חדשות בריאות

הבלגן חוגג: האם ילדים ללא בדיקה יוכלו להיכנס לבתי הספר?

בתגובה לדברים שאמר שר הבריאות ניצן הורוביץ, הבהירו במשרד החינוך כי מניעת כניסתם למוסדות החינוך של תלמידים שלא יציגו אישור בדיקה שלילית אינה נמצאת בסמכותם של מנהלי המוסדות. במשרד הבריאות עדכנו, כי אתמול נפטרו 25 חולים ומחצות נפטרו 12 נוספים. מתחילת החודש נפטרו 430 בני אדם

(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

שבוע לפני מועד פתיחתה הרשמי של שנת הלימודים, הבלגן חוגג: לאחר ששר הבריאות ניצן הורוביץ הצהיר היום (רביעי) כי ההחלטה האם להכניס ילדים למוסדות החינוך גם ללא הצגת אישור על בדיקת קורונה שלילית תהיה נתונה בידי צוותי ההוראה, במשרד החינוך גלגלו אליו את הכדור חזרה והבהירו הערב כי מנהלי מוסדות החינוך לא ימנעו את כניסתם של ילדים שלא יציגו אישור.

"במשרד החינוך מבהירים כי כניסת התלמידים לבתי הספר ולגני הילדים ביום רביעי הבא, בתאריך ה-1 בספטמבר, תתבצע בהתאם לחוק לימוד חובה, אשר מחייב את כניסת התלמידים למסגרות החינוך", נאמר בהודעה שפרסם משרד החינוך. "בתוך כך, נושא זה אינו מצוי בסמכות מנהלי מוסדות החינוך או משרד החינוך – זה מעוגן בחקיקה. זאת ועוד, הקבינט לא שינה זאת".

עוד הוסיפו במשרד החינוך, כי "ההורים הם שותפים משמעותיים במאמץ הלאומי להחזרת תלמידי ישראל לבתי הספר ולגנים, ולכן אנו שבים וקוראים להם לשתף פעולה בביצוע כל הצעדים הנדרשים לחזרה ללימודים, ובהם הבדיקות המהירות במהלך הימים שני ושלישי בשבוע הבא (31-30 באוגוסט). צעדים אלה נועדו בראש ובראשונה לשמור על בריאות הילדים, בריאות אנשי החינוך, בריאות ההורים והבריאות של כלל הציבור. כמו כן, הם יאפשרו למערכת החינוך לשמור על רציפות תפקודית, לייצר יציבות וודאות, ולהבטיח שגרת לימודים רציפה וסדירה לתלמידים, שצברו פערים בתחום הרגשי החברתי והלימודי".

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, הבהירה אף היא כי צוותי ההוראה לא ימנעו את כניסתם של תלמידים שלא יביאו עמם אישור על תוצאת בדיקה שלילית. בהודעה ששלחה למנהלים ולמורים, כתבה בן דויד: "ברצוני לעדכן אתכם כי שוחחתי עם שר הבריאות ניצן הורוביץ, והבהרתי לו כי זה לא מתפקידם של מנהלים, מורים וגננות להחליט מי מהתלמידים נכנס בשערי מוסדות החינוך ומי לא. בכל מקרה של בעיה, הנכם מוזמנים לפנות לסניף הסתדרות המורים שאליו הנכם שייכים".

כאמור, מוקדם יותר היום גלגל הורוביץ את האחריות על כניסת התלמידים לבתי הספר לפתחם של ההורים וצוותי ההוראה. "הילד לא אמור לבוא לכיתה בלי בדיקה", אמר בריאיון לאולפן ynet. "האם בשער יכניסו אותו או לא? האם המורה תקבל אותו או לא? זה כבר עניין שאנחנו משאירים לצוותי החינוך בבתי הספר".

כזכור, קבינט הקורונה אישר בתחילת השבוע את המתווה לפתיחת שנת הלימודים, במסגרתו כ-1.9 מיליון תלמידים בגנים ובכיתות א'-ט' יעברו בדיקת קורונה לפני כניסתם למוסד החינוכי ב-1 בספטמבר, כדי לוודא שאינם מאומתים לנגיף. הבדיקה תתבצע עצמאית על ידי ההורה באמצעות ערכות בדיקה מהירה (אנטיגן) שיחולקו החל מיום שישי הקרוב.

לדברי הורוביץ, "כל הורה צריך לעשות בדיקה לילדים שלו עד גיל 12, ולתת פתק לכך שהם נבדקו והם שליליים – ואז הם ייצאו לבתי הספר. כך צריך לעשות, כך גם הורים עושים כשהם נדרשים לאשר היעדרות או מחלה של הילדים".

"הבדיקות העצמיות והמהירות כבר עובדות במאות עמדות ברחבי הארץ. את הבדיקות העצמיות כל הורה יעשה אצלו בבית לילד שלו, ואין סיבה שזה לא יעבוד. אנחנו נותנים את ערכות הבדיקה להורים – והם מחויבים לבדוק את הילדים", סיכם הורוביץ.

בתוך כך, משרד הבריאות מסר הערב עדכון על נתוני התחלואה והתמותה מנגיף הקורונה. מהעדכון עולה כי אתמול נחצה, לראשונה בגל הנוכחי, רף ה-10,000 מאומתים ביממה. 10,001 בני אדם אובחנו כמאומתים חדשים, ושיעור הבדיקות החיוביות עמד על 6.69% – גם כאן, שיא חדש בגל הנוכחי.

בבתי החולים מאושפזים 1,084 חולים, 688 מתוכם במצב קשה. מספר החולים המונשמים עלה ל-139, וכן נרשמה עלייה במספר החולים שמצבם מוגדר קריטי שעומד כעת על 187.

עוד עולה מהנתונים, כי מספר הנפטרים המצטבר מפרוץ המגפה עלה ל-6,908, לאחר שאתמול נפטרו 25 חולים ומחצות נפטרו 12 נוספים. מתחילת החודש נפטרו 430 בני אדם כתוצאה מסיבוכי הנגיף.

תגיות:משרד החינוךמערכת החינוךמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה