חדשות בארץ

"נפל בקרב": לפיד מספיד את ח"כ אלחרומי שמת מהתקף לב

שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, הגיע לסוכת האבלים בבית משפחתו של חבר הכנסת סעיד אלחרומי מרע"מ שמת מהתקף לב. ההספד שנשא במקום זכה לתגובות זועמות ברשת

אא

(עודכן: 16:26)

(השימוש בסרטון נעשה על פי סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. בעל זכות יוצרים זכאי לבקש את הסרת הסרטון דרך מייל support@htv.co.il)

שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, הגיע היום (חמישי) ליישוב שגב שלום שבנגב, כדי לנחם את משפחתו של חבר הכנסת סעיד אלחרומי מרע"מ שמת מהתקף לב. כשלצדו בסוכת האבלים עומד יו"ר רע"מ מנסור עבאס, הספיד לפיד את אלחרומי במילים חמות בהן התייחס למאבקו נגד הריסות בתים במגזר הבדואי ולמען הכרה ביישובים הלא מוכרים בנגב.

"הוא לא מת ממחלה, הוא נפל בקרב מפני שהוא האמין במשהו כל כך שהוא התיש את עצמו", אמר לפיד. "הוא עבד יומם ולילה, הוא נלחם על האנשים שלו, על המשפחה שלו, על השבט שלו. אנחנו לא נשכח, ונמשיך לעבוד ביחד"

בפנותו לעבאס, הוסיף שר החוץ: "זו המורשת של סעיד, שאנחנו עומדים פה ביחד כולנו. אתם חלק מהממשלה, אתם שותף, אתם שווים. אנחנו לומדים מכם, נמשיך ללמוד מכם. למדתי המון מסעיד אלחרומי, אני לומד ממך מנסור, אני לומד מהקהל שיושב פה".

גולשים ברשת הגיבו בסערה על דבריו של לפיד ותקפו אותו בחריפות. איש התקשורת הימני ינון מגל כתב: "ראש הממשלה בפועל הולך לנחם על סעיד אלחרומי שתמך לפני כמה ימים בשחרור פורעי עכו, ואומר 'הוא נפל בקרב'. ממשלת אובדן דרך. בושה".

איש ערוץ 20, שמעון ריקלין, הגיב: "ראו איך לפיד מספיד תומך במחבלים שרצה לעשות יום זיכרון לרוצחי יהודי חברון בתרפ"ט. לפיד בהספד הזה לא ציוני אבל בעיקר לא מוסרי". בציוץ נוסף כתב: "בחלומות הכי שחורים שלי לא ראיתי שמנהיג ציוני יגיד על תומך במחבלים שהוא נפל בקרב. לפיד ירד מהפסים".

ההיסטוריון והפובליציסט גדי טאוב תקף: "יאיר לפיד הוא חומצה פוסטמודרנית, שמפוררת את קורי המשמעות המחברים בינינו והופכים אותנו לחברה. זה מה שקורה כשקלישאות מרוקנות מילים ממשמעותן".

גולש אחר כתב: "ליצן שהקרב היחיד שהשתתף בחיים שלו היה קביעת רשימת יש עתיד כמו דיקטטור, מספיד תומך טרור מוצהר כאחד ש'נפל בקרב'. מי שחשב שיש עתיד מפלגת מרכז, הנה לכם פוסט ציונות".

בארגון "תורת לחימה" אמרו: "אחרי שהרג והכחיש את המושג 'אנטישמיות', יאיר לפיד ממשיך במסע חילול מושגי היסוד. והפעם: לפיד אומר על תומך הטרור סעיד אלחרומי שמת השבוע 'הוא נפל בקרב'. בושה של חליפי".

אורטל תמם, שדודה משה תמם הי"ד נרצח ב-1984 על ידי מחבלים ערבים-ישראלים תושבי באקה אל-גרבייה שהשתייכו לארגון הטרור "החזית העממית לשחרור פלסטין", כתבה: "ה'נפל בקרב' של לפיד זהו רק המסמר. ההוכחה הסופית. המציאות העגומה היא שהממשלה הנוראית הזאת יכולה לעשות כל דבר, להתנהג בכל צורה, ואנחנו נשתוק. דברים שפעם היו קו אדום ורחוק – היום עוברים לסדר היום".

תגיות:יאיר לפידרע"מסעיד אלחרומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה