם ערך לטווח ארוך ורחוק''.

ספרי על האתגרים, מה קשה לך בגמ''ח?

''החלק הכי קשה בגמ"ח זה לפעמים לעמוד על הכללים ולהזכיר לאנשים שזה סך הכל גמ"ח. זה לא נעים, אבל לפעמים על מנת לייצר המשכיות לדבר ולשמר את הכוחות ואת היכולת - זו חובה. למשל עם הביצים, עמדתי על זה שישלמו בכסף קטן כי אין לי אפשרות להחזיק קופה של מכולת. ידעתי שאם אני רוצה שהגמ"ח ימשיך, אני חייבת לעמוד על זה. התעקשתי להגיד לכל אחד 'אני מתנצלת אבל אנחנו לא מחזירים עודף, זה רק גמ"ח'.  עוד קושי זה כמובן כשאנשים מבקשים דברים כשאני נחה, עייפה או לא נמצאת, ואני נקרעת בין הרצון להיענות לצורכיהם ולהיות הכי גומלת חסדים שאפשר לבין הרצון לשמור על האינטרסים שלי. זה קשה מאוד''. 

ספרי לנו סיפור שריגש אותך, בהקשר לגמ"ח

''הגמ"ח המרגש ביותר באמת זה בעיקר הבית שלי כמקום לאירועים קטנים, כמובן בלי שום קשר לקורונה. היה אירוע בו הורי החתן והכלה נפגשו אצלנו לסיכום דברים ואחר כך התקיים אצלנו הוורט. זה היה מרגש בהחלט.

"היה גם סיפור נוסף, לאו דווקא מרגש, אלא בעיקר קשה, שהתרחש בתחילת דרכנו כזוג צעיר ולימד אותנו המון. היה לנו שכן שהיה גר באזור שבו גרנו בעבר והיה לווה מאתנו כספים מבלי להחזיר. יום אחד הוא בא לבקש את הרכב לנסיעה. נטיית ליבי הייתה כמובן להסכים ובעלי שהכיר את הנפשות הפועלות ועבד ממקום הרבה יותר שכלי ושקול, אמר שזה לא נכון וזה לא טוב ובטח לא חסד.

"אני התעקשתי מתוך רחמים שה' נתן לנו ולכן חייבים לתת לו. הסוף המר לא איחר להגיע. אותו לווה עשה תאונה מתוך פזיזות שהנזק בה היה אך ורק לרכב שלנו, בעקבות כך הרכב הלך לחלוטין ללא זכר. את מחיר ההשתתפות העצמית כמובן אנחנו שילמנו ובהנחיית רב הורדנו את חלקו מכספי מעשרות. אך הלימוד מהסיפור הזה היה לימוד עצום וגדול בשבילי לכל הנושא של גמ"ח וניהולו הנכון, ולא כל מה שלנו נראה גמילות חסדים, זה באמת כך''.

ולסיום, מה אומר בשבילך צמד המילים: גמילות חסדים?

''גמילות חסדים זה אחד הדברים הקסומים ביותר בעיניי בעם שלנו. אני לא שוכחת הרצאה של רב אחד שסיפר על סיור שעשה לקבוצה של כאלו שאינם שומרי מצוות במאה שערים. המטיילים התפלאו לראות כל מיני ניסוחים של מודעות על גמ"חים, וזה היה קידוש השם כל כך גדול. אנשים לא מבינים לכאורה, למה שתפנה מהזמן שלך בשביל צורכי ציבור? וזה דבר כל כך יפה בעיניי''.

ליצירת קשר עם משפחת טייר: leahtayar1@gmail.com 

תגיות:חסדפותחים גמ"ח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה