חדשות בארץ

הרצוג בבני ברק: "לימוד התורה הוא סוד היהדות"

הנשיא יצחק הרצוג הגיע לבני ברק, לרגל פתיחת שנת הלימודים במערכת החינוך החרדית. במהלך ביקורו עלה הרצוג למעונם של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין ומרן הגר"ש בעדני, וקיבל את ברכותיהם. הרצוג: "כששוקדים על הלימוד, חוזרים למקורות ומעבירים תורה, אהבת ישראל ואהבת לרעך כמוך, זה מה שהופך אותנו לעם אחד שמכבד את כולם"

הרצוג במעונו של מרן שר התורה, הגר"ח קנייבסקי (צילום: קובי גדעון, לע"מ)הרצוג במעונו של מרן שר התורה, הגר"ח קנייבסקי (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג הגיע היום (שני) לביקור בבני ברק, לרגל פתיחת שנת הלימודים במערכת החינוך החרדית בא' באלול. במהלך סיורו ביקר הרצוג את תלמידי כיתה א' במוסדות החינוך החרדיים בעיר, ונפגש עם מנהיגי הציבור החרדי. את הביקור ליווה ראש העיר בני ברק, אברהם רובינשטיין.

בביקורו בעיר עלה הרצוג למעונם של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין ומרן הגר"ש בעדני, וקיבל את ברכותיהם. כמו כן, הוא ביקר באגודת "עזרה למרפא", ונפגש עם מייסדה הרב אלימלך פירר.

הנשיא התחיל את ביקורו בבני ברק בתלמוד התורה קרלין סטולין, משם המשיך לביקור אצל תלמידי הכיתות הנמוכות בתלמוד התורה אור גאון ואצל תלמידי הישיבה הגבוהה במרכז התורני.

בתלמוד התורה קרלין סטולין קיבלו את פני הנשיא ילדי כיתות ב' בשירה, עם השיר "אחת שאלתי מאת ה' שבתי בבית ה' כל ימי חיי". לאחר מכן השתתף הרצוג בשיעור ראשון של תלמידי כיתה א', ובירך אותם לרגל פתיחת שנת הלימודים.

בסוף הביקור הוענק מבית הספר לנשיא מכתב שכתב סבו, הרב הראשי לישראל הרב יצחק אייזיק הלוי הרצוג זצוק"ל. במכתבו, שנשלח לסוכנות היהודית בתום השואה, ביקש הרב לפעול ולזרז את הגעתם של האדמו"ר מקרלין ובתם לארץ לשם הצלתם. האדמו"ר ובתו היו השורדים האחרונים מכל משפחתם, אשר נרצחה על ידי הנאצים.

הרצוג המשיך לביקור בתלמוד התורה אור גאון. תלמידי כיתה א' קיבלו את פניו בשירת "ברוך הבא בשם ה' אורך ימים ושנות חיים יוסיפו לך".

הנשיא ישב עם התלמידים ובירך אותם: "כשאדם הולך לבית הספר ולומד ושוקד על לימודיו כמו שנאמר במסכת יומא, אהבת ה' באמת זה להיות תלמיד חכם. אז אני מאחל לכולכם שתהיו תלמידים חכמים ותלמידי חכמים. תזכו להגדיל תורה ומצוות, ולאהוב את מדינת ישראל וצבא ההגנה לישראל וכל מה שמקיים את החיים היהודים הנפלאים במדינת ישראל. אני מאחל לכולכם לימודים טובים ומוצלחים כאן בעיר הקודש בני ברק".

(צילום: קובי גדעון, לע''מ)(צילום: קובי גדעון, לע''מ)
בהמשך ביקר הרצוג את תלמידי הישיבה הגבוהה אור גאון, וסיפר להם על סבו. "לימוד התורה איננו עוד מקצוע", אמר. "הלימוד הוא סוד היהדות, סוד כוחנו ומשאת נפשנו. סבי, שאני גאה מאוד לשאת את שמו, הקדיש את כל חייו לחיזוק התורה, ההלכה, אהבת ישראל ומדינת ישראל. הוא אהב מאוד את העיר בני ברק. לא הוסחו מדעתו של רבי יצחק גרשטנקורן, ראש העיר הראשון של בני ברק, הדברים שאמר לו סבי בתגובה למימרת כנף שהשמיע רב מפורסם לאמר: 'בטוחני שהמשיח יבוא לבני ברק תחילה עד שיבוא לירושלים'. על כך הגיב הרב הרצוג זצ"ל: 'אני אינני בטוח שאומנם יבוא תחילה לבני ברק אבל בדבר אחד בטוחני, מי יתן כל היישוב כבני ברק באור תורה ובשמירת קדשי ישראל, כי אז בטוח אני שבוא יבוא משיח צדקנו במהרה בימינו'".

הרצוג הוסיף ואמר: "כששוקדים על הלימוד, חוזרים למקורות ומעבירים תורה, אהבת ישראל ואהבת לרעך כמוך, זה מה שהופך אותנו לעם אחד שמכבד את כולם. זכינו בעזרת השם למדינה שיש לה ריבונות ועצמאות לעם ישראל, מדינת העם היהודי, ועלינו לשמור עליה מכל משמר ולעשות בה חיל, וזה מה שאתם עושים. אני מאחל לכם שנת לימודים פורייה".

בביקורו התייחס הרצוג להתפרצות גל הקורונה הנוכחי: "העלייה בתחלואה מחייבת את כולנו להקפיד על ההנחיות וללכת להתחסן", הדגיש. "אני קורא לכל הציבור – לכו תתחסנו בכדי שנוכל לחגוג את חגי תשרי הקרבים ובאים בבטחה עם משפחתנו ובבתי הכנסת ובכל מוסדות החינוך. אני מברך ומכבד את הרבנים ומנהיגי הציבור שמקפידים בנושא החיסונים, כפי שראיתי במהלך ביקורי".

הרצוג במעונו של מרן הגר''ג אדלשטיין (צילום: קובי גדעון, לע''מ)הרצוג במעונו של מרן הגר''ג אדלשטיין (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

בתום ביקוריו במוסדות החינוך בעיר, עלה הנשיא למעונו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי. במהלך הביקור, הוא שוחח עם הרב על חשיבות קבלת החיסונים ושמירה על הנחיות משרד הבריאות. בסוף הביקור קיבל הנשיא מהגר"ח ברכה להצלחתו ולהצלחת אזרחי ישראל כולם.

הרצוג המשיך לביקור במעונו של מרן הגר"ג אדלשטיין. הוא בירך את הרב על תחילת שנת הלימודים המוצלחת, וציין כי התרשם רבות מביקוריו במוסדות העיר. הגר"ג והנשיא הדגישו את חשיבות השמירה על ההנחיות לטובת בריאות אזרחי המדינה.

לאחר מכן הגיע הרצוג למעונו של מרן הגר"ש בעדני. השניים שוחחו על הקשר העמוק ליהדות התפוצות ועולם התורה, ועל חשיבות שימור הקשר בין יהדות התפוצות למדינת ישראל.

תגיות:מערכת החינוךיצחק הרצוגבני ברקהחברה החרדית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה