חדשות יהדות

מרגש במיוחד: בר מצווה בבחריין - לראשונה מזה 16 שנה

בית הכנסת העתיק במנאמה הפך לפעיל, והתקיימה בו שמחת בר מצווה – זאת לראשונה ב-16 השנים האחרונות. כן התקיים מניין סליחות המוני

  • ט"ז אלול התשפ"א
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

שנה להסכם אברהם, והתרגשות עצומה בקהילה היהודית בבחריין: לראשונה מזה 16 שנה (!) התקיימה שמחת בר מצווה בבית הכנסת העתיק במנאמה, בירת בחריין. חתן הבר מצווה קרא בספר התורה, אותו הפקיד ג'ארד קושנר, היועץ הבכיר לנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ – לכבוד מלך בחריין, חמד בן איסא אל ח'ליפה.

לכבוד בר המצווה, התקיימה במקום סעודת שבת  חגיגית, ובה השתתפו דיפלומטים רבים מבחריין. אורח הכבוד היה שגרירה הראשון של בחריין בישראל, ח'אלד יוסף אל ג'לאמה, שיגיע בקרוב לארץ.

כמו כן, התקיים מעמד סליחות היסטורי ומרגש בבית הכנסת הישן של בחריין, אליו הצטרפו מעל לאלף יהודים מישראל ומהתפוצות באמצעות הזום, כדי להביע סולידריות עם הקהילה הקטנה.

במנאמה, בירת בחריין, קיים בית כנסת עתיק, שהוא למעשה בית הכנסת היחיד בממלכה. מאז 1947 לא התקיימו במקום תפילות במניין.

הרב ד"ר אלי עבאדי, רבה הבכיר המקומי של הקהילה באיחוד האמירויות, אמר כי "זוהי תקופה מרגשת מאוד לחיים היהודיים כאן, שכן יותר משפחות חוגגות ציוני דרך יהודיים בפומבי. נוסף על בר המצווה של הצעיר הזה, חגגנו לאחרונה בת מצווה לצעירה בעומאן, ויש לנו עוד מספר אירועי 'מחזור חיים' יהודיים שיתקיימו לפני סוף השנה. זה מהווה אישור להמשך צמיחת החיים היהודיים באזור".

נשיא האיגוד, איברהים דאוד נונו, הוסיף: "זה מיוחד מאוד להשתמש בפעם הראשונה בספר התורה שתרם קושנר לכבודו של המלך. מיוחד עוד יותר העיתוי: בדיוק במלאת שנה לחתימה על הסכמי אברהם, שמטרתם ליצור חיים טובים יותר לצעירים באזור כולו, כולל נער בר המצווה הזה".

כזכור, ב-11 בספטמבר 2020 דווח כי המדינות ישראל ובחריין סיכמו על חתימה עתידית על הסכם כינון יחסים דיפלומטים מלאים. מספר ימים לאחר מכן, בטקס חגיגי יחד עם איחוד האמירויות ישראל ובחריין חתמו על הסכם שלום בבית הלבן.

מה משמעות היום הגדול הזה שכולנו חוגגים ושמחים בו, מדוע יום זה מיוחד ושונה ביהדות מכל ימי ההולדת האחרים? הרב זמיר כהן מסביר על מעלתו הרוחנית של היום:

 

תגיות:בר מצווהבחריין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה