חדשות בארץ

"אכיפה בררנית – רשע": עמית סגל נגד הפרקליטות

פרשן חדשות 12, עמית סגל, מתח ביקורת חריפה על הפרקליטות ועל הלחץ התקשורתי שהביא אותה להגיש כתב אישום בפרשת "חתונת השנאה": "סיקור בררני הוא פשע"

  • כ"ה אלול התשפ"א
סגל (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)סגל (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, הגיב אמש (רביעי) על פסק הדין של בית משפט השלום לנוער בירושלים, שזיכה את חמשת הקטינים שהשתתפו ב"חתונת השנאה" מעבירות של הסתה לטרור ולאלימות. "פסק הדין בפרשת 'חתונת השנאה' מטלטל בגלל שהוא נותן חותמת משפטית לדבר שכולנו יודעים: שהפרקליטות פועלת פעמים רבות מאוד בלחץ תקשורתי", כתב בטוויטר.

לדברי סגל, "שנים רבות הזניחו שם קריאות להסתה מצד חברי כנסת ערבים, אבל בתיק דומא הושקעו משאבי מדינה בלתי מוגבלים. אכיפה בררנית בלחץ תקשורתי, זו כמובן לא הדוגמה היחידה".

"השאלה השנייה הקשה היא לתקשורת: השופט קובע למעשה שזו לא הפעילה שום לחץ – דהיינו סיקור – שיביא לפתיחת חקירה בעניינה של חברת הכנסת היבא יזבק והתבטאויותיה המסיתות. אכיפה בררנית היא רשע וסיקור בררני הוא פשע".

סגל הדגיש בסיום דבריו, כי "כמובן שהביקורת היא על משיכת הכתף ארוכת השנים מהתבטאויות מסיתות מהצד השני, לא על הפרסום של ידידי כאח לי רועי שרון על חתונת השנאה. זה היה אירוע בזוי ללא קשר לזה שאיננו פלילי".

כזכור, החתונה שזכתה לכינוי "חתונת השנאה", התקיימה בסוף 2015, מספר חודשים לאחר הרצח של התינוק עלי דוואבשה והוריו בכפר דומא. בסרטון שפורסם מתוך החתונה, נצפו צעירים מניפים במהלך הריקודים את תמונותיהם של בני משפחת דוואבשה, ודוקרים את תמונתו של התינוק. משתתפים אחרים נופפו ברובים, סכינים ובקבוקי זכוכית שדימו בקבוקי תבערה. הפרקליטות הגישה 13 כתבי אישום בפרשה, חמישה מתוכם נגד הקטינים.

עורך הדין משה פולסקי מארגון חוננו, המייצג שניים מהקטינים, בירך על הזיכוי: "אנו שמחים שבית המשפט קיבל את עקרי הטענות שלנו, הן לכך שלא הייתה שם הסתה, הן לכך שהפרקליטות נקטה באכיפה בררנית. מדוע המאשימה בחרה דווקא להעמיד לדין את הנאשמים האלה? בסופו של יום עיקר הטענות שלנו שמדובר בתיק עם רקע פוליטי שהתנהל כנגד נערי הגבעות התקבלו, ובית המשפט זיכה את הנאשמים מעבירת ההסתה".

עורך הדין דוד ברהום מהסנגוריה הציבורית, שייצג אחד מהקטינים האחרים, אמר: "בית המשפט זיכה היום בהכרעת דין צודקת מאין כמוה את כל הקטינים מאירוע החתונה שזכה לשם המפוקפק 'חתונת השנאה'. חרף המעשים הראויים לגינוי מוסרי וחברתי, בנסיבות העניין לא הוכח שבשעה שרקדו ושרו בחתונה הם הסיתו למעשה אלימות, והדבר לדעתנו ממילא גם לא מתקבל על הדעת בהיותם קטינים שנגררו אחרי אחרים. מדינה שוחרת חופש יודעת לשים את הגבול בין אמירה פלילית לאמירה מגונה שאינה פלילית. זכינו לביטוי מובהק של עיקרון כזה היום".

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, שייצג את הבגירים בתיק ואף נכח בחתונה, מסר בתגובה כי מדובר בזיכוי חשוב: "מהרגע הראשון טענתי שהפרקליטות נתלתה על עץ גבוה ומדובר בכתב אישום פוליטי, מופרך ומיותר".

"מאוד לא אהבתי שדקרו תמונת תינוק ולא צריך להסכים עם התמונות הלא יפות ששודרו מהחתונה, כדי להבין שבמדינת ישראל אסור שתהיה אפליה", הוסיף בן גביר. "ברהט חוגגים עם רובים, באום אל-פחם יורים יריות בחתונות, ורק כאן הגישו כתב אישום".

"לא כל מעשה לא יפה ומכוער הוא פלילי, וחשוב שבית המשפט העביר לפרקליטות מסר שלא מדובר בעבירה פלילית. חופש הביטוי נבחן דווקא ברגעים כאלה. כעת אני מקווה שהפרקליטות תחזור בה מכל האישומים כלפי הבגירים בפרשה ותחסוך משפט מיותר".

מכה לפרקליטות: עורך הדין אביחי חג'בי מסביר את משמעות פסק הדין

תגיות:חתונת השנאהדוואבשהבית משפט השלום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה