הרב יאשיהו פינטו

שמחה בלב מנהטן: הכנסת ספר תורה וסגולה לפרנסה לכבוד השנה החדשה

אורחים מרחבי העולם הבטיחו את בואם למנהטן שמחת הנחת התפילין לבנו של ראב"ד מרוקו רבי יאשיהו פינטו שנמצא בארה"ב עקב טיפולים רפואיים. הרב פינטו באגרת מיוחדת מספר על מצבו ומבקש להתחזק בימי חודש אלול. באירוע תתקיים סעודת הילולא, הכנסת ספר תורה וחלוקת סגולה מיוחדת לפרנסה לכבוד השנה החדשה

אא

וּמִשֶּׁפַע מִצְוַת תְּפִלִּין יִתְמַשֵּׁךְ עָלַי לִהְיוֹת לִי חַיִּים אֲרֻכִים וְשֶׁפַע קֹדֶשׁ וּמַחֲשָׁבוֹת קְדוֹשׁוֹת: במילים אלו נפתחת ההזמנה לשמחתה של מצווה, במעמד הנחת התפילין, לפרי עץ חיים הבחור החשוב מאיר אליהו הי"ו,  בן האדמו"ר רבינו יאשיהו פינטו שליט"א, שתערך בניו יורק בתאריך כ"ב באלול.

האירוע שיתקיים כאמור במרכז שובה ישראל העולמי במנהטן, שם נמצא האדמו"ר עקב טיפולים רפואיים אותם הוא עובר, ישלב בתוכו את מעמד תפילת שחרית ובו הכנסת ספר תורה מיוחד לכבוד חתן בר מצווה, סליחות, ולאחריהם סעודת מצווה לכבוד השמחה ולכבוד ההילולא לרבינו חיים פינטו ה"גדול", יחד עם האירוע המסורתי של הרב פינטו ובו חלוקת סכין והדבש כסגולה לפרנסה לקראת ר"ה הבעל"ט.

תלמידי הישיבה, חסידי הרב, רבנים ואישי ציבור מכל רחבי העולם, נערכים להגיע למעמד היחודי, שיערך כאמור כשבוע לפני ראש השנה.

האירוע יתקיים במרכז שובה ישראל העולמי במנהטן, מאחר וראב"ד מרוקו שוהה בימים אלו בארה"ב, במסע חיזוק לקראת הימים הנוראים המשולב בטיפול רפואי מורכב אותו הוא עובר, כשאת מצבו הוא תיאר באגרת ששלח לפני בואו לארה"ב, ובא הוא מתאר את שעבר עליו בגילוי לב.

וכך כתב הרב פינטו: לבני הקהילה הקדושה ״שובה ישראל״, באנו במילים אלו לשתף אתכם בדברים אשר עוברים עלינו.

הנה יודעים אנו בנפשנו שכל השנים האחרונות אנחנו חיים ומתפקדים בזכות ספר דברים והתורות וההנהגות, אשר ברוב עם הדרת מלך רבים וטובים מקפידים בכל תורה ובכל הנהגה.

ויודעים אנו בבירור גמור ומעבר להשערה, אלא בידיעה, שהכח של התורות וההנהגות של ״שובה ישראל״ עושות רעש בשמיים, והרעש הוא רעש גדול, ועל הקהילה הקדושה נאמר ״ברוך המקדש שמו ברבים״. 

הנה עברנו שנים של מחלות בגרון, בראש, בבטן ומעבר לבטן. וכבר שנים שבעוונות לא צמים מלבד יום הכפורים בדוחק, ולא מניחים תפילין משום גוף נקי, וכך גוררים מיום ליום, משבוע לשבוע ומחודש לחודש, ו״לוּלֵי תוֹרָתְךָ שַׁעֲשֻׁעָי אָז אָבַדְתִּי בְעָנְיִי״. 

לפני המגיפה הרופאים ניתחו באזור כיס המרה והוציאו משם שני קילו של גידול, ונשאר קרוב ללבלב עוד. וחשבנו ״וְרֶוַח תָּשִׂימוּ בֵּין עֵדֶר וּבֵין עֵדֶר״ להמתין זמן ולהמשיך בניתוח או בטיפולים.

והנה באה המגיפה והכל נעצר, וכך קיבלנו על עצמנו להתמודד עם הכל באהבה ושמחה, וכך כל השנה האחרונה עליות ומורדות.

לפני כחודש שהיינו בניו-יורק בבדיקות ובסיטי שעשינו מצאו שהדבר גדל וחייב לטפל מהר. חשבנו עד יעבור זעם, בין המצרים, והטוב ביותר לעבור את ירח האיתנים.

אך בימים האחרונים אנחנו בייסורים מרים וקשים, ומבקשים מכל בני הקהילה להעתיר עלינו ברחמים. יש לנו עוד קבלות שהיינו במסגר נפשי, שקיבלנו להשלים.

יבקשו רחמים עלינו מבעל הרחמים, שנתחזק ונתרפא ונעבור תקופה זו ברחמים גדולים.

בע״ה בימים הקרובים נתחזק ונשתדל לטוס לניו-יורק ולשמוע את עצת הרופאים, האם אפשר לדחות לאחרי החגים או מיד להיכנס לניתוח וטיפולים.

מבקשים מכל בני הקהילה, לא לבטל תורה רגע אחד ולקדש שם שמיים. להפיץ את התורות והדרך של ״שובה ישראל״ בכל מקום. זה האור של הדור וזו התורה שעוד ישענו עליה עד ביאת המשיח.

בשם השם נעשה ונצליח, הימים הם עת צרה ליעקב בבריאות שלנו, ועל ידי תפילה ובקשה של כולנו מבורא עולם בעל הרחמים, נוושע בקרוב ממש.

תגיות:הכנסת ספר תורההרב יאשיהו פינטו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה