חדשות בריאות

הורוביץ: ילד בלי בדיקה? בית הספר יחליט אם להכניס אותו

לקראת פתיחת שנת הלימודים, הבהיר שר הבריאות ניצן הורוביץ כי ההחלטה האם להכניס ילדים למוסדות החינוך גם ללא הצגת אישור על בדיקת קורונה שלילית תהיה נתונה בידי צוותי ההוראה: "הילד לא אמור לבוא לכיתה בלי בדיקה. האם בשער יכניסו אותו או לא? זה כבר עניין שאנחנו משאירים לצוותי החינוך בבתי הספר"

הורוביץ (צילום: David Cohen/Flash90)הורוביץ (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

ברקע תחלואת הקורונה הגוברת, אמר היום (רביעי) שר הבריאות ניצן הורוביץ כי  הוא תומך בפתיחת שנת הלימודים כסדרה ב-1 בספטמבר. "הכי פשוט זה להגיד 'לא פותחים'. זה פתרון?", אמר בריאיון לאולפן ynet. "נכון לפתוח את שנת הלימודים בזמן כדי לתת יציבות למערכת".

הורוביץ הבהיר, כי ההחלטה האם להכניס ילדים למוסדות החינוך גם ללא הצגת אישור על בדיקת קורונה שלילית תהיה נתונה בידי צוותי ההוראה: "הילד לא אמור לבוא לכיתה בלי בדיקה. האם בשער יכניסו אותו או לא? האם המורה תקבל אותו או לא? זה כבר עניין שאנחנו משאירים לצוותי החינוך בבתי הספר".

כזכור, קבינט הקורונה אישר בתחילת השבוע את המתווה לפתיחת שנת הלימודים, במסגרתו כ-1.9 מיליון תלמידים בגנים ובכיתות א'-ט' יעברו בדיקת קורונה לפני כניסתם למוסד החינוכי ב-1 בספטמבר, כדי לוודא שאינם מאומתים לנגיף. הבדיקה תתבצע עצמאית על ידי ההורה באמצעות ערכות בדיקה מהירה (אנטיגן) שיחולקו החל מיום שישי הקרוב.

לדברי הורוביץ, "כל הורה צריך לעשות בדיקה לילדים שלו עד גיל 12, ולתת פתק לכך שהם נבדקו והם שליליים – ואז הם ייצאו לבתי הספר. כך צריך לעשות, כך גם הורים עושים כשהם נדרשים לאשר היעדרות או מחלה של הילדים".

"הבדיקות העצמיות והמהירות כבר עובדות במאות עמדות ברחבי הארץ. את הבדיקות העצמיות כל הורה יעשה אצלו בבית לילד שלו, ואין סיבה שזה לא יעבוד. אנחנו נותנים את ערכות הבדיקה להורים – והם מחויבים לבדוק את הילדים", סיכם הורוביץ.

על פי נתוני משרד הבריאות, אתמול אובחנו 9,891 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה – יום שני ברציפות בו מספר הנדבקים נושק לרף ה-10,000. מדובר בשיא יומי חדש בגל הנוכחי של המגפה, ובנתון המתקרב לשיא השלילי שנרשם ב-18 בינואר, אז אובחנו 10,118 חולים.

4,214 מתוך המאומתים שאובחנו אתמול הינם תלמידים, ו-287 הינם אנשי צוותי הוראה. 30,646 תלמידים מוגדרים כחולים פעילים – כ-40% מכלל החולים הפעילים באוכלוסייה. 90,203 תלמידים נמצאים בבידוד.

תגיות:מערכת החינוךניצן הורוביץנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה