חדשות בריאות

קבינט הקורונה אישר: שנת הלימודים תיפתח ב-1 בספטמבר

שרי הקבינט אישרו, כי בערים שאינן אדומות שנת הלימודים תיפתח כסדרה ובאופן מלא ב-1 בספטמבר. בערים אדומות, בכיתות ח'-י"ב בהן היקף ההתחסנות נמוך מ-70% הלמידה תהיה מקוונת. הקבינט אישר גם את המתווה להסדרת הטיסות לאומן בראש השנה

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

קבינט הקורונה אישר הלילה (בין ראשון לשני) את המתווה לפתיחת שנת הלימודים. על פי ההחלטה, בערים שאינן אדומות שנת הלימודים תיפתח כסדרה ובאופן מלא ביום רביעי הבא, ה-1 בספטמבר, בבתי הספר היסודיים והעל-יסודיים.

בערים אדומות, לימודים פרונטליים בבתי הספר בכיתות ח'-י"ב יתאפשרו רק בכיתות בהן היקף התלמידים המחוסנים הינו מעל 70%. בכיתות בהן רף ההתחסנות נמוך מ-70%, יתבצעו הלימודים בלמידה מקוונת מהבית. רף ההתחסנות יכלול תלמידים מחוסנים, מחלימים ומי שקיבלו תשובה חיובית בבדיקה סרולוגית.

למרות התנגדותה של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, הוחלט כי התלמידים יחוסנו בשטח בית הספר בשעות הלימודים, בכפוף לאישור ההורים. ביום פתיחת שנת הלימודים יידרשו תלמידים עד גיל 12 להציג אישור הורים לביצוע בדיקת קורונה מהירה (אנטיגן) שתוצאתה שלילית.

השרים אישרו, בנוסף, כי מתווה "התו הירוק" – המאפשר כניסה רק למחוסנים, מחלימים ומי שברשותם בדיקה קורונה שלילית – יחול גם על צוותי ההוראה בגני הילדים ובבתי הספר, וכן על הצוותים המטפלים במערכת הבריאות. על פי הנתונים שהוצגו בפני השרים, כ-37 אלף עובדי הוראה לא התחסנו, וכדי להגיע למקום עבודתם הם יידרשו להציג בדיקת קורונה שלילית.

במהלך הישיבה אושר גם המתווה להסדרת הטיסות לאומן בראש השנה, שגובש על ידי השר לשירותי דת מתן כהנא בשיתוף עם משרד הבריאות. במסגרת המתווה, הנוסעים לאוקראינה, כולל מחוסנים ומחלימים, יחויבו להציג בדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני הטיסה. בחזרה מאוקראינה, יידרשו השבים לארץ להציג תוצאת בדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות טרם העלייה למטוס.

בדומה להנחיות החלות על כל המדינות הכתומות, השבים לישראל יידרשו למלא טופס הצהרה על בידוד עד 24 שעות טרם חזרתם ארצה. עם הנחיתה בנתב"ג, תיערך לשבים ארצה בדיקת קורונה נוספת. הם יחויבו בבידוד שאורכו 14 ימים, או שבעה ימים בכפוף לביצוע שתי בדיקות קורונה שתוצאתן שלילית.

תגיות:מערכת החינוךנגיף הקורונהקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה