סיפורי אמונה

"אחוזי ההישרדות נמוכים מאוד", אמר הרופא, ונדהם לתגובתו של החולה

הסיפור שישנה לכם את כל ההסתכלות על ייסורים, צרות וקשיים קטנים וגדולים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כאשר חלה הרב ישראל פסח פיינהנדלר זצ"ל את חוליו הקשה והאחרון, המליצו לו הרופאים לנסוע לארה"ב. שם במנהטן שבניו יורק יש בית חולים מפורסם 'ממוריאל', ואולי שם יימצא מזור למחלתו.

הרב ורעייתו טסו לארה"ב, כשהם מלאי תקווה. כאשר הגיעו לבית החולים ופגשו את הפרופסור הנודע, הוא הציע להם תוכנית טיפולים קשה ומורכבת, כשהוא כמובן לא יכול להבטיח שום דבר לגבי הצלחת הטיפול, ואף אומר להם בפה מלא שאחוזי ההישרדות אינם גבוהים במיוחד.

הם יצאו מחדרו של הרופא בדרכם לאכסניה חזרה. האישה הלכה שפופה כמו שאפשר לצפות ממי שהרגע קיבלה בשורה כל כך מרה: ימיו של בעלה ספורים. ופתאום היא שומעת את בעלה מתחיל לשיר. מרימה את העיניים הכבויות שלה מהרצפה ורואה אותו הולך בצעדי ריקוד ברחוב ראשי במנהטן, באמצע היום, כאילו הוא היה עכשיו רוקד סביב ה'בימה' בבית הכנסת בעיצומם של ההקפות של שמחת תורה…

היא לא הבינה מה קורה ושאלה את בעלה: "למה אתה רוקד? קיבלת עכשיו בשורת קשה, מה כל כך משמח אותך?"

הרב פיינהנדלר מסתכל עליה בחוסר הבנה: "הרי כתוב 'כי את אשר יאהב ה' יוכיח'. נו, את רואה שהקב"ה מוכיח אותי ומייסר אותי. מה זה אומר? שהוא אוהב אותי! קיבלתי עכשיו בשורה כל כך משמחת, הקב"ה אוהב אותי. איך אפשר שלא לצאת בריקוד?!'.

הגישה הזאת נשמרה גם בהמשך. כשהוא היה מגיע לבית החולים, וראה את הפנים הנפולות של כל החולים שם, הוא היה היחיד שצועד שם עם חיוך, ותמיד השתדל לשמח גם אחרים.

יותר מכך: הרב פיינהנדלר חיבר ספר, שבחייו אף הוצאה לאור לא הסכימה להדפיס אותו בגלל שזה היה מאוד מוזר לכתוב ספר על התמודדות מתוך שמחה ואושר… זה נתפס כמו משהו פרובוקטיבי… לאחר מכן בנו שינה את השם של הספר, וקרא לו 'אתה מחסי', כדי שזה יחליק בקלות בגרונם של המוציאים לאור, ואכן הספר הודפס, ועד היום הוא נחשב לאחד הספרים הבולטים בתחום העזרה העצמית.

כאשר שאלו את הרב פיינהנדלר כיצד הוא הגיע לכזאת דרגה של אמונה וביטחון, הוא אמר שבמשך 3 שנים עסק ללא הרף בלימוד של שער הביטחון ב'חובת הלבבות', עד שהוא הרגיש שהלימוד הזה שינה את כל צורת החשיבה שלו. הוא הגיע לדרגה שבכל מה שקרה לו הוא הרגיש את ה"חסד יסובבנו", שנאמר על הבוטח בה'. 

לחצו כאן לקריאת שער הביטחון בספר "חובות הלבבות".

הרב יגאל כהן - מדרגות האמונה:

הרב ישראל פסח פיינהנדלר זצ"ל (כ"ד בשבט תש"ה - י"ב בניסן תשע"א) היה רב, פוסק ואיש חינוך, מחבר סדרת ספרי ההלכה אבני ישפה. מלבד עיסוקו הרבני וההלכתי, עסק בייעוץ חינוכי וייעוץ זוגי ופרסם מאמרים וספרים בתחום, בעברית ובאנגלית.

תגיות:רופאסיפורי צדיקיםמחלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה