כשרות

מחפשים קבלה לשנה החדשה? קל יותר עם "לחומרא"

קבלו עצה לקבלה טובה שנקבל על עצמנו לשנה החדשה: מהדרים במזון שאנו אוכלים, וכך זוכים לטהר את הנפש. בזכות "לחומרא", יהיה לנו קל יותר לעמוד בקבלה הזו

  • כ"ד אלול התשפ"א
אא

שנה חדשה בפתח, ואנו מבקשים להוסיף זכויות.  אז כן, לצד שיפור ההרגלים בכל מה שנוגע לבין אדם לחברו, שזה מה שהכי חשוב, ישנו תחום שבו ראוי שנוסיף הידור על הידור, והוא כשרות המזון.

אז נכון, רובנו מקפידים על מזון כשר ברמה כזו או אחרת, אבל תמיד כדאי להוסיף ולעלות. ומדוע חשוב כל כך להשקיע דווקא בתחום כשרות המזון? הסיבה לכך פשוטה למדי. מבואר בספרים הקדושים שכאשר אנו אוכלים מזון שאינו כשר, אנו פוגמים את הנפש. אותה פגימה בנפש אינה עוצרת באכילה והיא גורמת לכך שאנו מאבדים ומדכאים את השאיפה הקיימת בנו לרוחניות, ומכאן הדרך להידרדרות רוחנית קלה יותר, רח"ל. ואולם, כאשר אנו מקפידים על מזון כשר ומתנזרים מאכילת דבר שכשרותו מוטלת בספק, אנו בעצם מזככים את הנפש, ומציבים תריס בין המחשבות הזרות - טמטום הלב, כפי שכתוב בספרים הקדושים – ללבנו השואף להגיע לרמה גבוהה יותר בעבודת ה'.

ובמילים אחרות: מדובר בגלגל. הקפדה על מזון מהודר מביאה עמה תוספת של שאיפות רוחניות שגורמות לכך שאנו משפרים את מעשינו, וכך אנו מתעלים יותר ושואפים להגיע גבוה יותר. והוא הדבר להיפך, חלילה.

בסיומה של שנה ובתחילתה של שנה, אם אנו מבקשים למצוא תחום שבו כדאי שנשקיע ונשתפר, אין ספק שמדובר בכשרות המזון, בשאיפה להגיע למצב שבו השולחן במטבח יהפוך ל'זה השולחן אשר לפני ה''. שכל האוכלים עליו, בני הבית קטנים וגדולים, אורחים וקרובים, ייהנו ממזון מהודר וכשר בלי פקפוק, וכך הם יסגלו לעצמם – מבלי לדעת – הרגלים טובים יותר, ושאיפות רוחניות שיביאו אותם בע"ה למקום טוב יותר במהלך תשפ"ב.

 

האיכות? - לחומרא

איך עושים זאת? ובכן, מתברר שאם תקבלו על עצמכם קבלה כזו השנה, יהיה לכם קל יותר לעמוד בה דווקא בזכות "לחומרא". תשאלו למה? התשובה נמצאת באופן אולי מפתיע למדי דווקא בחלקו האיכותי של המוצר.

"לחומרא" מהווה מותג חדש בתחום שחיטת העופות, שהושק בימים אלו. מדובר אכן בבשורה של ממש, שכן מלבד הסטנדרט הגבוה והבלתי מתפשר שהם הציבו בכשרות המוצר, המוצר מתהדר גם בכך שהוא נקי, אסתטי ואיכותי ברמה הגבוהה ביותר. כך שהתדמית הקיימת לכאורה, לפיה מוצרים כשרים למהדרין מצויים ברמת נחיתות מבחינת איכות – איננה קיימת עוד.

הסיבה היא שב"לחומרא" שמים דגש גם ובעיקר על איכות המוצר, כשאת ההבדל תראו בעין: המוצר הארוז, שמגיע במגש נקי ואסתטי, יתקבל בשמחה דווקא בידי עקרת הבית שתגלה שהעופות של "לחומרא" הם עופות מזן אחר. אותם יהיה לה קל יותר להשליך לסיר או לתבנית, מבלי שתיאלץ להשקיע מאמץ וזמן בניקוי ובפירוק.

האיכות הזו היא תוצאה ישירה של ההשקעה הרבה המתבצעת במשחטת "עוף הגליל", שבה קיימת זה מכבר הקפדה ייחודית ובלתי מוכרת המבטיחה רמת איכות גבוהה ביותר. ההליך כולו מתנהל תוך היצמדות לפיקוח וטרינרי ובריאותי מחמיר ביותר, מה שגורם לכך שהמוצר הסופי נהנה מרמת איכות גבוהה ומושלמת. גם השילוב של חברת "בן בקר", בבעלות גבי לאטי ותמיר ספקטור, האחראית על הלוגיסטיקה והשינוע לנקודות השיווק השונות, מבטיח הגעה מהירה ומפוקחת של המוצר מקו השחיטה עד למקרר. ב"לחומרא" השקיעו זמן רב בחיפוש אחר המקום שיספק איכות גבוהה של עוף לצד העמידה בכללי הכשרות, איכות כזו שתתחיל מזמן גידול העופות, ועד הגעת העוף לקצביה ממש, ולאחר תקופה ממושכת נבחרו קווי השחיטה וההפצה הנ"ל.

כשרות? - לחומרא

ונגיע לחלק העיקרי המהותי. כשרות. בראש מערכת הכשרות של "לחומרא" עומדים שלושה רבנים, המייצגים את החוגים השונים ביהדות החרדית. מדובר ברבנים הגאונים ששמם הולך לפניהם, הלא הם הרב הגאון רבי שבתי לוי שליט"א - ראש בד"ץ "הליכות משה", הגאון רבי דוד צבי שנעעבאלג שליט"א - ראש בד"ץ "גלאט הכשרות", והרב הגאון יששכר דוב קרקובסקי שליט"א - רב מערכת הכשרות העולמית המובילה OU.

שלושת הרבנים, שכל אחד מהם ידוע כאוטוריטה נחשבת בזכות עצמה, התאחדו להקמת הגוף הרבני שמפקח על שחיטת "לחומרא", כאשר השילוב של שלושת הרבנים הופך את הפיקוח הכשרותי ליחיד מסוגו. הרב שבתי לוי שליט"א, למשל, מכהן כרב שכונת רמת אהרן בבני ברק. בנוסף, הוא משמש כראש מוסדות "הליכות משה" וכמרביץ תורה ידוע מזה רבות בשנים, והעמיד לגיונות רבים של תלמידי חכמים לתורה והוראה בכולל להוראה "הליכות משה". הרב לוי הוא דיין ומו"צ ב"קו ההלכה הספרדי", ומחבר הספרים "ספיקות הסופר", "מועדי ה'", "שבת לה'", "גדרי השבת", "גדרי המועדים", שו"ת "וללוי אמר" ועוד.

הרב הוא חתנו של ראב"ד תל אביב-יפו, הרב הגאון רבי ניסים בן שמעון שליט"א, מגזע משפחות רבנים מיוחסות ביהדות ספרד. סבו הוא הגאון הנודע רבי מרדכי לוי זצ"ל, מחבר ספר "כלי מלחמה". הרב שליט"א זוכה לקרבה יתירה של מרנן ורבנן זצוק"ל ושיבלחט"א, ונודע כאחד מפארי כותל המזרח של יהדות ספרד. לחיבה יתירה אף זכה מאת מרן הראשל"צ רבי עובדיה יוסף זצ"ל.

הגאון החסיד רבי דוד צבי שנעעבאלג שליט''א הוא בנו של כ''ק האדמו''ר מזידיטשוב-ארה''ב שליט''א, וחתן כ''ק האדמו''ר מטמשוואר בני ברק שליט''א. הוא התעטר בהיתר הוראה מאת הפוסקים הידועים, הרבנים הגאונים רבי יעקב מאיר שטרן שליט''א והגרמ''ש קליין שליט''א. הרב שליט"א מכהן כאב"ד זידיטשוב שבעיר בני ברק.

הגאון הרב יששכר דוב קרקובסקי שליט"א הוא בוגר ישיבות כותל המזרח של יהדות ארה"ב, אשר זכה לקרבה מיוחדת מרבותיו, הגרא"ד וכטפוגל שליט"א, ולהבדיל בין החיים לחיים - ראש ישיבת שער התורה-גרודנא, הגאון רבי זעליג עפשטיין זצ"ל, ואצל פוסק יהדות ארה"ב הגרח"י הלוי בעלסקי זצ"ל. בשנים האחרונות הוא מכהן כראש מערכת בד"ץ ועד הכשרות OU בארץ ישראל, וזוכה לאמונם של רבני הבד"ץ במערכת הכשרות העולמית. פרט לכך, שמו הולך לפניו כמחבר סדרת הספרים "אהלי יששכר", העוסקים בנושאים שונים בהלכה לדוברי אנגלית.

שלושת הרבנים הם העומדים בראש מערכת הכשרות של "לחומרא", כאשר בהנחייתם ובפיקוחם מתבצעת השחיטה ותהליך הייצור כולו, החל מבדיקת העופות בלולים ועד לרגעים שהעופות הארוזים מגיעים למדפי המקררים בחנויות, ברמה גבוהה ובסטנדרט בלתי מתפשר, שמבטיח לרוכשי "לחומרא" כי המוצר שבידם הוא אכן מהודר וראוי לעלות על שולחן מלכים.

 

פריסה מושלמת

כך אנו עדים למצב אידיאלי, שבו ניתן לרכוש בעיקר בקצביות ובאיטליזים הכשרים המובחרים את מוצרי "לחומרא", שזוכים לפריסה מושלמת בכל רחבי הארץ, והעיקר – המוצר האיכותי מכל הבחינות נמכר בתמורה כספית הוגנת למוצר.

כך שאם קיבלתם על עצמכם, ואין ספק שעשיתם זאת, להדר השנה במזון שיעלה על שולחנכם החל מראש השנה תשפ"ב, יהיה לכם קל יותר – מכל הסיבות הללו - לעמוד בקבלה הטובה הזו בזכות "לחומרא".

נו, אז למה אתם מחכים?

תגיות:כשרותכשרות המזון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה