חדשות בריאות

הליכוד ליועמ"ש: לפתוח בחקירה פלילית נגד בנט

בעקבות הפרסום ב"ישראל היום", לפיו מנהלי בתי חולים התחייבו שלא לדווח על אי-ספיקה בתמורה לתוספת תקנים, דרשו בליכוד מהיועץ המשפטי לממשלה להורות על פתיחה בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה נפתלי בנט: "הציע עסקת שוחד". לשכת ראש הממשלה: "פרסום שקרי ומופרך"

בנט (צילום: Alex Kolomoisky/POOL)בנט (צילום: Alex Kolomoisky/POOL)
אא

מפלגת הליכוד פנתה בצהריים (חמישי) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה להורות על פתיחת חקירה פלילית מיידית נגד ראש הממשלה נפתלי בנט, וזאת בעקבות הפרסום ב"ישראל היום", בו נטען כי מנהלי בתי חולים התחייבו שלא לדווח על אי-ספיקה של בתי החולים בתמורה לתוספת תקנים לצוותים הרפואיים.

במכתב ששלח היועץ המשפטי של הליכוד, עורך הדין אבי הלוי, למנדלבליט נטען כי מדובר "בחשד לקניית שתיקה של מנהלי בתי החולים והונאת הציבור, ולשידולם שלא לפרסם לציבור מידע עדכני ואמין על הירידה שחלה בכושרם של בתי החולים לטפל בחולי קורונה שמצבם קשה, עם הגידול במספרם – הונאה שערורייתית שעלולה לפגוע בשלומו של הציבור ובבריאותו".

"על פי פרסומים שונים, בהסכם שנרקם בהכוונתו של ראש הממשלה נפתלי בנט, בין משרד הבריאות לבין בתי החולים, התבקשו מנהלי בתי חולים להתחייב שלא לפרסם לציבור מידע בנוגע לירידה שחלה בכושרם של בתי החולים לטפל בחולי קורונה שמצבם קשה, טיפול איכותי, עם הגידול במספר החולים. התמורה עבור ה'שתיקה' של מנהלי בתי החולים היא הבטחה של הממשלה להוסיף לבתי החולים מאות תקנים של צוותי רפואה. כמו כן, פורסם כי בממשלה עלתה דרישה ממשרד הבריאות 'לרדת בסטנדרטים של הטיפול הרפואי בחולי קורונה ולא להיכנס לסגר'".

לדברי הלוי, "תוכנו של ההסכם מהווה עבירה על חוק העונשין. ההסכם עלול להפריע לקיומם של התקין של שירותי הבריאות לציבור. תוכנו מהווה הפרת אמונים של הצדדים להסכם, וכן הפרעה לעובדי שירותי הבריאות במילוי תפקידם".

בהודעה מטעם הליכוד נמסר כי "הליכוד דורש לפתוח בחקירה מיידית על עסקת השוחד שהציע נפתלי בנט – 'תקציבים תמורת שתיקה' – בניסיון להסתיר מאזרחי ישראל את גודל מחדל הקורונה של בנט. הדרישה לחקירה הגיעה בעקבות חשיפת עסקת השוחד שהציע בנט, ובה דרש ממנהלי בתי החולים לשקר ולהטעות את הציבור ביחס למימדי מחדל הקורונה באחריותו, זאת בתמורה לתוספת תקציב של מיליארדים".

בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ הכריזו אתמול על תגבור הדרגתי של בתי החולים בכ-2,000 תקנים נוספים לרופאים ואחיות, בכדי להעלות את יכולת הספיקה שלהם מול הגל הגואה של תחלואת הקורונה. בדיווח של רן רזניק ב"ישראל היום" נטען כי להסכם נלווה הסכם חשאי בעל פה, במסגרתו התחייבו מנהלי בתי חולים שלא להתריע ולא להתראיין לתקשורת על אי-ספיקה של בתי החולים לטיפול בחולי קורונה במצב קשה ובחולים אחרים במצב קשה.

מירב כהן דיווחה אמש בוואלה, כי בתמורה להקצאת תקנים נוספים בנט ביקש ממנהלי בתי החולים וקופות החולים להצהיר בפומבי כי הם יעמדו בסף הספיקה החדש. אחד ממנהלי בתי חולים הגדולים במרכז הארץ, שהשתתף בדיון, אמר לוואלה כי "התקנים האלו זה לא טיפה בים וצריך להגיד תודה, אבל אי אפשר להגיד שזה יחזיק את מערכת הבריאות עם 4,800 חולים מאושפזים".

 

בנט: "פרסום שקרי ומופרך"

שעות לאחר הפרסום ב"ישראל היום", הוציאה לשכת ראש הממשלה הודעת הכחשה נחרצת. "הפרסום אודות 'דרישת שתיקה' דמיונית ממנהלי בתי החולים – שקרי ומופרך. לא הייתה כל דרישה כזו ממנהלי בתי החולים, לא רשמית ולא ברמז, לא בכתב ולא בעל פה".

"בראשות בתי החולים בישראל עומדים מנהלים ורופאים מהמעלה הראשונה, אנשי מקצוע מצוינים וישרים שמצילים חיים יום יום. כל ניסיון להטיל דופי ביושרתם המקצועית מזלזל במיטב רופאינו, שנמצאים בחזית המאבק בקורונה לילות כימים".

"ראש הממשלה גאה במהלך לחיזוק מערכת הבריאות באלפי תקנים לאחר שנים של הזנחה. לאור תגבור המשאבים, ביקש ראש הממשלה מבתי החולים להיערך להמשך ההתמודדות עם המגפה ולהסביר זאת לציבור כדי למנוע תבהלה ולחזק את אזרחי ישראל. כל שאר הדברים שמופיעים בכתבה פשוט לא התרחשו במציאות", לשון הודעת לשכת ראש הממשלה.

מוקדם יותר היום הכחיש מנכ"ל בית החולים איכילוב, פרופ' רוני גמזו, את הטענות: "מעולם לא נאמר על ידי ראש הממשלה או מישהו מטעמו כי תוספת התקנים היא תמורת שקט. מדובר בשקר מוחלט".

מנהל המרכז הרפואי שיבא, פרופ' יצחק קרייס, פרסם אף הוא הודעת הכחשה: "ברצוני להבהיר כי מעולם לא הייתה אליי כל פנייה מראש הממשלה או מי מבאי כוחו לומר דברים אשר אינם משקפים את האמת המקצועית והערכית שלי. נכחתי במפגשיו של ראש הממשלה עם מנהלי בתי החולים, לא נדרשנו בשום שלב לשתיקה כלשהי תמורת הגדלת המשאבים. מעולם בכל שנותיי כרופא, כמפקד וכמנהל, לא נמנעתי מלומר את דעתי המקצועית וכך יהיה תמיד".

תגיות:נפתלי בנטהליכודמערכת הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה