חדשות בארץ

גורם מדיני: "קיבלנו ירושה קשה"; הליכוד: "בנט משקר כמו שהוא נושם"

לקראת צאתו של ראש הממשלה נפתלי בנט לארצות הברית, תקף גורם מדיני את ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו על התנהלותו בסוגיית הגרעין האיראני: "קיבלנו ירושה קשה מאוד מהממשלה הקודמת". בליכוד הגיבו בחריפות: "בנט נכשל בקורונה ונכשל גם במאבק נגד איראן"

בנט ונתניהו, ארכיון (צילום: חיים צח, לע"מ)בנט ונתניהו, ארכיון (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

לקראת יציאתו של ראש הממשלה נפתלי בנט לביקור מדיני ראשון בארצות הברית, במהלכו ייפגש עם הנשיא ג'ו ביידן, אמר הערב (שני) גורם מדיני ישראלי כי במוקד הביקור יעמוד הגרעין האיראני.

הגורם תקף בחריפות את המדיניות שהוביל ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, בסוגיית הגרעין: "קיבלנו ירושה קשה מאוד מהממשלה הקודמת. אחרי כל ההצהרות והרטוריקה, איראן נמצאת כעת בנקודה המתקדמת ביותר בתוכנית הגרעין שלה מבחינת העשרה".

עוד הוסיף הגורם המדיני, כי בנט גורס שחזרה להסכם הגרעין תהיה טעות, שכן האיראנים יקבלו בתמורה הסרת סנקציות שתאפשר להם את המשאבים לנהוג באגרסיביות, כפי שקרה לאחר חתימת ההסכם ב-2015. לדבריו, "האגרסיה האזורית של האיראנים היא בכל מקום – בים, באוויר וביבשה. זו מדינה של פיראטים. לכן, צריך להסתכל על כך מערכתית – מה ישראל, ארצות הברית ושחקנים אחרים עושים כדי לבלום את האיראנים". הוא ציין כי "יש פה אתגר גדול מאוד וגם הזדמנות", וכי בנט יציג אסטרטגיה שנועדה "להתמודד עם הרגע הזה בהיסטוריה".

בליכוד הגיבו בחריפות על דבריו של הגורם המדיני: "בנט משקר כמו שהוא נושם. הוא בעצמו שיבח את פעילותו העצומה של נתניהו בעניין איראן וגער במלגלגים בהישגיו של נתניהו, שאליהם הוא עכשיו מצטרף תוך הפגנת חולשה מול התקפותיה של איראן ואימוץ מדיניות מתרפסת של 'אין הפתעות' מול ארצות הברית. בושה".

"ראש הממשלה לשעבר נתניהו פועל נגד האיום האיראני כבר 30 שנה, והוביל את המאבק העולמי נגד הסכם הגרעין המסוכן בשעה שכל מעצמות העולם דהרו אליו. אלמלא הפעולות המבצעיות, המדיניות וההסברתיות הנחושות שהוביל לאורך שנים – לאיראן כבר היה מזמן ארסנל של פצצות גרעין".

"לעומת נתניהו, בנט נכשל בקורונה ונכשל גם במאבק נגד איראן", הוסיפו בליכוד ותקפו. "אם בנט היה אובססיבי לחיסונים ולביטחון ישראל במקום להיות אובססיבי לנתניהו, איראן הייתה מפסידה וישראל הייתה מנצחת".

תגיות:נפתלי בנטארצות הבריתהגרעין האיראני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה