חדשות בריאות

פרופ’ חזי לוי: חזרה ללימודים בספטמבר? ספק אם הייתי פותח

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר אמר, כי במצב התחלואה הנוכחי לא היה פותח את שנת הלימודים בחודש ספטמבר. על הטלת סגר: "הציבור נקעה נפשו. אם סגר לא נעשה בצורה שהוא באמת סגר – אז אין טעם"

פרופ’ חזי לוי (צילום: פלאש 90)פרופ’ חזי לוי (צילום: פלאש 90)
אא

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, פרופ' חזי לוי, אמר היום (שלישי) כי במצב התחלואה הנוכחי לא היה פותח את שנת הלימודים בחודש ספטמבר.

בריאיון לרדיו דרום, הביע פרופ' לוי תקווה כי באמצעות המבצע למתן החיסון השלישי, יחד עם המתחסנים הנוספים, ניתן יהיה להוריד את התחלואה: "החיסון בנוכחות גל דלתא גרם להדבקה גם במחוסנים, אך המחלה במחוסנים הייתה קלה יותר והם הדביקו פחות".

פרופ' לוי, שהתפטר לפני מספר שבועות מתפקידו כמנכ"ל משרד הבריאות וחזר לנהל את בית החולים ברזילי באשקלון, טען בריאיון כי במציאות הנוכחית בישראל סגר לא יועיל להורדת התחלואה: "הציבור נקעה נפשו. ראינו שגם את הסגר השלישי היה קשה מאוד לאכוף. אם סגר לא נעשה בצורה שהוא באמת סגר – של ריחוק חברתי, של אנשים שספונים בבתיהם, של פעילות אך ורק הכרחית, וגם ללא חינוך – אז אין טעם. אני לא מאמין שאנחנו יכולים להיות שם היום. אני לא חושב שנכון היום להשאיר את כל האנשים בבתיהם לחודש-חודש וחצי".

"המסקנה היא, שכדי שלא נגיע לסגר צריך להקפיד על תו ירוק מאוד קשוח וייתכן שגם תו סגול והגבלת מספר מתקהלים, מבצע ענק לחיסון האנשים, הרתעת אנשים מלנסוע לחו"ל, ולקוות שהדבר יצליח תוך שבועיים שלושה להוריד את התחלואה ולמנוע את השלב הבא שיביא לתוצאות מאוד לא רצויות".

באשר לחזרה ללימודים, אמר פרופ' לוי: "אני מודע מאוד לצורך לפתוח את שנת הלימודים. יש חילוקי דעות באשר לצורך לפתוח אותה ב-1 בספטמבר עם כזאת תחלואה. אני חושב שאם התחלואה תעלה מאוד בקצב שאנחנו רואים עכשיו, עם מעל 5,000 מאומתים וקצב הכפלה תוך שמונה-תשעה ימים, אני בספק אם כמנכ"ל הייתי פותח את שנת הלימודים בספטמבר, למרות ההבנה לצורך העז בכך".

ממונה הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, התייחס הבוקר לזינוק הדרמטי בתחלואה: "אנחנו בנקודה קריטית לכולנו – לבריאות, לחיים ולמשק", אמר בריאיון לכאן ב'. הוא קרא לציבור להקפיד על עטיית המסכות ועל הוראות התו הירוק, וללכת להתחסן. עוד הוסיף: "נשקול להחזיר את התו הסגול כדי להגביל את המגעים בין האנשים. ככל שנשים מסכה ונשמור על ריחוק פיזי, ביכולתנו לעצור או להאט את העלייה המטורפת שאנחנו רואים בימים האחרונים".

על פי נתוני משרד הבריאות, אתמול אובחנו 6,275 בני אדם כחיוביים לנגיף הקורונה – הנתון היומי הגבוה ביותר מאז תחילת הגל הנוכחי. קרוב ל-131 אלף בדיקות לגילוי הנגיף פוענחו, ושיעור הבדיקות החיוביות עלה ל-4.84% – גם כאן הנתון הגבוה ביותר בהתפרצות הנוכחית. מקדם ההדבקה (R) עומד על 1.33.

35,466 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, 648 מתוכם מאושפזים בבתי חולים. מספר החולים שנמצאים במצב קשה ממשיך לטפס, ועומד כעת על 394. מספר החולים המונשמים עלה ל-64, ועלייה נרשמה גם במספר החולים שמצבם מוגדר קריטי – ל-87.

תגיות:מערכת החינוךנגיף הקורונהסגרפרופ' חזי לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה