חם ברשת

אביב אלוש: "כל עכבה לטובה. יש מצב שהפנצ’ר הזה הציל אותו ממשהו יותר גרוע"

כמדי שבוע נוהג אברהם אביב אלוש לפרסם בדף הפייסבוק שלו דבר תורה על פרשת השבוע.  השבוע הוא נתן 'וורט' יפה על מצוות הראייה שבה אנו מצווים. מה עלינו לראות לדבריו? קראו בפנים

אא

כמדי שבוע נוהג אברהם אביב אלוש לפרסם בדף הפייסבוק שלו דבר תורה על פרשת השבוע. 

השבוע, בפרשת 'ראה' הוא כתב כך: "הפרשה נפתחת בפניה ובקשה אישית ודי פשוטה מכל אחד מאיתנו - 'לראות'. לראות שיש ברכה ויש קללה, לראות שיש טוב ושיש רע, יש אור ויש חושך ולנו יש בעיניים ובידיים את הבחירה החופשית לראות את מה שאנחנו בוחרים לראות, ולפי זה לפעול.

"כל דבר במציאות שלנו מורכב משתי האופציות הללו... יש טוב ויש רע בכל דבר!!! ולבחירות שלנו יש תוצאות והשלכות ישירות על החיים שלנו ושל הסובבים אותנו, ועיקר ההשפעה הוא בעולמנו הפנימי והנפשי. למשל אחד יכול לראות בפנצ'ר אסון שהורס לו, דופק לו ומעכב לו את היום עבודה שלו וכמובן שגם יהיה לכעס ולתסכול הזה השלכות לאורך כל היום.

"והשני יראה בפנצ'ר 'גלגל הצלה' ויגיד לעצמו ש'כל עכבה לטובה' ויש מצב שהפנצ'ר הזה אפילו הציל אותו ממשהו יותר גרוע. הכל נמצא בראיה שלנו ולכן כתוב 'הכל בידי שמים חוץ מיראת (רְאִיָת) שמים'. ככל שאנחנו מאמנים את עצמנו בלראות ולחפש רק את הטוב בכל דבר ובכל אדם, בכל סיטואציה שאנחנו נתקלים בה אנחנו מבינים שבשורה התחתונה - הכל טוב מטוב!!!

"זה מדהים שע"י הראיה שלנו, החיים שלנו ושל הסביבה שלנו יכולים ממש להשתנות. ולפינאלה... כידוע "ראה" זה ראשי תבות - ראה אלול הגיע. מסיימים את חודש אב ורואים את האופציה וחלון ההזדמנויות שיש לנו משבוע הבא בחודש אלול, להתחיל מחדש כבתולים. דף נקי לקראת ראש השנה ויום כיפור שיגיע אחריו.

"לבחון את עצמנו ואת המעשים שלנו לעשות חשבון נפש כדי לתקן את מה שצריך לתקן ולשפר את מה שצריך לשפר...שתהיה לכולנו שבת טובה ושמחה, ושנראה רק את מעלת חברינו ולא את חסרונם", הוא מסכם. 

תגיות:אביב אלושחם ברשתפוסט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה