חדשות בריאות

ליברמן: לא מתכוון להשתתף בקבינט הקורונה

בעקבות הסערה הציבורית שפרצה לאחר שנחשף כי הוא נעדר בקביעות מקבינט הקורונה, הבהיר שר האוצר אביגדור ליברמן כי אינו מתכוון להגיע לישיבות הקבינט: "אני לא יכול לשבת בכל הוועדות". בנוגע לדיווחים על כוונת הממשלה להטיל סגר: "שמועות. אנחנו חייבים ללמוד לחיות עם הקורונה, כמו שאנחנו חיים עם השפעת"

ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר האוצר אביגדור ליברמן הבהיר הבוקר (שלישי), כי אינו מתכוון ליטול חלק בישיבות קבינט הקורונה. "אני לא משתתף ואני לא מתכוון להשתתף", אמר בריאיון לרדיו 103FM.

"אני חושב שלא מספיק להשתתף בישיבות, צריך גם לעבוד. לכן מהשבוע הראשון עשינו חלוקת סמכויות וחלוקת גזרה עם השר במשרד האוצר חמד עמאר. הודעתי מראש שאני חבר בקבינט הביטחוני-מדיני והוא חבר בוועדת הקורונה. אני לא יכול לשבת בכל הוועדות".

כזכור, בשבוע שעבר נחשף כי ליברמן ושר החוץ יאיר לפיד נעדרים בקביעות מישיבות קבינט הקורונה. בעקבות הסערה הציבורית שפרצה, הודיע לפיד כי הוא "קשוב לביקורת" וכי "ככל שניתן ישתתף בישיבות קבינט הקורונה, בכפוף לתפקידו כשר החוץ ולמאמצי העברת התקציב".

ליברמן נשאל על עמדתו לגבי הטלת סגר, וחזר על דברים שאמר אתמול בתדרוך לעיתונאים: "לא ברור עד כמה סגר תורם למאבק במאומתים החדשים ובחולים הקשים החדשים. מה שברור שהוא פוגע קשה בכלכלת ישראל. עד היום הוכח שהדברים האפקטיביים למאבק בקורונה זה חיסונים, עטיית מסכות והיגיינה אישית. כרגע הדרג המקצועי במשרד האוצר ובמשרדים אחרים הם חזיתית נגד סגר".

שר האוצר הוסיף וטען כי הדיווחים על כוונת הממשלה להטיל סגר הינן בגדר "שמועות", שלדבריו "כנראה עוזרות לתקשורת לייצר משהו, הרי התקשורת כל יום צריכה כותרת. אני חושב שגם בהנחה שזה עוזר לתקשורת זה פוגע בכלכלה, כי כלכלה מחייבת קודם כל ודאות. מבחינתי, תוכנית העבודה שלי היא תוכנית למניעת הסגר. אנחנו כבר שנה וחצי עם הקורונה, ברור שהקורונה תלווה אותנו בשנים הבאות. לכן אנחנו חייבים ללמוד לחיות עם הקורונה, כמו שאנחנו חיים עם השפעת".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, ערך אתמול תדרוך לכתבים בו התייחס לזינוק בתחלואה ולסוגיית הסגר. "המצב מדאיג", אמר בפתח דבריו. "הקבינט אישר שורת צעדים שאנחנו מקווים שיסייעו לבלימת העלייה בתחלואה. בימים הבאים נבחן אם התחלואה נבלמת, או שעלינו להביא לאישור צעדים נוספים כמו צעדי ריחוק והתו הסגול".

"כדי להצליח במלחמה במגפה, נדרשת ההתגייסות שלכם", פנה אש לציבור. "צאו להתחסן. זה האמצעי היעיל ביותר שלנו כדי לעצור את העלייה בתחלואה. ישנם כמיליון איש שעדיין לא קיבלו חיסון ראשון. אני קורא לכם לצאת ולהתחסן".

"אנחנו באמת לא רוצים להגיע למצב שבו אנחנו מחליטים על סגר. סגר הוא לא מטרה, הוא אמצעי, ואנחנו עושים כל מה שאפשר כדי להימנע מהשימוש בו. החיסון הוא מה שיכול לסייע לנו לא להגיע לסגר – אז צאו להתחסן".

באשר לפתיחת שנת הלימודים, אמר פרופ' אש: "אנחנו פועלים יחד עם משרד החינוך כדי ששנת הלימודים תיפתח כמתוכנן, וזו גם התוכנית. יחד עם זאת, אי אפשר להתעלם מנתוני התחלואה. ככל שנתקרב ל-1 בספטמבר, נוכל לדעת בוודאות אם אנחנו יכולים לפתוח את שנת הלימודים".

תגיות:אביגדור ליברמןנגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה